Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Zweden (Semi 2)
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Deelnemers Bakoe 2012
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2012 17:01:33    Onderwerp: Reageren met citaat

In alle bekende/grote polls gaat Zweden aan de leiding met een enorme voorsprong. Vaak is dit wel een klein voorteken.. sowieso dat je in de Top 3 eindigt. Ik vind het nummer goed en Loreen heeft 'n sterke stem, maar had ook weer niet verwacht dat het de (enige) topfavoriet zou zijn dit jaar. Het valt me ook wel op dat de inzending zwaar gehypet is.. Zo ontzettend origineel is het eigenlijk ook weer niet... Het krijgt ook alle aandacht, bijvoorbeeld dat er 3 backings meegaan.. dat soort informatie hoor je normaal nooit.. Toch benieuwd hoe Zweden/SVT/Loreen dat doen, zo enorm in de belangstelling staan! Het lijkt nu zelfs een beetje alsof Zweden al gewonnen heeft haha! Het heeft ze misschien te lang geduurd sinds 2000, dus Zweden kikt even en ze moeten winnen.. Smile Ben benieuwd of de voorspellingen gaan uitkomen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 10 Apr 2012 17:01:33    Onderwerp:

Terug naar boven
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2012 18:10:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Het doet me ook een beetje denken aan 1999. Voor de finale was ik dat jaar in Amsterdam bij opnames van de Songfestival-Kenner-Van-De-Eeuw-Show. Daar liepen -echt waar- Zweden met cd singles van Charlotte te leuren. Een hele campagne voor Take Me To Your Heaven, wat ik eigenlijk vergeleken met veel andere nummers dat jaar niet het beste vond. Toch heeft die campagne blijkbaar wel gewerkt.

Het doet onrecht aan andere deelnemers om nu te stellen dat Zweden verreweg het beste is dat we ooit hebben gehoord. Ik vermoed wel dat de doelgroep -met name gays- erg gecharmeerd zijn van Loreen. Ze heeft de juiste uitstraling, haar lied is poppy te noemen en de act waarin alles toch een beetje duister en donker wordt gehouden past ook prima bij die bewuste doelgroep. Niet dat ik daar verder iets mee bedoel, maar ik heb lang genoeg in dat wereldje gelopen om te weten wat aanslaat.

Toch kent de Zweedse inzending een zwak punt waar ik maar weinig mensen over hoor tot nu toe. Dat is juist een punt waar Joan weer winst kan halen. Loreen richt zich wel heel erg op een specifieke doelgroep en ik denk toch dat de oudere kijkers niet voor Zweden gaan. Daar komt nog bij dat dance -ook daar bestaan voorbeelden van- minder goed werkt in Oost Europa. Kortom: Ook ik ben heel benieuwd wat er uiteindelijk uit zal komen van al die voorspellingen!

Cool
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2012 21:19:13    Onderwerp: Reageren met citaat

EURobin schreef:
In alle bekende/grote polls gaat Zweden aan de leiding met een enorme voorsprong. Vaak is dit wel een klein voorteken.. sowieso dat je in de Top 3 eindigt. Ik vind het nummer goed en Loreen heeft 'n sterke stem, maar had ook weer niet verwacht dat het de (enige) topfavoriet zou zijn dit jaar. Het valt me ook wel op dat de inzending zwaar gehypet is.. Zo ontzettend origineel is het eigenlijk ook weer niet... Het krijgt ook alle aandacht, bijvoorbeeld dat er 3 backings meegaan.. dat soort informatie hoor je normaal nooit.. (“…”)


Misschien dat het in dit geval relevant was om te weten hoeveel backing vocals er mee zouden reizen naar het Songfestval, omdat er tijdens het Melodifestivalen wel gebruik mag worden gemaakt van een band mét backings. Naar mijn weten was het in 2009 ook zo met Malena Ernman.
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2012 11:24:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Het blijft een beetje dommig van Nederland dat we nooit zoiets als dit hebben gestuurd Smile Sorry Smile Zo'n typische Nederlands jaren 2000 exportproduct! Niet dat we dan hadden gewonnen, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd Smile Als je ziet met wat voor een voorsprong Zweden aan de leiding gaat overal... Nog erger dan Noorwegen 2009! Dat zegt wel genoeg. Europa vindt dit gewoon geweldig en heeeeeel origineel haha Smile

Vond op de Noorse site NRK nog een grappig maar dom artikel...

http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix/1.8125109

Moet Noorwegen het doen zonder 12 punten van Zweden dit jaar?

Ten eerste een beetje vreemd dat men er van uitgaat dat er wel ff 12 punten van de buren komen, alsof dat normaal is.. Dacht dat het ging om muziek maar goed.. Ten tweede schijnen de Zweden het nummer van Tooji niet van 2012 te vinden haha. Het is niet meer origineel volgens hen. Waar Nederland de laatste jaren uitblonk in dramatische kwaliteit, blonk Zweden zelf de laatste jaren uit in niet-originele liedjes Smile en ook dit jaar komen ze met een lekker nummer maar 'n erg Nederland-jaren-2000 song Smile Over origineel gesproken. Maar goed, winnen gaan ze er hoogstwaarschijnlijk wel mee, slim!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Deelnemers Bakoe 2012 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.