Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Nieuws van alle deelnemende landen

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Deelnemers Bakoe 2012
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 3 Nov 2011 14:31:18    Onderwerp: Nieuws van alle deelnemende landen Reageren met citaat

Cyprus is het eerste land dat een artiest heeft gekozen voor het songfestival volgend jaar in Bakoe. Haar naam is Ivi Adamou. In Cyprus is zij vooral bekend door het meedoen aan de Cypriotische X-Factor waar ze achtste werd. Haar componist, Giorgos Theofanous, schreef in 1992 en 1994 de inzendingen Teriazoume en Ime Anthropos Ki Ego (voor Evridiki). Ook schreef Theofanous in 2002 de inzending Gimme voor de groep One.

Evridiki - Ime Anthropos Ki Ego (1994):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sAgEcyahI8Y[/youtube]

De Cypriotische omroep CyBC maakt binnenkort meer details bekend over de deelname van Ivi Adamou. Dan wordt ook bekend gemaakt op welke manier de Cyprioten een nummer mogen gaan kiezen, een onderdeel dat door de EBU sinds aankomend jaar verplicht is gesteld omdat een omroep niet meer alles intern mag bepalen.

Deelneemster Cyprus 2012 Ivi Adamou op youtube:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nOvpSU0y6NI[/youtube]
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 3 Nov 2011 14:31:18    Onderwerp:

Terug naar boven
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 8 Nov 2011 22:32:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Andorra stapt uit de EBU..

Citaat:
Wie nog gehoopt had om Andorra terug op het Eurovisiepodium te zien, kan dat vergeten. De omroep kampt met een miljoenenschuld en één van de manieren om geld te besparen is het opzeggen van het EBU-lidmaatschap.

Het lidmaatschap is echter noodzakelijk om deel te kunnen nemen aan het ESF en dus is het over en uit voor Andorra dat in 2009 voor het laatst meedeed en de afgelopen twee jaar door financiële problemen al afzag van deelname. (bron: Diari d’Andorra/esctoday.com)

(bron: songfestivalweblog.nl)
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Coolest
8points Member


Geregistreerd op: 12 Apr 2010
Berichten: 317
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2011 11:28:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik lees net dat Zwitserland de kandidaten voor hun Nationaal Songfestival, op 10 december in Kreuzlingen, bekend heeft gemaakt. De meest opvallende naam is toch wel die van Lys Assia, die in 1956 het allereerste songfestival wist te winnen! Ik ben benieuwd..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3qBxMlDXfdQ[/youtube]

De volledige lijst van deelnemers:

Lys Assia - C'Etait Ma Vie
Emel - She
Ivo - Peace & Freedom
I Quattro - Fragile
Raphael Jeger - The Song In My Head
Macy - Shining
Atomic Angels - Black Symphony
Patric Scott feat. Fabienne Louves - Real Love
Guillermo Sorya - Baby, Baby, Baby
Chiara Dubey - Anima Nuova
Sinplus - Unbreakable
Sosofluo - Quand Je Ferme Les Yeux
Katherine St-Laurent - Wrong To Let You Go
Ze Flying Zezettes Orchestra - L'autre


Allemaal een mooi 11/11 op 2011 gewenst trouwens! Cool
_________________
Nei villaggi di frontiera guardano
Passare i treni le strade deserte di Tozeur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2011 00:41:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Het nieuws stamt overigens niet van nu. Al eerder hoorde ik dat zij zou meedoen met de nationale finale in Zwitserland. Hopelijk kunnen we de show online volgen! Erg gewaagd en ik ben vooral heel erg benieuwd naar haar nummer Ç'Etait Ma Vie. De Franse versie van This Is My Life? Wink

En stel dat ze wint? Dan staat de alleerste winnares van het Eurovisie Songfestival ooit na 65 jaar op het podium. Dat geeft me een ambivalent gevoel. Aan de ene kant voelt het bijna als een prachtig sprookje van iemands leven die haar leven zowel begon als eindigde met dit fantastische evenement. Maar wat als ze onderuit gaat in bijvoorbeeld als de halve finales? Dan doet dat wel afbreuk aan alle romantiek...
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Roel
5points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 116

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2011 13:14:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Vicky Leandros heeft aan zo'n mislukking bij de Duitse voorselectie nog minder goede herrinneringen. Deze Lys Assia vind de belangstelling nog altijd leuk en hoeft geen verder succes. Dat is een andere instelling dan overdreven perfectioniste Vicky.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2011 15:00:32    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
Het nieuws stamt overigens niet van nu. Al eerder hoorde ik dat zij zou meedoen met de nationale finale in Zwitserland. Hopelijk kunnen we de show online volgen! Erg gewaagd en ik ben vooral heel erg benieuwd naar haar nummer Ç'Etait Ma Vie. De Franse versie van This Is My Life? Wink

En stel dat ze wint? Dan staat de alleerste winnares van het Eurovisie Songfestival ooit na 65 jaar op het podium. Dat geeft me een ambivalent gevoel. Aan de ene kant voelt het bijna als een prachtig sprookje van iemands leven die haar leven zowel begon als eindigde met dit fantastische evenement. Maar wat als ze onderuit gaat in bijvoorbeeld als de halve finales? Dan doet dat wel afbreuk aan alle romantiek...


Ik heb het liedje geluisterd,, al een tijdje terug,, maar zoo goed vond ik het niet.. Dus ze moeten maar zien daar in Zwitserland Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Deelnemers Bakoe 2012 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.