Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Semifinale 1
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Eurovisie Songfestival 2012
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2012 23:15:35    Onderwerp: Semifinale 1 Reageren met citaat

De eerste semifinale van het Eurovisie Songfestival vindt plaats op dinsdag 22 mei. Deelnemende landen:

Montenegro, IJsland, Roemenië, Albanië, België, Letland, Zwitserland, Finland, Griekenland, Moldavië, Cyprus, Oostenrijk, Denemarken, San Marino, Rusland, Israël, Ierland en Hongarije.


(Finalisten Italië, Azerbeidzjan en Spanje stemmen in deze halve finale mee)
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 19 Feb 2012 23:15:35    Onderwerp:

Terug naar boven
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 20 Mrt 2012 12:37:42    Onderwerp: Reageren met citaat

De startposities:

1. Montenegro
2. IJsland
3. Griekenland
4. Letland
5. Albanië
6. Roemenië
7. Zwitserland
8. België
9. Finland
10. Israël
11. San Marino
12. Cyprus
13. Denemarken
14. Rusland
15. Hongarije
16. Oostenrijk
17. Moldavië
18. Ierland
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 20 Mrt 2012 16:15:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook van de 1e halve finale maar ff een scorebord gemaakt Smile

http://tummiweb.com/scorewiz/scoreboard/view/38550/eurovisie-songfestival-semi-final-1
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roel
5points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 116

BerichtGeplaatst: 20 Mrt 2012 21:36:40    Onderwerp: Reageren met citaat

1e halve finale: mijn top 10

12 points-Moldavië
10 points-Albanië
8 points-Denemarken

Griekenland
Ijsland
Zwitserland
Finland
Cyprus
Rusland
Roemenië
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2012 18:35:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm.. De Nederlandse media begint stilletjes aan ook meer aandacht te besteden aan het ESF en Denemarken wordt bij o.a de Telegraaf genoemd als absolute kanshebber. Een liedje dat dichtbij de Nederlandse stijl ligt, een zangeres die zingt als Nelly Furtado en een liedje dat klinkt als een lied van Alanis Morissette. Daarnaast noemen zij Montenegro als slechte inzending OOIT. Ook Israël en San Marino worden genoemd als volkomen kansloos.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2012 11:30:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Helaas werkt scorewiz niet meer.. dus dan maar even een lijstje Smile
Heb de nummers weer even geluisterd... en ik denk dat het er ongeveer zo uit zal zien:

18. Montenegro
Het is slecht en niet eens grappig.. eigenlijk niet eens een lied..

17. Oostenrijk
Denk dat velen dit nummer walgelijk zullen vinden. Het valt wel op maar denk in negatieve zin.

16. San Marino
Mja, kan me gewoon (nog) niet voorstellen dat dit gaat scoren.. Hoewel ik het San Marino wel gun...

15. Ierland
Leuk nummer, maar erg vals, eigenlijk niet om aan te horen. Wel een goede startpositie, maar deze Semi heeft veel goede en opvallende nummers dus ik denk dat de broertjes dit jaar worden overgeslagen.

14. Israël
Vind het zelf erg catchy, maar heb gemerkt dat het weinig steun uit andere landen krijgt, ik heb dus het vermoeden dat het gaat afvallen.

13. Zwitserland
Goed nummer, zeker niet kansloos maar mede door de startpositie zullen andere goede nummers er misschien meer uitspringen.. er is gewoon veel goede concurrentie en dan kan een startpositie doorslaggevend zijn...

12. Letland
Erg leuke inzending, maar het is denk ik een groeier, op het eerste gehoor denkt men misschien: nee! Daarnaast een slechte startpositie... Maar wie weet net finale door de 12 van Johnny Logan.. Smile

11. België
Mja, net wel of net niet. Jury's gaan vaak voor ballads maar België zit vlak voor Finland, en dat nummer is net even wat interessanter.. Het voordeel is wel dat er weinig ballads zitten in deze Semi. Hoop dus dat het lukt, en niet zoals vorig jaar.. op 1 puntje na géén finale! Surprised

10. Roemenië
Geen goede startpositie op zich maar het is Roemenië. Het genre is ook erg populair nu. Denk dat alles dicht bij elkaar zal liggen, en daarom kunnen de vaste 12 van Moldavië dit nummer weleens net de top 10 in duwen. Daardoor valt België er in mijn lijstje net buiten, net als vorig jaar toen Moldavië door de vaste 12 van Roemenië net vóór België eindigde.

09. Finland
Mooi gezongen en een apart nummer.. Verwacht sowieso veel punten van de jury's.. Denk dat dit wel naar de finale gaat.

08. Cyprus
Net wel denk ik. Heb Cyprus alleen nog niet live gehoord... Wel een aardige startpositie, en Cyprus is de enige met dit genre. Net niet genoeg punten, maar Griekenland geeft het laatste zetje door de vaste 12.

07. Albanië
Ik denk dat dit de finale kan halen. Mooi of niet, het is een wel heel aparte ballad!

06. Hongarije
Goed nummer denk ik. Een beetje Coldplay hier en daar.. en een beetje Zwitserland, maar dan een heel goede startpositie..

05. Griekenland
Het Griekse riedeltje is gewoon populair. Vind dit nummer zeker geen plakker, en alles behalve origineel, daarnaast net als Nederland ook de 3e startpositie.. Maar toch, het gaat hier wel om Griekenland, ze zijn haast niet weg te denken uit de Finale. Ik denk dat ze de vaste 12 van Cyprus niet eens nodig hebben, maar wie weet... Misschien wil Europa toch iets anders dit jaar...

04. Denemarken
Denemarken is ook haast niet weg te denken uit de finale. Maar dan wel op eigen kracht! Ook dit jaar een goede inzending, vind het zelf niet heel origineel, maar dit genre is populair en dus herkenbaar.

03. Moldavië
Ik vind het niet heel bijzonder maar wel gezellig en catchy. Ook een mooie startpositie! Moldavië komt er wel.

02. IJsland
Ze moeten als 2e en eindigen als 2e in deze Semi.. hehe. Maar het is gewoon een goed nummer, de liefhebbers hadden wellicht liever de IJslandse versie, maar voor 't brede Europese publiek denk ik dat het Engels dit nummer toegankelijker maakt. Daarnaast is het een van de weinige duetten, leuk voor de afwisseling.

01. Rusland
Omdat de nummers in deze Semi qua kwaliteit dichtbij elkaar liggen, denk ik dat Rusland het weleens héél goed zou kunnen doen. Mede door de startpositie misschien wel de nummer 1 van deze Semi. Weet niet of jury's hier massaal voor zullen gaan, maar het gaat hier om Moedertje Rusland. Verder is het liedje catchy maar er straalt vooral veel gezelligheid en plezier vanaf. En de hoge leeftijd van deze vrouwen is ook wat punten waard. Je moet het maar durven allemaal Smile


Dit was dus mijn voorlopige (vroege) voorspelling... Het is dus niet per se mijn eigen mening Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 3 Apr 2012 14:16:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook hier zal ik nog even mijn voorspelling doen Smile Dit is dus weer niet mijn persoonlijke mening, al zit er wel een tintje van mijn menig in Very Happy

18. Montenegro
Hier hoef ik volgens mij geen woorden meer aan vuil te maken, dit wordt gewoon kansloos laatste.

17. San Marino
Uh Oh Uh Oh,, BAH! En dan zie ik dat gezicht erbij en dan denk ik dat dit niet veel zoden aan de dijk zal zetten. 17e omdat montenegro laatste wordt.

16. Albanië
Ik denk dat dit zeer gewaardeerd zal worden door de jury qua vocale capaciteiten van Rona, maar het zal absoluut geen hit worden en ik dnek dat kijkend Europa er ook iet helemaal warm van wordt. Jammer ik vind het best een mooi nummer op de meeste momenten!

15. Oostenrijk
Walchelijk dit, maar er zijn altijd mensen die het wel leuk vinden. Ik ben hier absoluut geen voorstander van en de jury zal dit ook links laten liggen denk ik.

14. Ierland
Europa is Jedward moe. En dat al na 1 jaar! 2 Vervelend hyperactieve kerels die een nummertje zingen. Nou,, Zingen.. T valt tegen hoor! Denk niet dat ze vorig jaar gaan overtreffen. Misschien niet eens finale.

13. Israel
Na een paar keer luisteren is dit nummer iets leuker maar nog steeds niet leuk genoeg voor een finale. Ook hoort iedereen die het songfestival voor het eerst kijkt het nummer maar 1 keer. Denk dat ze het vreemd gaan vinden.. Just like me Very Happy

12. Hongarije
De live uitvoering is barslecht. Best een goed nummer maar zolang het live niet uit te houden is, zal het niet naar de finale gaan. Tenminste,, Dat mag ik hopen. Kati Wolf had volgens mij best geluk vorig jaar :O

11. Finland
Ontoegankelijk voor veel mensen. Ik denk dat dit nummer het net niet haalt.. Helaas

10. Letland
Grappig nummer! Ook een leuke uitstraling heeft de zangeres vind ik, al zijn mensen daar niet met me eens. Ik hoop dat dit in de top 10 komt, maar het zal absoluut niet heel veel hoger eindigen. Finale is mogelijk, maar zal daar denk ik bij de onderste 5 eindigen.

9. België
Mooi nummer en prachtig gezongen! Dit moet de jury opvallen na de inzending van Zwitserland! Hoort gewoon in de finale thuis hoor Smile

8. Zwitserland
Het engels is iet op en top om het zo maar ff te zeggen! wel is het een leuk nummer om te horen en zal of wel of absoluut niet in de finale komen. Succes Zwitserland!

7. Rusland
De jury zal hier niet ongelofelijk over eens zijn dat dit naar de finale moet ben ik bang. Ik denk ook dat het beter is voor moedertje rusland om een jaartje over te slaan. Best grappig ->Moedertje Rusland die 8 Oma's stuurt. Het stemmend publiek zal hier massaal voor stemmen ben ik bang. 'T is voor de harten/gezondheid van deze oma's beter om maar niet door te gaan denk ik.

6. Moldavië
Eén van mn favorieten geloof ik. Ik vind het echt een leuk nummer en ik vind de zanger sympathiek overkomen! Hoop absoluut dat dit de finale haalt, al zijn de polls het niet met me eens SadSad

5. Roemenië
Ik zie de kracht van dit nummer blijkbaar niet. Het zal best een zomerhit kunnen worden, ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk niet dat dit kans maakt op de 1e plek in zowelk finale als halve finale.

4. Cyprus
Enorm goedkoop en daarom niet eerste. Stiekem hoop ik dat deze dame enorm vals zingt en dus niet doorgaat. Ik vind het namelijk prut Very Happy al sta ik hierin volgens mij weer alleen -.-

3. Griekenland
La Grèce Douze Point de la Chypre voorspel ik... Smile Lekker dans nummer dit (SAMBA TIME!!) en zal vast niet overgeslagen worden. al denk ik dat ik net iets te optimistisch ben met een 3e plek Razz

2.
IJsland & Denemarken
1.

Ik weet het niet.. Ik hoop natuurlijk op IJsland op de 1e plek. Ik gun het ze in ieder geval Smile Tis mij om het even. Veel succes aan beide toegewenst!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 3 Apr 2012 14:22:54    Onderwerp: Reageren met citaat

En nu mn persoonlijke lijstje zonder al teveel commentaar Very Happy

18. Montenegro
17. Oostenrijk
16. San Marino
15. Israël
14. Ierland
13. Finland
12. Cyprus
11. Hongarije
10. Rusland (dan toch maar)
9. Zwitserland
8. Roemenië
7. Albanië
6. Letland
5. Griekenland
4. Moldavië
3. België
2. Denemarken
1. IJsland
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2012 10:11:43    Onderwerp: Reageren met citaat

En daar gaan we dan! Very Happy Wat een hels karwei dit jaar. Ik moest echt ALLE methodes uit de kast halen om een redelijke schatting te maken van de uiteindelijke resultaten, maar het is gelukt. In de schatting is ondermeer meegenomen: de behaalde resultaten per land in voorgaande jaren, de loting en -het belangrijkste- het bereik van het nummer, dus: Hoe massaal gaat Europa voor een bepaalde inzending? Dan kom ik wat betreft de eerste semi tot deze voorlopige conclusie:

18. San Marino
Ik voorspel een totale afgang voor deze inzending mede aangestuurd door het feit dat geen enkele songfestivalliefhebber anno 2012 nog warm loopt voor de goedkope muziek van Ralph Siegel. Misschien een paar troostpuntjes uit Italië met een beetje geluk?

17. Oostenrijk
Dit nummer zal niet worden begrepen. De tijd van grappen en grollen is een beetje voorbij op het songfestival van de laatste jaren. Dat wil zeggen: Het mag wel ludiek zijn, maar het moet muzikaal toch echt aan hogere eisen voldoen dat dit rommelige nummer.

16. Montenegro
Ik ga mee in de traditie van het rijke eurovisieverleden dat de inzending die vooraf als allerslechste wordt bestempeld, in de praktijk nooit op de laatste plaats eindigt. Links en rechts sprokkelt Montenegro wat troostpuntjes en eindigt daardoor toch nog als 16e.

15. België
Zoals ik eerder al vaststelde: Dit is geen Tom Dice. Iris is een lief meisje, maar heeft van de componist een te zwakke ballad meegekregen om echt te plakken en daarmee verspeelt België dit jaar een finaleplaats, hoezeer ik het onze zuiderburen ook gun.

14. Cyprus
Als Cyprus deze inzending nu had gebruikt voor het Junior Songfestival, dan had het misschien nog kunnen werken. Maar nee, ik kan op dit moment niet geloven dat we dit lied gaan terughoren in de finale. Zelfs niet met die extra 12 punten uit Griekenland.

13. Zwitserland
In mijn persoonlijke lijst doet Zwitserland het gemiddeld veel beter dan op het Eurovisie Songfestival. Ook dit jaar verwacht ik daar geen uitzondering op. Vorig jaar lukte het natuurlijk wel, maar dat was -net als Joan dit jaar- een song die opviel tussen alle andere inzendingen in de semi. Daar is dit jaar -helaas zou ik zeggen- geen sprake van.

12. Finland
Ik hoop echt dat ik er vreselijk naast zit. Als Zweden nu in deze semi had meegedaan had dat misschien zelfs wel 12 punten gescheeld en dat zijn nu juist de punten die Finland dit jaar zo bitterhard nodig heeft. Maar hoewel het een erg mooie ballad is, blijft het net niet genoeg plakken voor die felbegeerde finaleplaats.

11. Roemenië
Roemenië vist in mijn prognose net achter het net. Dat zal ze overigens zwaar vallen, want meestal weet Roemenië de finale wel te halen. Maar misschien zitten er op de avond zelf in de show nog elementen of een gimmick om het publiek met voor Roemeense begrippen een ongewoon zwakke inzending toch over de streep te trekken?

10. Letland
Het zou erg verdiend zijn als Letland met dit vrolijke, toegankelijk voor een groot publiek, nummer de finale zou halen. De ervaring leert dat Europa het Letland meestal wel gunt. Maar dan moet de uitvoering op het toneel wel kloppen. Daar ga ik -mede gelet op de live uitvoering op het Nationaal Songfestival in Riga- gewoon maar even van uit.

9. Israël
Categorie: Te aanstekelijk om te laten liggen. Israël doet waar het goed in is. De song valt op en zal door veel verschillende groepen kijkers worden gewaardeerd. Het klinkt zeker niet als de winnaar, maar de finale lonkt opnieuw voor Israël.

8. Ierland
Jedward moet het doen met een inzending die minder sterk is dan vorig jaar. Toch verwacht ik dat de heren er een geweldige show van maken. Mede door de groeiende schare fans zou dit nummer dan toch nog genoeg punten sprokkelen voor die felbegeerde finaleplek op zaterdagavond.

7. Albanië
Als ik de laatste jaren 1 ding geleerd heb, is het wel dat je Albanië nooit mag onderschatten. Mijn eerste indruk van deze ballade was niet bepaald goed, maar ik denk wel dat er genoeg kijkers zijn in Europa die dit nummer een duwtje in de rug willen geven.

6. Hongarije
Prachtig nummer met een gunstige loting. Het moet wel erg gek lopen wil Hongarije dit jaar de finale mislopen. Ik gun het ze overigens ook van harte! Echt popnummer, een lied dat je ook achteraf nog terug zou kunnen horen op de radio.

5. Moldavië
Aanstekelijk nummer uit Moldavië, die overigens ook altijd een goede show weten neer te zetten. Ik verwacht dat de zanger ook de zaal meekrijgt en ook dat zal in het voordeel werken van deze inzending.

4. Denemarken
Denemarken heeft de laatste jaren de smaak te pakken. Ook deze inzending klonk vanaf de eerste keer luisteren als een finalewaardig nummer en zal uit alle landen in Europa de nodige punten sprokkelen, want dit soort muziek is toegankelijk voor zowel jong als oud.

3. IJsland
Mijn eigen grote favoriet heeft slecht geloot. Hoewel dit nummer staat als een huis en je na het laatste optreden van Ierland toch het refrein en de vioolsolo nog hoort nadreunen. IJsland gaat de finale in als 3e en hoopt daar op een betere loting dan de semi.

2. Griekenland
Helaas is er veel markt voor dit soort goedkope liedjes. Griekenland hoeft eigenlijk alleen maar een bouzouki met wat drums aan te zetten om tweede te worden. Persoonlijk vind ik dat best triest, maar verbaasd zal ik zeker niet zijn.

1. Rusland
De Russische oma's gaan Europa veroveren. Uit alle reactie op dit nummer proef ik veel sympathie en gek genoeg uit alle lagen van de bevolking. De oma's gaan in de finale ook zeker meedoen in de race om de titel, die ze overigens wel aan hun neus voorbij zullen zien gaan. Maar de conclusie luidt dat Rusland er opnieuw in is geslaagd om een finalekandidaat naar het songfestival te sturen. Misschien moeten we eens op cursus in Moskou!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
himan
2points Member


Geregistreerd op: 20 Mei 2012
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2012 21:54:08    Onderwerp: Reageren met citaat

In deze halve finale is er meer een Oost-blok achtig iets. Het gaat in ieder geval Rusland helpen, die met die gekke oma's komen die ik het absoluut niet gun. Ook Moldavië, Roemenië en Griekenland zijn vrij zeker van hun zaak in deze blokvoting. Dan hebben we nog IJsland, Denemarken en Finland die naast goede liedjes ook nog eens automatisch wat punten kunnen verdienen en dan blijft er nog maar heel weinig over voor de overige landen.

3 plekken, 11 landen

Montenegro, San Marino en Israël mogen alvast hun koffers in gaan pakken, dat gaat het gewoon echt niet worden (tenzij Huppelkutjes allemaal op San Marino gaan stemmen, ziet het nog gebeuren) , Zwitserland en Oostenrijk zie ik als niet goed genoeg. Of ronduit stom.

en dan is het 3 plekken voor zes landen:

Hongarije
Albanië
Cyprus
Ierland
Letland
België

Omdat veel mensen België als goed zien zet ik hem er hier maar tussen, maar ik zie ze niet doorgaan.
Hongarije, Cyprus en Albanië zetten de beste liedjes neer voor mijn gevoel. Letland kan misschien nog volgen. Ierland komt weer met Jedward aanzetten en dat zou wel eens kunnen gaan vervelen, maar het kan ook weer herkenning zijn. Ik ga voorlopig voor Hongarije, Cyprus en Albanië.

Voorspelling:
1. IJsland
2. Denemarken
3. Moldavië
4. Hongarije
5. Griekenland
6. Cyprus
7. Rusland
8. Finland
9. Albanië
10. Roemenië

11. Ierland
12. Letland
13. België

14. Oostenrijk
15. Zwitserland
16. Israël
17. San Marino
18. Montenegro
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Eurovisie Songfestival 2012 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.