Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Finale
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Eurovisie Songfestival 2012
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2012 12:46:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuke lijst djSharkey Smile

Mijn persoonlijke smaak/uitslag gisteravond was ongeveer zo:

1. Spanje
2. Italië
3. Duitsland
4. Servië
5. Hongarije
6. Estland
7. Rusland
8. Zweden
9. Denemarken
10. Verenigd Koninkrijk
11. Noorwegen
12. Litouwen
13. Albanië
14. VJR Macedonië
15. Frankrijk
16. Moldavië
17. Roemenië
18. Ierland
19. IJsland
20. Malta
21. Azerbeidzjan
22. Cyprus
23. Oekraïne
24. Griekenland
25. Bosnië-Herzegovina
26. Turkije
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 27 Mei 2012 12:46:32    Onderwerp:

Terug naar boven
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2012 13:15:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn persoonlijke smaak Smile

1. Zweden
2. Albanië
3. Spanje
4. Duitsland
5. Estland
6. Servië
7. Moldavië
8. Italië
9. Azerbeidzjan
10. VJR Macedonië
11. Cyprus
12. Griekenland
13. Frankrijk
14. Ijsland
15. Noorwegen
16. Denemarken
17. Turkije
18. Roemenië
19. Litouwen
20. Malta
21. Ierland
22. Hongarije
23. Verenigd Koninkrijk
24. Oekraïne
25. Rusland
26. Bosnië & Herzegovina

Heel verschillend dus Razz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
himan
2points Member


Geregistreerd op: 20 Mei 2012
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2012 20:25:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoals mijn verwachting, Engeland laag. Niet volgens mijn verwachting (na de semi's) IJsland laag. Denemarken vond ik na de halve wel niet zo goed. Ook verraste me dat Rusland het zo goed heeft gedaan bij de jury's, blijkbaar kun je goed punten verdienen bij de mensen die stemmen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 31 Mei 2012 18:57:01    Onderwerp: Reageren met citaat

himan schreef:
Zoals mijn verwachting, Engeland laag. Niet volgens mijn verwachting (na de semi's) IJsland laag. Denemarken vond ik na de halve wel niet zo goed. Ook verraste me dat Rusland het zo goed heeft gedaan bij de jury's, blijkbaar kun je goed punten verdienen bij de mensen die stemmen...


Jep, goede voorspelling. Ik had het Verenigd Koninkrijk niet heel hoog ingeschat, maar een 25e plaats was onterecht.

Rusland had ik wel hoog verwacht, ook omdat ik twijfel aan de betrouwbaarheid van alle jury's... Maarja, het is het euroVISIE, het is ook vooral een kijkfestival. De oma's maakten mensen nu eenmaal aan het lachen. Maar wel onterecht dat Duitsland, Italië, Spanje, VK niet hoger zijn geëindigd dan Rusland..

Toch hebben jury's/televoting van niet-bevriende/buurlanden ook gezorgd dat sommige goedkope of zeer saaie liedjes onderuit zijn gegaan. Bijvoorbeeld Cyprus, Griekenland, Oekraïne. Maar ook Bosnië-Herzegovina, dat net als Oekraïne en Turkije, zeer onterecht en mede ten koste van Joan wel door mocht.

Zweden ben ik overigens achteraf meer gaan waarderen. Vond het al een goed en lekker nummer, en dat is meer geworden. Heb dus ook maar even het nummer gekocht Smile En nog wat andere nummers.

Was trouwens best tevreden met de Nederlandse punten!

12. Zweden (best terechte 12 punten)
10. Servië (klonk erg mooi, dus wel terecht)
8. Turkije (dit kan echt niet meer, kwaliteitsgewijs had dit bijv Italië moeten zijn!)
7. Estland (vond het erg sterk in de finale, dus wel tof)
6. Spanje (had meer mogen krijgen, maar blij dat we Spanje niet hebben overgeslagen)
5. Ierland (was cheap maar veel energie en leuk voor de Ieren, al had dit ook de UK mogen/moeten zijn...)
4. Rusland (4 vond ik zeker voldoende voor Rusland, maar was leuk en knap gepresteerd gezien de leeftijd)
3. Noorwegen (vreemde eend in de bijt vergeleken met Europa, toch fijn dat we Noorwegen van de 0 afhielpen! 3 punten vind ik zeer terecht)
2. Duitsland (erg goed nummer, had meer mogen krijgen)
1. Litouwen (eigenlijk best leuk dat dit een punt heeft gekregen, wel terecht, goede stem!)

Zijn de split voting resultaten al kenbaar gemaakt? Kom op EBU, zelf ook alles openbaar maken graag!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 2 Jun 2012 16:04:13    Onderwerp: Reageren met citaat

In ieder geval ben ik erg blij dat Nederland de goedkope huppeldeuntjes stuk voor stuk heeft overgeslagen. Hulde!

EURobin schreef:
Zijn de split voting resultaten al kenbaar gemaakt? Kom op EBU, zelf ook alles openbaar maken graag!


Heb net nog even een check gedaan, maar kan niets vinden..
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2012 13:23:15    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
In ieder geval ben ik erg blij dat Nederland de goedkope huppeldeuntjes stuk voor stuk heeft overgeslagen. Hulde!


Ja! Nu je het zegt... Helemaal niks gegeven aan de bekende deuntjes Smile

Verder opvallend dat niet-Engelstalige nummers, mits het mooi en goed gezongen is, heel erg goed kunnen scoren, ook bij het Nederlandse publiek dus!

Over het algemeen denk ik dat je (als gewoon land, zonder vaste vriendjes) het volgende moet sturen: Een up-tempo top act met zeer goede stem.. Een prachtige, sterke ballad met zeer goede stem.. Of iets heel grappigs, origineels met een sympathieke, goede uitvoering en goede stem..

Alles wat er tussen in zit, of het net niet is qua lied, act of zang gaat gewoon niet werken voor Nederland Smile En eigenlijk zie je dat bijna alle matig/vals gezongen liedjes dit jaar niet hebben gescoord... Ik denk toch dankzij de jury!

Een zanger/zangeres met ijzersterke stem die nooit tegenvalt lijkt dus echt een vereiste. Goed voorbeeld is ook Litouwen, met een cheap nummer, maar supergoede stem hebben ze toch behoorlijk goed gescoord, en terecht!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
festivalgirl
4points Member


Geregistreerd op: 22 Jan 2012
Berichten: 55
Woonplaats: apeldoorn

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2012 01:24:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben wat laat met mijn mening over de finale, maar beter laat dan nooit. Vond het een sterke avond maar ook vermoeiend Smile

1. Een gedeelde 1e plaats voor Zweden & Spanje
3. Italië
4. Servië
5. Estland
6. Duitsland
7. VK
8. Rusland
9. Litouwen
10. Albanië
11. Denemarken
12. Hongarije
13. Roemenië
14. Noorwegen
15. Macedonië

De rest van de live acts vond ik eigenlijk niet echt de moeite waard.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 6 Jun 2012 17:47:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoewel ik Servië in de finale één van de betere nummers vond, hoor ik ineens toch wel wat gelijkenissen met een aantal andere nummers. Welke dit precies zijn weet ik even niet, maar de bridge bijvoorbeeld komt erg overeen met de brug van Israël 2008. Ik denk dat ze bij het maken naar een aantal nummers van zichzelf en anderen hebben geluisterd en een mooie mix hebben gemaakt, met een goed resultaat: een pakkende ballad, mooie stem en act.

festivalgirl schreef:
Ik ben wat laat met mijn mening over de finale, maar beter laat dan nooit. Vond het een sterke avond maar ook vermoeiend Smile


Het was inderdaad best vermoeiend, vooral na 20 nummers. Ik vraag me ineens af of het in de finale per definitie wel zo ideaal is als je ergens aan het eind zit...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 7 Jun 2012 11:03:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Het nummer van Servië deed mij aan het begin heel erg denken aan een nummer van Marco Borsato. En dan vooral het vioolspel! Misschien weet iemand welke? Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 7 Jun 2012 13:15:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Danonovic schreef:
Het nummer van Servië deed mij aan het begin heel erg denken aan een nummer van Marco Borsato. En dan vooral het vioolspel! Misschien weet iemand welke? Very Happy


Hehe, jah.. Ik hoor vanalles in dit nummer! Smile Maar van Marco Borsato.. hmm misschien de Bestemming? De Waarheid? Margherita? Smile

Wel grappig dat ik de live versie veel mooier vond... Zo kun je toch zien hoe een live act met zang een nummer kan maken (in 't geval van Servië) of breken (Nederland).

Vind de Servische versie iets mooier, maar de Engelse versie mag er ook zijn:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H6uwhnxmtXM[/youtube]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Eurovisie Songfestival 2012 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.