Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Semifinale 1
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Eurovisie Songfestival 2012
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2012 13:33:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Interessante prognose Himan... Ik heb mijn verwachtingen toch ietsjes aangepast... na het zien/luisteren van de repetities en de huidige polls...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=81cE3DV_OYE&feature=plcp[/youtube]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 21 Mei 2012 13:33:22    Onderwerp:

Terug naar boven
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2012 12:31:43    Onderwerp: Reageren met citaat

1. Denemarken
2. Ijsland
3. Roemenië
4. Griekenland
5. Cyprus
6. Rusland
7. Moldavië
8. Albanië
9. Zwitserland
10. Letland
---------------
11. België
12. Ierland
13. Hongarije
14. Finland
15. Israël
16. Oostenrijk
17. San Marino
18. Montenegro

In deze halve finale zitten echt nummers die je sowieso kunt afschrijven. Hiermee doel ik op Montenegro en San Marino. Montenegro zal diep laatste worden, aangezien er ook nog een jury mee stemt. Ik kan me best voorstellen dat geen enkele jury dit nummer ook maar een punt geeft. Maar de werkelijkheid zal wel anders zijn denk ik. Ik denk dat mijn top 7 gegarandeerd een finaleplaats heeft. Over de plaatsen 8 t/m 16 twijfel ik stiekem nog. Ik denk dat Albanië doorgaat op jurystemmen. Zwitserland is een lekker nummer dat redelijk wordt gezongen, maar blijft een twijfelgeval. Letland zal ook best wat puntjes krijgen van zowel televote als jurystemmen verwacht ik. België kan het ook nog wel redden.Het nummer is alleen niet goed genoeg voor een finale, maar Iris' stem is heel erg goed! Ierland is en blijft populair, maar de zang is gewoon te slecht. Volgens mij slechter dan vorig jaar. Hoop niet dat ze doorgaan. Hongarije is totaly forgetable, maar wordt wel heel goed gezongen. Finland zal op moeten na België. Aangezien ik denk dat België beter is, zal Finland een minder grote kans hebben om door te gaan ben ik bang. Israël is een leuk nummer, maar afschrikwekkend toen ik het de eerste keer luisterde. Het publiek dat via tv kijkt, hoort de nummers waarschijnlijk voor het eerst. Het zal dus waarschijnlijk niet doorgaan. Oostenrijk. Tsjah. Ik weet het nog steeds niet met dit nummer.

Ik hoop dat ik een beetje goed zit Smile Veel plezier vanavond!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2012 13:22:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanavond de eerste grote avond van dit jaar! Very Happy Cool

Ik heb zonet mijn eigen prognose nog eens bekeken. Als ik de repetities erbij leg, dan zie ik een land als Israël beduidend zakken en België daarentegen -tot mijn eigen genoegen- stijgen. Landen als IJsland, Denemarken en Rusland zijn eigenlijk al voor de finale geplaatst wat mij betreft. Wat betreft San Marino, Montenegro en Oostenrijk blijf ik erbij dat de kans op een finale erg ver weg is.

Vanavond op twitter (_HansL) kunnen jullie uiteraard live genieten van mijn commentaar.. Ook namens mij allemaal heel erg veel plezier met het Eurovisie Songfestival 2012. Duimen allemaal voor positieve verrassingen!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2012 14:35:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuke voorspellingen van jullie! Smile

Na het zien van de kleine recap had ik dus hier en daar een heel andere mening. Idd valt België me in verhouding nu super mee, denk dat ze grote kans heeft om door te gaan. Finland daarentegen valt me best tegen, maar misschien komt dat door die vreselijke jurk en kapsel... Cyprus klinkt helemaal niet, maar dat gaat natuurlijk wel door, men houdt van de Griekse lolita-acts. Roemenië blijft ik goedkoop vinden, maar op zich is het wel ruim voldoende. Hongarije valt me ook goed mee, mooi nummer! Oostenrijk wordt misschien een beetje onderschat, het is namelijk wel heel anders.. en bij gebrek aan beter.. who knows.. Ierland is best slecht, maar ze zetten wel een show neer en ze zijn inmiddels superpopulair in Europa. San Marino heeft gewoon een vreselijke act... Montenegro is het allerergst, misschien zelfs wel de allerslechte inzending van de afgelopen 5 jaar ofzo. Mja al met al valt deze Semi best wel tegen hoor! Misschien dat het vanavond op TV juist heel erg meevalt! Ben benieuwd!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2012 18:34:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb nu deze voorspelling gemaakt voor semi-finale 1:


01. Denemarken
02. Roemenië
03. Moldavië
04. IJsland
05. Griekenland
06. Ierland
07. Rusland
08. Cyprus
09. Hongarije
10. Finland

----------
11. België
12. Zwitserland
13. Letland
14 - 17. Oostenrijk, Montenegro, Albanië, Israël
18. San Marino

En even nog wat betreft België en Finland:
Bij de repetities in Bakoe zag het optreden van Finland (‘När jag blundar’) er dan misschien pover uit, maar ik vind toch dat deze compositie een ware verademing is tussen alle voorgekauwde, onoriginele en slechte riedeltjes. Iedere zichzelf respecterende jury zou toch tot het besef moeten komen dat dit nummer (qua muziek, compositie) wel behoort tot de betere nummers van deze voorronde. Ikzelf heb dit in ieder geval nog staan op plaats 4 in mijn lijstje van persoonlijke favorieten!

En de bijdrage uit België vind ik niet erg interessant. Ik vind aan dit nummer maar weinig prijzenswaardig. Het klinkt alsof het geschreven is door amateurs die gewoon maar wat geprobeerd hebben. Maar ik moet wel zeggen dat, hoe slecht ik het nummer ook vind, in vergelijking met ‘With love baby’ van Witloof Bay (2011) vind ik het nummer van Iris de hemel’!!
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
himan
2points Member


Geregistreerd op: 20 Mei 2012
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2012 22:08:54    Onderwerp: Reageren met citaat

9 goed. 'helaas' ging Ierland nog door ten koste van Finland (scheelde niet veel of 10 goed...)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2012 22:25:21    Onderwerp: Reageren met citaat

himan schreef:
9 goed. 'helaas' ging Ierland nog door ten koste van Finland (scheelde niet veel of 10 goed...)


Goede voorspellingen! We hadden er allemaal zeker 8 of 9 goed... Blijkt maar weer eens hoe voorspelbaar het was vanavond hehe... Het was echt de avond van de vrolijke up-tempo maar vrij goedkope liedjes. Wel grappig dat vorig jaar ook een paar slechte ballads doorgingen, en nu bijna geeneen Smile

Anyways, een aantal liedjes die ik vooraf erg leuk vond, vond ik nu toch wat tegenvallen, en een aantal nummers die ik heel slecht vond vond ik vanavond beter. Griekenland viel me echt mee, het klonk wel lekker, Roemenië ook... Maar Cyprus, Moldavië en IJsland vond ik daarentegen juist minder dan ik had verwacht. En Ierland, mja, vond het eigenlijk niet zo goed... Maar kan me voorstellen dat ze superpopulair zijn. Eigenlijk vond ik Hongarije één van de betere landen vanavond, ook wel blij dat ze door zijn dus Smile Ook Albanië vond ik best goed, je moet er van houden en ze schreeuwde vaak, maar het was niet vals ofzo, dus dan is het knap.

De show zelf was best goed denk ik. Vond alleen de presentatoren matig en saai. Azerbeidzjan wil zichzelf ontzettend op de kaart zetten, dus had wat enthousiastere, betere, grappigere presentatoren verwacht. Verder vond ik de Crystal Hall in de voorfilmpjes erg mooi, in de kleuren van ieder land.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2012 00:12:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja. Het was niet echt een verrassende avond. Zelf vond ik het niveau niet beduidend hoog vanavond. Rusland kan wel eens de meeste punten hebben gehaald. Ik merkte het ook op mijn timeline op Twitter. Het valt gewoon op. Muzikaal gezien misschien niet het meest hoogstaand, maar 'Party For Everybody Dance' klinkt gewoon heerlijk toegankelijk.

Israël viel me enorm tegen. Grappig, maar niet mooi. Finland en Zwitserland hadden van mij naar de finale gemogen ten koste van Cyprus en Griekenland. Wat een kleutermuziek zeg. Dat België niet door is verbaast me niks. Behalve dat het nummer niet plakt, was Iris ook niet helemaal zuiver bezig, zeker niet in het eerste gedeelte van het nummer. Wellicht dat de zenuwen toch wat opspeelde. Datzelfde verhaald geldt eigenlijk min of meer voor Letland. Aardig nummer, maar het was niet catchy genoeg en bij tijd en wijlen onzuiver.

Leukste verrassing vond ik toch Hongarije, die wat waren weggezakt in mijn lijst, maar vanavond in mijn ogen geheel terecht en verdiend een finaleplaats hebben weten op te eisen! IJsland viel me toch een beetje tegen. Ik hoorde en zag geen winnaar. Wel denk ik dat we van Jedward nog een hoop gaan zien. Want dat was eigenlijk behalve Rusland dan het meest catchy nummer van de avond!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2012 09:08:09    Onderwerp: Reageren met citaat

8 van de tien goed. Redelijk begin! Allemaal best lekker gedaan zie ik! Topppertjes dus Smile

Ik vond het niveau van de show niet erg hoog. Ik had zo veel meer verwacht eigenlijk. Ik vond de presentatoren (met uitzondering van Eldar) echt verschrikkelijk! Helemaal het ''Les lignes sont fermé'' kwam er niet uit. Heel erg jammer vind ik.

Over de eerste paar acts was ik ook niet echt tevreden. Montengro was echt ernstig slecht, maar dat wisten we al. Ijsland zong niet helemaal netjes op toon,, maar dat kwam vooral door de backings had ik het gevoel. Griekenland viel me echt mee! Ik vond wel dat Eleftheria een beetje stijf danste, maar dat was m'n enige kritiekpuntje. M'n persoonlijk favoriet ligt er helaas uit. Jammer Letland. T was idd niet helemaal zuiver op sommige punten, maar het eind stond als een huis vond ik. Albanië raakte me echt en vind ik ook meer dan terecht door naar de finale. Ook Roemenië viel mij tegen. Ik vond het niet erg zuiver of leuk om naar te kijken. Zwitserland had ik in m'n rijtje qualifiers, ik vind eigenlijk dat ie daar nog steeds thuishoort. België vond ik erg saai. Jammer, want ik vond het wel een leuk nummer om keihard mee te zingen. Finland is wat mij betreft terecht niet door. Pernilla stond erbij als een zak aardappelen en tsjaah,, dat komt niet zo goed over op beeld. Israël vond ik ook niet leuk. Stelletje dronkaards op het podium zei mn zusje heel treffend. San Marino was na Montenegro echt de slechtste act van vanavond. Ik vond het diepte interview dat ze had met die presentatrice erg slecht. Ze wilde nog wat zeggen en direct zei de presentatrice ''And now we go on with...'' Veroorzaakte een big smile op mijn gezicht. Cyprus viel me mee. Ik heb filmpjes van haar gezien bij x factor, en daar was ze echt vals. Dat viel vanavond gelukkig mee. Denemarken vond ik lekker klinken! Kwam heel goed over bij mij. En dan Rusland,, Ik heb met een heeeeeeeeeeele grote lach zitten kijken. Ook dat commentaar van Jan Smit van tevoren vond ik geniaal! Hongarije was ik erg positief over. Ik had ze niet bij mn rijtje qualifiers gezet, maar daar horen ze absoluut wel thuis! Oostenrijk vond ik leuk eigenlijk! Had ik niet verwacht. Moldavië viel me wat tegen. Ik vond Pasha teveel oopgemaakt, dat zag er onnatuurlijk uit. En dan Jedward. Tsjaaaaahh,, Ik ben er geen fan van.

Ik hoop op een veel betere 2e halve finale Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2012 18:58:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook ik hoorde in Ijsland echt geen winnaar in de semi-finale op dinsdag. Denemarken (‘Should've known better’) vond ik nu wel mijn favoriet van de avond, maar ik vond echt dat dat leuker in beeld gebracht werd tijdens de nationale voorronde! Toen werden de diverse muzikanten op het podium echt opgezocht door de camera, en ik vond dat die backing vocals en die (studentikoze) jongen achter het keybord het best wel aardig deden op beeld. Nu kreeg je de gezichten van deze mensen eigenlijk niet erg duidelijk in beeld. Dit was voor mij een achteruitgang dus.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5SzJn9wmwJQ[/youtube]
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Eurovisie Songfestival 2012 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.