Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Frankrijk (Finale)
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Deelnemers Bakoe 2012
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 8 Dec 2011 13:08:48    Onderwerp: Frankrijk (Finale) Reageren met citaat

Citaat:
Zangeres Anggun gaat het komende jaar Frankrijk vertegenwoordigen. De Franse omroep liet dat vandaag weten aan Le Parisien. Volgens directrice Marie-Claire Mezerette was de keus vorig jaar al bijna op haar gevallen, maar toen werd besloten om Amaury Vassili naar het festival te sturen.

De 37-jarige zangeres werd geboren in Indonesië, maar vertrok midden jaren negentig naar Frankrijk waar ze nog steeds woont en werkt.

(bron: songfestivalweblog.nl)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kQA6qvdkrBk[/youtube]

Citaat:
Anggun groeide op op Jakarta; vanaf haar zevende kreeg ze zangles van haar vader. Ze oefende dagelijks en op haar negende nam ze een eerste kinderalbum op, Kepada Alam dan Pencinta-Nya. Ze werd muzikaal beïnvloed door locale Javaanse rockartiesten en daarnaast internationaal door Elvis Presley, Metallica en The Police.

In 1995 vertrok ze vanuit Indonesië naar Londen. Het geld uit de verkoop van haar label raakte zienderogen op zonder dat het haar daar lukte haar carrière opnieuw op te starten. Na een jaar besloot ze het in een ander land te proberen. In eerste instantie dacht ze aan Nederland vanwege de vele Indonesiërs die er wonen, maar ze koos uiteindelijk voor Parijs.

Deze keus bleek voor haar de juiste carrièremove te worden. Meteen met haar eerste single La neige au Sahara (1997) / Snow On The Sahara (1998) kwam ze internationaal in de belangstelling te staan. In Frankrijk behaalde ze hiermee meteen haar grootste hit met een top 16 notatie, ex aequo met haar hit Être une femme later in 2005.

(bron: wikipedia.nl)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AwNw5CJrgv4[/youtube]
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026


Laatst aangepast door djSharkeY op 31 Jan 2012 18:57:47; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 8 Dec 2011 13:08:48    Onderwerp:

Terug naar boven
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2012 11:14:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Anggun zingt Echo (You and I)

De Franse inzending voor het songfestival heeft de titel Echo (You & I) meegekregen. Anggun bevestigde dat vandaag nadat de kant Le Parisien ermee naar buiten was gekomen. Het nummer is tweetalig, waarbij het grootste deel in het Frans zal worden gezongen. Het nummer is geschreven door William Rousseau en Jean-Pierre Pilot. Het nummer zal waarschijnlijk aan het einde van de maand of begin februari worden gepresenteerd.

(bron: songfestivalweblog.nl)
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2012 17:58:12    Onderwerp: Reageren met citaat

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UJp2cmAXDKI[/youtube]

Heerlijk nummer.. Even beetje wennen aanvankelijk totdat je merkt dat het zo'n echt Frans popnummer is.. Sfeer voyage voyage..

8.7 voorlopig.

gefeliciteerd, Frankrijk!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Coolest
8points Member


Geregistreerd op: 12 Apr 2010
Berichten: 317
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2012 02:02:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Kijk mensen. Dít bedoel ik nou met een echte plakker! Very Happy Very Happy Very Happy

9.0 provisoire Cool

Benieuwd eigenlijk of dit live ook zo kan klinken en hoe het zal klinken. Daar zal nog veel vanaf hangen met een nummer als dit..
_________________
Nei villaggi di frontiera guardano
Passare i treni le strade deserte di Tozeur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2012 14:35:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit nummer doet me aan een ander nummer denken.. Krijg er een heerlijk zomer gevoel bij Smile
Een 8,5 Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
festivalgirl
4points Member


Geregistreerd op: 22 Jan 2012
Berichten: 55
Woonplaats: apeldoorn

BerichtGeplaatst: 2 Feb 2012 22:57:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn verwachtingen waren hooggespannen maar het valt me wat tegen.......een aardig nummer wel hoor maar het grijpt me (nog) niet helaas...........ik geef een zeventje.....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 3 Feb 2012 12:55:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vraag me even af waarom je hoge verwachtingen had bij Frankrijk? Die had ik juist helemaal niet. Vorig jaar gaf iedereen hoog op over Amaury Vassili, maar de live uitvoering klopte niet. De laatste jaren waren de Franse nummers vaak leuk in de studio versie, maar de live uitvoering bleef (met uitzondering van Patricia Kaas) daar dan weer ver achter. Dat zou overigens dit nummer ook kunnen overkomen. Maar waarom ik het toch een 8.7 heb gegeven heeft ook veel te maken met mijn eigen smaak. Ik moet een beetje muziektechnisch worden om dat uit te leggen. De eerste verrassing zit in het begin. Je verwacht een clichématig rocknummer totdat het tempo wordt opgevoerd. Als het dan een dance nummer wordt, ben ik een erge voorstander van halve tonen en een goede afwisseling van het ritme. Die twee technieken worden beiden toegepast. Waarom het toch geen 9 of 8.8 kon worden heeft te maken met het feit dat ik een degelijke bridge mis in dit nummer. Weliswaar is de verhoging op 2/3 toegepast, maar voor mijn gevoel hebben ze het juist daar een beetje laten liggen. Net zoals Coolest ben ik heel erg benieuwd naar een live versie van dit nummer. In het refrein moet de harmonie en meerstemmigheid kloppen en niet iedere artiest kan dat live aan.

Danonovic schreef:
Dit nummer doet me aan een ander nummer denken..


Ja, dat gevoel kreeg ik ook even, Danonovic, maar ik ben er nog niet achter welk nummer... Iemand een idee?

Nog een laatste opmerking over dit nummer (daar kan Frankrijk een hoop winst halen): Het blijft na drie keer luisteren uren in je hoofd hangen. Dat is dan toch wel weer songfestival ten top! Cool
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 3 Feb 2012 15:22:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Aha, een interessant nummer. Ik vind het goed maar ben niet razend enthousiast ofzo. Dat kan nog komen, sommige nummers zijn nou eenmaal groeiers.. Dat heb ik bij dit nummer geloof ik. Moet toegeven dat ik het nummer niet 1 keer maar 2 keer heb moeten luisteren om de kwaliteit ervan te ontdekken.

Ik twijfel toch nog of ik dit nummer nou geniaal vind of flinterdun. En ja ook ik denk dat dát nou JUIST af zal hangen van de live uitvoering. Als ze het precies zo brengt als deze studioversie, dan kan het echt gaan verrassen, maar als het live gewoon anders/minder klinkt en zonder die aparte stem, dan ben ik bang dat het nummer duikelt naar prullenbak niveau.. Hopelijk gaat dát niet gebeuren (ik denk bijvoorbeeld aan Zwitserland 2010).

djSharkeY schreef:
Ik vraag me even af waarom je hoge verwachtingen had bij Frankrijk? Die had ik juist helemaal niet. Vorig jaar gaf iedereen hoog op over Amaury Vassili, maar de live uitvoering klopte niet. De laatste jaren waren de Franse nummers vaak leuk in de studio versie, maar de live uitvoering bleef (met uitzondering van Patricia Kaas) daar dan weer ver achter. Dat zou overigens dit nummer ook kunnen overkomen. Maar waarom ik het toch een 8.7 heb gegeven heeft ook veel te maken met mijn eigen smaak. Ik moet een beetje muziektechnisch worden om dat uit te leggen. De eerste verrassing zit in het begin. Je verwacht een clichématig rocknummer totdat het tempo wordt opgevoerd. Als het dan een dance nummer wordt, ben ik een erge voorstander van halve tonen en een goede afwisseling van het ritme. Die twee technieken worden beiden toegepast. Waarom het toch geen 9 of 8.8 kon worden heeft te maken met het feit dat ik een degelijke bridge mis in dit nummer. Weliswaar is de verhoging op 2/3 toegepast, maar voor mijn gevoel hebben ze het juist daar een beetje laten liggen. Net zoals Coolest ben ik heel erg benieuwd naar een live versie van dit nummer. In het refrein moet de harmonie en meerstemmigheid kloppen en niet iedere artiest kan dat live aan.


Leuk dat je even toelicht SharkeY! Smile Kan me wel vinden in wat je zegt. Ik hou normaalgesproken JUIST ontzettend erg van wisselingen in ritme, begrijp dus niet waarom het mijzelf bij dit nummer niet heel veel doet. Misschien ga ik in dit geval pas voelen als het live is! Dat zou geweldig zijn, live is tenslotte het enige waar het werkelijk om draait Smile

Zou het missen van bijvoorbeeld een degelijke bridge ook niet liggen aan de 3 minuten die het nummer maar mag duren? Bij sommige muziekstijlen is 3 minuten erg kort, men wil er dan vanalles instoppen waardoor bepaalde nodige krachten JUIST verloren kunnen gaan. De kunst is dan juist om er wat van te maken en misschien laten ze dat hier idd een beetje liggen.

djSharkeY schreef:

Nog een laatste opmerking over dit nummer (daar kan Frankrijk een hoop winst halen): Het blijft na drie keer luisteren uren in je hoofd hangen. Dat is dan toch wel weer songfestival ten top! Cool


Ja, nou vraag ik me wel af of het juist op een ESF niet direct moet pakken, aangezien het merendeel van de kijkers de nummers maar één keer horen. Weet dus niet zeker of het juist winst is of een valkuil. Ik heb het nummer nu 2x gehoord, en ga het maar eens even voor de 3e keer beluisteren, misschien dat ie dan idd uren in 't hoofd blijft hangen Very Happy

Wel moet ik melden dat ik overal, op Youtube enzo, heel veel positieve reacties zie. Dat is toch wel een heel belangrijke graadmeter, al met al heeft Franrkijk dus gewoon een goed nummer. Een 7.7 voor 't lied, dat gaat flink omhoog als het live minstens zo goed klinkt, en flink omlaag als het live minder is. Verder vind ik het wel cool dat Frankrijk zoiets stuurt en deels ook in het Engels zingt. Bij veel andere landen is het juist cool als ze eens in hun eigen taal zingen, maar bij landen als Frankrijk vind ik het altijd grappig als ze ook eens in het niet-al-te-geliefde Engels zingen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
festivalgirl
4points Member


Geregistreerd op: 22 Jan 2012
Berichten: 55
Woonplaats: apeldoorn

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2012 12:10:29    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
Ik vraag me even af waarom je hoge verwachtingen had bij Frankrijk? Die had ik juist helemaal niet. Vorig jaar gaf iedereen hoog op over Amaury Vassili, maar de live uitvoering klopte niet. De laatste jaren waren de Franse nummers vaak leuk in de studio versie, maar de live uitvoering bleef (met uitzondering van Patricia Kaas) daar dan weer ver achter. Dat zou overigens dit nummer ook kunnen overkomen.

had meer verwacht omdat ik frankrijk de laatste jaren behoorlijk goed vond en deze zangeres leek me super. ja het is wel zo dat ze live niet altijd waarmaken erg zonde, hoop dit jaar het tegendeel, live beter dan de studioversie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Coolest
8points Member


Geregistreerd op: 12 Apr 2010
Berichten: 317
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2012 21:21:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Is er trouwens al een live versie ergens te vinden imiddels?
_________________
Nei villaggi di frontiera guardano
Passare i treni le strade deserte di Tozeur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Deelnemers Bakoe 2012 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.