Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


België (Semi 1)

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Deelnemers Bakoe 2012
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2011 20:52:38    Onderwerp: België (Semi 1) Reageren met citaat

De 16-jarige zangeres Iris (artiestennaam van Laura Van den Bruel) zal in mei volgend jaar België vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival in Bakoe. Net zoals twee jaar geleden, toen Tom Dice meer dan succesvol de Belgen vertegenwoordigde in Oslo, heeft televisiezender Eén de kandidaat zelf aangeduid.



Eén heeft de zoektocht naar de geschikte vertegenwoordiger voor het Eurovisiesongfestival op dezelfde manier aangepakt als twee jaar geleden en is op zoek gegaan naar een artiest met een internationale uitstraling die zich volop wil engageren voor de voorbereidingen van dit project.

Voorlopig is er nog geen song voor het Eurovisiesongfestival. Daar wordt de komende weken en maanden aan gewerkt. Eén zal actief componisten en auteurs aanspreken om songs te schrijven. In het voorjaar wordt de song voor Bakoe voorgesteld.

In aanloop naar het Eurovisiesongfestival in mei 2012 zal Eén intens met Iris en haar entourage samenwerken om haar klaar te stomen voor de halve finales van de grootste zangwedstrijd ter wereld. Recent werd alvast de schrijfwijze van Laura’s artiestennaam van ‘Airis’ aangepast in ‘Iris’, wat mogelijke verwarring over de uitspraak ervan bij internationale media moet helpen vermijden.

Iris is de artiestennaam van Laura Van den Bruel uit Herentals. Ze keek op naar Beyoncé, Kelly Clarkson en Natalia en droomde zelf maar van één ding: zangeres worden. Het begon met covers van haar idolen, maar geleidelijk aan begon Laura ook zelf songteksten te schrijven.

Vorig jaar – nog altijd maar vijftien – ontdekte platenlabel SonicAngel Laura tijdens de SonicAngel/Joepie Talent Booth. Uit meer dan 300 uitzendingen kwam de jonge zangeres als winnares naar voren en daarmee een stapje dichter bij haar grote droom. Samen met haar platenfirma nam ze een eerste single op, Wonderful (zie hieronder) met bijhorende videoclip op. Eind augustus van dit jaar kwam Iris, toen nog Airis, met Wonderful als nieuwkomer binnen in de MNM50 en nadien ook in de Ultratop. Ze was de voorbije maanden meerdere malen te gast bij radiozenders MNM, Joe FM en Q-music.

In mei volgend jaar zal Iris België vertegenwoordigen op het Eurovisiesongfestival in Bakoe. Ze wordt zo de jongste Vlaamse kandidate op het Songfestival ooit. (bron EEN / songfestivalweblog.nl)
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026


Laatst aangepast door djSharkeY op 31 Jan 2012 19:03:20; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 22 Nov 2011 20:52:38    Onderwerp:

Terug naar boven
Coolest
8points Member


Geregistreerd op: 12 Apr 2010
Berichten: 317
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2011 13:37:05    Onderwerp: Reageren met citaat

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S7WAIbxTPv4[/youtube]
_________________
Nei villaggi di frontiera guardano
Passare i treni le strade deserte di Tozeur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 4 Mrt 2012 15:29:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
De Belgen beslissen op 17 maart met welk nummer Iris naar Azerbeidzjan gaat. Ze stelt die avond twee nummers voor in het programma Eurosong 2012: een song voor Iris op Eén. In een vijftien minuten durende special laat Peter Van de Veire de twee mogelijke liedjes horen en stelt hij Iris voor aan het grote publiek.

De kijkers krijgen vervolgens het laatste woord. Via televoting (telefoon en sms) kunnen zij stemmen voor de song van hun keuze en dus bepalen met welke song Iris België zal vertegenwoordigen op het Eurovisiesongfestival in Bakoe.

Later op de avond is Iris dus te gast in Vrienden Van de Veire op Eén. Aan het einde van de aflevering maakt Peter Van de Veire het resultaat van de televoting bekend. Samen met Vlaanderen hoort Iris met welk nummer zij op 22 mei op het podium zal staan van de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival in Azerbeidzjan. Als afsluiter brengt ze het winnende nummer live in Vrienden Van de Veire op Eén.

(bron: Songfestivalweblog.nl)
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2012 23:05:11    Onderwerp: Reageren met citaat

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wTMLb_mIwjw[/youtube]
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2012 23:23:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het nummer een beetje onopvallend, na één keer horen. Op zich best mooi maar het doet niet zo veel. Ik mis misschien ook een climax of zoiets dergelijks... Daarnaast heeft Semi 1 heeft veel andere goede liedjes dus ik weet het niet met deze inzending... maar ik hoop dat het lukt.

Heb ook het andere nummer gehoord, was hetzelfde genre maar vond dat toch iets pakkender en interessanter. Persoonlijk denk ik dus dat ze het mindere liedje hebben gekozen... Het publiek kon blijkbaar ook niet overduidelijk kiezen, het was maar 53% tegen 47%...

7.6
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2012 00:23:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Mij deed dat 'Safety net' eigenlijk best sterk denken aan Pink - 'I don't believe you (let vooral op de refreinen). Het nummer 'Would you' vind ik eigenlijk wat saai.
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2012 20:07:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi nummer en prachtig gezongen! Al vind ik het niet fijn om te zien hoe ze op het podium staat. beetje vreemd maar daar kan aan gewerkt worden Very Happy

8.3
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2012 20:46:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Safety Net vond ik inderdaad ook spannender, Brabo.. Maar goed, het volk heeft gekozen. En ik vind het niet slecht maar ook niet echt goed. Een 7.0
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2012 22:26:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Vind het lied niet echt speciaal en vind haar stem persoonlijk ook niet echt plezierig. Maar even door de persoonlijke mening heen gekeken is het wel een goed lied. Dus toch een 6.5.
_________________
Always look on the bright side of life.. tudu,, tudu tudu tudu....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Coolest
8points Member


Geregistreerd op: 12 Apr 2010
Berichten: 317
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2012 23:10:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Zonde. Vrees dat Iris Tom Dice niet kan evenaren.. 6.8
_________________
Nei villaggi di frontiera guardano
Passare i treni le strade deserte di Tozeur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Deelnemers Bakoe 2012 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.