Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Semifinale 2
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Eurovisie Songfestival 2012
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AGM
1point Member


Geregistreerd op: 22 Mei 2012
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2012 20:00:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Geloof mij maar, Macedonie kan niet veel rekenen op steun van buurlanden en hun inwoners. Punten komen van Macedoniers die in het buitenland wonen, erg nationalistisch en actief volk. (tuurlijk ga ik ook stemmen morgen...)

Voorbeeld: een paar jaar terug in de finale, Macedonie dat 12 punten aan Albanie gaf. Ik hoor het Cornand nog zeggen; "Zo, dat is een statement."
Nee, Macedonie was niet door naar de finale, waardoor er geen (Macedonische) kip naar keek en alle Albanezen in Macedonie op Albanie stemden.

Dat is toch ook waarom Nederland altijd zo veel punten aan Turkije geeft?

Nederlanders in het buitenland zijn gewoon niet zo actief en nationalistisch als de oostblokkers. Dus gewoon morgenavond allemaal naar Belgie of Duitsland en een simkaart kopen en je beltegoed helemaal opmaken met stemmen Laughing

Maar goed, dat is allemaal off topic Razz Wie er door gaat morgen, weet ik niet, ik weiger elk jaar alle liedjes van te voren al te bekijken, want dat vind ik niet leuk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 23 Mei 2012 20:00:26    Onderwerp:

Terug naar boven
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2012 21:29:32    Onderwerp: Reageren met citaat

AGM schreef:
Geloof mij maar, Macedonie kan niet veel rekenen op steun van buurlanden en hun inwoners. Punten komen van Macedoniers die in het buitenland wonen, erg nationalistisch en actief volk. (tuurlijk ga ik ook stemmen morgen...)



Maar je vergeet misschien dat ook sinds de jury's 50% van de stemming bepalen, Macedonië nog steeds megaveel punten krijgt van alle directe buren, mits ze in dezelfde Semi zitten natuurlijk.

AGM schreef:

Nederlanders in het buitenland zijn gewoon niet zo actief en nationalistisch als de oostblokkers. Dus gewoon morgenavond allemaal naar Belgie of Duitsland en een simkaart kopen en je beltegoed helemaal opmaken met stemmen Laughing


Haha! Hmm, dat is/lijkt misschien idd zo... Ik denk dat het ESF hier van oudsher meer een gezelligheids functie heeft en niet zozeer de functie van het laten zien hoe ultra-nationalistisch je bent. De gemiddelde Nederlander kijkt misschien iets neutraler, relaxter naar het ESF.. Het jezelf ten koste van alles het beste vinden, en alle anderen bij voorbaat niet past misschien niet zo bij de mentaliteit.

Je ziet sowieso dat veel West-Europeanen veel kritischer naar hun eigen inzendingen kijken. Ik vind dat wel netjes alleen het helpt je niet altijd op het ESF...

Verder denk ik sowieso dat Nederlanders in het buitenland veel meer verspreid zijn. Je hebt niet echt Hollandse getto's in andere Europese landen.. Het is ook veel makkelijker om voor je eigen land te stemmen als je ergens anders woont, dan de grens over te gaan natuurlijk.

Overigens geldt mijn mening niet echt voor mijzelf, toen ik een halfjaar voor studie in Noorwegen woonde, heb ik ook massaal voor Nederland gestemd Smile Hind kreeg toen van Noorwegen 7 punten! Best veel Wink Alleen het heeft niet geholpen, ze ging natuurlijk niet door.

Macedonië trouwens ook niet, ze werden 10e, maar 10e was dat jaar niet genoeg, de jury's kozen toen voor Zweden als 10e finalist. Die regel bestaat niet meer.

AGM schreef:

Maar goed, dat is allemaal off topic Razz Wie er door gaat morgen, weet ik niet, ik weiger elk jaar alle liedjes van te voren al te bekijken, want dat vind ik niet leuk.


Knap! Maar wel leuk dat je er mee wacht, is wel spannender ja... Maar Macedonië gaat wel door hoor!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
himan
2points Member


Geregistreerd op: 20 Mei 2012
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2012 08:11:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm, ik blijf helaas denken dat deze 10 doorgaan. Hopelijk komt Joan boven Turkije, Oekraïne of Kroatië uit, maar ik vrees het ergste.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2012 10:30:22    Onderwerp: Reageren met citaat

himan schreef:
Hmm, ik blijf helaas denken dat deze 10 doorgaan. Hopelijk komt Joan boven Turkije, Oekraïne of Kroatië uit, maar ik vrees het ergste.


Jah.. Ik hang er tussen in.. Het ene moment ben ik lichtelijk positief, het andere moment vrij negatief Smile Positief omdat het heel origineel is.. En het negatieve komt toch vooral door block-voting-vrees... Vooral omdat slechts 1 punt verschil kan betekenen dat je eruit ligt... Het is ook haast niet voor te stellen dat het Nederlandse vlaggetje uit zo'n envelop komt... Sinds 2004... Niet normaal meer.. Nu 2012, we gaan bijna richting de 10 jaar!

Hier is trouwens het jury-optreden te zien van Joan: http://tumblr.hole1988.nl/post/23634542804/joan-franka-you-and-me-netherlands-jury

Vooral niet kijken als je het nog niet wil zien! Ik heb maar half gekeken heheh.... In ieder geval is het een goed optreden, mooi in beeld gebracht, verder komt het rustig en gezellig over. Qua zang ook gewoon goed over het algemeen, zeker in verhouding tot voornamelijk valse optredens van finalisten Griekenland, Cyprus, Roemenië, IJsland etc, is dit pico bello gezongen Smile

Nog een clipje met interview met Joan en.... in deze dress rehearsal gaat Nederland door.. vanaf 1:00... Whaha.. Pfffff....
http://tumblr.hole1988.nl/post/23634907461/joan-frankas-interview-in-the-jury-rehearsal

Nogmaals, niet kijken als je nog niets wil zien!! Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2012 13:16:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Wie nog meer heeft met een enorme smile naar het optreden van Joan gekeken? Ik ben supertrots! Het klinkt best lekker! Niet helemaal top. Maar goed genoeg vind ik! Het plezier straalt er ook gewoon af. Ik hoop zo dat we doorgaan vanavond! Al durf ik er niet op te hopen en staat ze dus niet bij mijn rijtje met qualifiers. Sad

Dit is mijn lijstje:
1. Zweden
2. Servië
3. Noorwegen
4. Estland
5. Slovenië
6. Turkije
7. Bosnië & Herzegovina
8. Oekraïne
9. Portugal
10. Macedonië
----------------
11. Nederland Sad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2012 13:39:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Danonovic schreef:
Wie nog meer heeft met een enorme smile naar het optreden van Joan gekeken? Ik ben supertrots! Het klinkt best lekker! Niet helemaal top. Maar goed genoeg vind ik! Het plezier straalt er ook gewoon af. Ik hoop zo dat we doorgaan vanavond!


Ik ook! Very Happy Het was superleuk Very Happy

Maar naderhand verdween de grote smile direct weer! Toen ik besefte dat het misschien toch niet genoeg is door voornamelijk externe factoren!

1. Zweden
2. Servië
3. Turkije
4. Noorwegen
5. Estland
6. Oekraïne
7. Slovenië
8. Bosnië & Herzegovina
9. Macedonië
10. Nederland (omdat ik haar gewoon niet buiten de top10 wil zetten!
maar het zou me ook niets verbazen als de nummer 10 Kroatië, Malta, Litouwen , Slowakije of Portugal is)

Ik vestig mijn hoop op The UK, Duitsland, Turkije, Noorwegen en in mindere mate Slovenië en Frankrijk. Zij beloven ons min of meer in de polls veel punten! 6 x een 7/8/10 of 12 zou een mooi begin zijn haha.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2012 18:47:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het erg pittig om ook voor vanavond een voorspelling te geven. Uiteindelijk heb ik dit lijstje ingediend:

01. Servië
02. Oekraïne
03. Zweden
04. Turkije
05. Slovenië
06. Noorwegen
07. Estland
08. VJR Macedonië
09. Nederland
10. Bosnië-Herzegovina

----------
11. - 12. Kroatië, Portugal
13. Slowakije
14. Litouwen
15. Malta
16. Wit-Rusland
17. Bulgarije
18. Georgië

Het is een beetje een gok, maar het niveau ligt werkelijk hoger dan tijdens de semi-finale op dinsdag.
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2012 19:08:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Iedereen veel plezier met het kijken vanavond. Succes, Joan! Wink
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
himan
2points Member


Geregistreerd op: 20 Mei 2012
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2012 22:06:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Ondanks het niet doorgaan van Nederland hebben we wel gezien dat het grote balkanblok niet helemaal door is gegaan. Vooral Slovenië verraste me. Nederland is waarschijnlijk 12e of 13e geworden.Het was het dan ook gewoon net niet met Joan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
AGM
1point Member


Geregistreerd op: 22 Mei 2012
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2012 22:36:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik snap niet dat Zweden favoriet is, ik vond het he-le-maal niets. Misschien als ik hem vaker hoor, dat het dan beter wordt. Maar voor nu vond ik Georgie spannender.

Servie vond ik ook mja, Zeljko was met Lane moje veeel beter de vorige keer.

Slovenie verbaasde mij ook dat het niet door was, vond het zeker niet slecht (met de Chantal Jansen look-a-like). Beter dan Noorwegen in ieder geval.

Dus ja, valt een beetje tegen. B-H was ook een complete verrassing, was instrumenteel en tekstueel gewoon bagger.

Ik heb wel iedereen in Macedonie via FB opgeroepen om te stemmen op Nederland, heeft niet geholpen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Eurovisie Songfestival 2012 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 4 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.