Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Noorwegen (Semi 2)
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Deelnemers Bakoe 2012
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 11 Feb 2012 23:33:06    Onderwerp: Noorwegen (Semi 2) Reageren met citaat

Heya Norge! Cool

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QdHnenxPPnc[/youtube]

9.2
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 11 Feb 2012 23:33:06    Onderwerp:

Terug naar boven
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 12 Feb 2012 01:06:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Wow SharkeY, jij bent ook al zo aan het strooien zie ik Smile Maar de nummers die vandaag bekend zijn gemaakt verdienen het ook wel écht... Shocked

Noorwegen heeft er ook zin in dit jaar hoor ik! Supergoed nummer, goed gezongen Very Happy Ik geef het een 9.1!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 12 Feb 2012 12:04:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch jammer van m'n favoriet Somewhere Beautiful..

Dit is ook wel een fantastisch nummer,, dus snap de keus wel: een 9.2
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 12 Feb 2012 23:32:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Danonovic schreef:
Toch jammer van m'n favoriet Somewhere Beautiful..


Ik denk dat de Noren er goed aan hebben gedaan niet voor Somewhere Beautiful te gaan, hoewel de vakjury dat wel wilde. Dit nummer moet het blijkbaar hebben van de televoters. Ik vond trouwens dat country nummer ook geweldig. Het was een fantastische finale dit jaar uit Noorwegen!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
songcontest
3points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 37

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2012 12:35:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Noorwegen: wel lekker poppy, doet mij erg denken aan Eric Saade, maar is dat erg? Zit ook wel kracht in het nummer, vocaal niet het allerbeste, maar visueel maakt een hoop goed.

Een absolute kanshebber voor de eindoverwinning: 8,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
festivalgirl
4points Member


Geregistreerd op: 22 Jan 2012
Berichten: 55
Woonplaats: apeldoorn

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2012 12:58:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja ikvind dit ook een kanshebber voor de winst!!maar het liedje doet me totaal niet denken aan popular van eric saade vorig jaar, vond dat wel leuk maar veel kinderachtiger. eric saade was wel een lekkerding:D maar tooji zingt en beweegt daarentegen weer beter:) vooral als je alleen luistert en niet kijkt naar stay hoor je geen overeenkomsten. in ieder geval een superleuk lied tot nog toe mijn favoriet!!!! dus ik ga met jullie mee in de 9plus lijn. 9,4! ik zie nu pasdat noorwegen bij nederland in de semi zit!! oef hopelijk kan nederland hier tegenop ik reken op de mol:D zal wel nodig zijn want met een aardig liedje kom je semi2 echt niet door:O
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2012 15:48:01    Onderwerp: Reageren met citaat

festivalgirl schreef:
Ja ikvind dit ook een kanshebber voor de winst!!


Neej, dat gevoel heb ik nog niet. Sowieso te vroeg aangezien we nog niets weten van alle concurrentie, er zijn zoveel landen. Wel gaat dit met gemak naar de finale en een mooie notering in de finale verwacht ik ook wel. Verder valt het op dat jury's vaak toch net even iets meer gaan voor ander soort kwaliteit, kijkend naar afgelopen jaren. Dat zag je bijvoorbeeld ook de Noorse nationale finale, het waren toch de televoters die dit lieten winnen. Vraag me verder ook af of songfestivalfans en juryleden van nu misschien onbewust ook het verleden van een land laten meespelen. Noorwegen heeft natuurlijk 3 jaar geleden gewonnen en 2 jaar geleden georganiseerd... In het verleden keek men daar niet zo naar, maar anno 2012 is het wellicht verstandig om het ESF flink rond te laten reizen om iedereen gelukkig te houden. Persoonlijk lijkt het me ook wel leuk als er steeds een ander land wint, of de concurrentie moet wel zo slecht zijn straks dat dit wel MOET winnen.

festivalgirl schreef:

maar het liedje doet me totaal niet denken aan popular van eric saade vorig jaar, vond dat wel leuk maar veel kinderachtiger. eric saade was wel een lekkerding:D maar tooji zingt en beweegt daarentegen weer beter:) vooral als je alleen luistert en niet kijkt naar stay hoor je geen overeenkomsten.


Daar ben ik het wel mee eens ja. Inderdaad, als je alleen luistert naar het nummer lijkt het in de verste verte niet op Popular, pas als er beeld bij komt zie ik de gelijkenis met Eric Saade, vooral de dansact, kledingstijl en van veraf lijkt Tooji misschien wat op hem. Maar nee, het nummer op zich is heel anders, misschien hetzelfde genre maar that's it.

festivalgirl schreef:

ik zie nu pasdat noorwegen bij nederland in de semi zit!! oef hopelijk kan nederland hier tegenop ik reken op de mol:D zal wel nodig zijn want met een aardig liedje kom je semi2 echt niet door:O


Hehe ja, sowieso moet je altijd iets goeds sturen, maar de Semi waar Nederland in is terechtgekomen is statisch gezien gewoon zwaar, weinig vrienden, weinig west, en extreem veel diaspora-invloed. Als Nederland dus up-tempo wil sturen moet het beter zijn dan Noorwegen, da's op zich al lastig. Als we voor een ander genre gaan, moet het óók van superkwaliteit zijn, maar dat mag nu ook wel eens! Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2012 18:55:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Noorwegen is wat mij betreft een echte kanshebber op de eindoverwinning. Ik denk dat verleden minder een rol speelt dan iedereen denkt. Bedenk ook dat dit de eerste Noorse inzending is sinds Breivik. Ongelooflijk stoer van Noorwegen om dan met zo'n act, zo'n zanger en zo'n nummer te komen. Ik ben ervan overtuigd dat dit op veel sympathie kan rekenen uit heel Europa. Het zou zelfs wel eens zo kunnen zijn dat Noorwegen het van de landen buiten Scandinavië moet hebben, net als in 1995 toen Denemarken slechts 1 punt gaf aan Nocturne en Zweden de Noren niet eens punten gaf!

De vergelijking met het nummer van Eric Saade komt veel terug, ook op andere sites. Ik snap dat de vergelijking wordt gemaakt, maar ik vind deze Noorse inzending zoveel beter. Muzikaal technisch is het al een veel beter nummer en het heeft -in plaats van de Boney M invloeden van Eric- veel meer de Benny Benassi invloeden, duidelijk merkbaar in het gebruik van ritme en arrangement.

Bij het laatste herhaal ik nogmaal mijn mening: Als Nederland een goed nummer stuurt, halen ook wij de finale. Ik denk dat de AVRO al jaren bewijst bij het JESF dat dit gewoon mogelijk is! Sprak er laatst nog over met twee buitenlandse songfestivalvrienden die het nog maar eens bevestigde: Veel inzendingen uit Nederland van de laatste jaren waren gewoonweg ver onder de maat. Heeft niks met Nederland te maken, maar met de liedjes die we insturen.. Cool
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Coolest
8points Member


Geregistreerd op: 12 Apr 2010
Berichten: 317
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2012 21:28:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Die Noren blijven maar verbazen elk jaar. Wat een geweldige inzending weer uit Noorwegen. En daar wil Zweden nog overheen? Dat beloof nog wat.. Wink

Voor dit prachtige nummer heb ik wel een 9.0 over!
_________________
Nei villaggi di frontiera guardano
Passare i treni le strade deserte di Tozeur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2012 14:08:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja als je het zo bekijkt, natuurlijk is Noorwegen dan ook een kanshebber, maar er moeten nog heel veel liedjes gekozen worden hoor! Smile

En ja, ik had even niet gedacht aan het breivik monster, misschien helpt dat mensen en jury's om daarom te stemmen op Noorwegen. Had zelf alleen niet de link gelegd tussen die gebeurtenissen en deze zanger met toevallig allochtone ouders, had ik ook verder helemaal niet aan gedacht. Dit was gewoon veruit het beste nummer, dus ik had het idee dat het daarom won. Anders had misschien het Noorse rapnummer dat ging over de gebeurtenissen gewonnen.

Ik snap de vergelijking met Eric Saade niet helemaal. Het nummer is inderdaad vele malen beter dan Popular, maar daarnaast is het ook totaal anders. Maar ookal zou het er wel op lijken, dan weten veruit de meeste kijkers dat vast niet meer precies. Verder snap ik vergelijking misschien wel als je er beeld bij hebt, maar zonder beeld is het een heel ander nummer. Heerlijk Smile

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=werHKi8BW8A[/youtube]

En uiteraard haalt Nederland ook de finale als wij een supergoed nummer sturen, dit is inderdaad ook het geval bij het JESF. En dit is ook altijd mijn mening geweest. Mijn punt is meer dat, zoals festivalgirl zegt, je met een ''aardig'' liedje het gewoon niet haalt, zoals met Glennis/Hind/Sieneke. Met een ''aardig'' liedje spelen soms wél de andere landen een rol, dan heb je vaak WEL vaste puntengevers nodig voor de extra puntjes die je wellicht nodig hebt om net de finale te kunnen halen. Dat was meer mijn punt. Dus nogmaals, Nederland haalt gemakkelijk de finale en kan winnen met een geweldig nummer, en we mogen toch aannemen dat De Mol e.d iets geweldigs neerzetten dit jaar hehe Smile

En ben het uiteraard ook eens dat de Nederlandse inzendingen gewoonweg ver ondermaats waren. Nederland is het meest slechte land op het ESF de afgelopen 5 tot 10 jaar, niet iets om trots op te zijn. Het blijft schokkend dat er op het ESF nooit iets terug te horen is van de grote muziekindustrie die Nederland heeft Shocked

Maar goed, Tromsø 2013 dus? Smile


Laatst aangepast door EURobin op 20 Feb 2012 20:30:30; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Deelnemers Bakoe 2012 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.