Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Tweede Kamer Verkiezingen 2010
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Politiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Coolest
8points Member


Geregistreerd op: 12 Apr 2010
Berichten: 317
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2010 22:32:02    Onderwerp: Tweede Kamer Verkiezingen 2010 Reageren met citaat

Leuk onderwerp misschien? Ik weet ook wel dat je door de media ook al wordt doodgegooid met alles, maar zelf vind ik een beetje discussie altijd wel leuk! Very Happy

Zelf weet ik nog niet wat ik ga stemmen. Is ook erg moeilijk. Sommige partijen in ieder geval niet. Geen SP ofzo. Veel te radicaal vind ik haha!

Wat stemmen jullie? Of weet je nog niet?
_________________
Nei villaggi di frontiera guardano
Passare i treni le strade deserte di Tozeur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 15 Apr 2010 22:32:02    Onderwerp:

Terug naar boven
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2010 23:09:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Sinds een aantal jaren ben ik fervent GroenLinkser. Die zijn overigens (gelukkig maar) niet zo radicaal als de SP. Sterker nog: GroenLinks is behalve groen en sociaal, ook de meest liberale en democratische partij van de linkervleugel. Een hoop facetten spreken me aan. Het principe eerlijke delen, de vervuiler betaalt, de zwakkeren in de samenleving niet vergeten, democratisering van de politiek, en natuurlijk een gezondere, milieuvriendelijkere energie waar iedereen profijt van zal hebben!

Femke Halsema spreekt mij ook aan. Ik stem overigens altijd op vrouwen! Rare tik van mij Wink

Wat voor Femke geldt, geldt ook voor Mark Rutte. Ik bewonder bij beiden hun stabiliteit en het feit dat ze nergens omheen draaien. Dat ze duidelijk zijn in hun mening zonder anderen tekort te doen. De twee beste lijsttrekkers van het moment!

GroenLinks: Zin In De Toekomst! Cool
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2010 23:24:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik dacht er eerst over om PVV te stemmen. Niet omdat ik een gruwelijke hekel heb een buitenlanders (integendeel) maar omdat ik zwaar genoeg heb van die lui die alleen maar naar Nederland komen om hier de boel te verzieken. Helaas was de pvv de enige die hier wat aan deed.

Toen dacht ik: het word de piratenpartij Very Happy Maar ook die word steeds minder aantrekkelijk..

Dus ook ik nijg naar GroenLinks. Of anders een willekeurige andere partij die met zn poten van de studiefinanciering afblijft en de OV chipkaart de nek om wil draaien. Alhoewel je met de basisbeurs nog niet eens je ziektekostenverzekering kunt betalen en je de ov terug moet dokken, gaat het om het idee.

Behalve de CU, die willen nog meer geld weggeven, terwijl we het zelf hard nodig zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2010 23:32:41    Onderwerp: Reageren met citaat

De PVV is inderdaad heel goed in het aanduiden van problemen. Geert weet de vinger telkens feilloos op de zere plek te leggen. Waar men bij die partij echter niet zo goed in is, is om nuchtere, realistische en uitvoerbare oplossingen aan de dragen. Die partij zal jou zeker niet gaan helpen bij alle studieproblemen. Dat is een feit!

GroenLinks wil het onderwijs op vele punten verbeteren. Het is een schande dat men zo slecht met onze toekomst omgaat. Waar het in de jaren 90 een tijdje de betere kant op leek te gaan denken veel huidige politici alleen nog aan de dag van vandaag. Ze bouwen breekbare muurtjes en verschuilen zich achter one-liners. Jij moet gewoon op een goede manier kunnen studeren en zelfs helemaal niet bezig hoeven zijn met het opladen van je OV of met al je studieschuld. Dat vind ik ronduit schandelijk.
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2010 23:44:30    Onderwerp: Reageren met citaat

GroenLinks is er inderdaad best wel goed mee bezig. De meeste standpunten die GroenLinks heeft zijn in ieder geval goed overnagedacht en niet gewoon geroepen.
Dat sommige mensen zoiets hebben van basisbeurs: weg ermee snap ik opzich ook wel weer een beetje. Ik studeer gewoon en doe me best om alles zo snel mogelijk te halen, maar er zijn ook genoeg "studenten" die maar een beetje feest vieren of gewoon een willekeurige studie kiezen want tja, halen doen ze toch niet. Sommigen maken het er ook wel weer zelf
een beetje na helaas.

Maar ik vind ook dat ze eraf moeten blijven. En niet alleen omdat ik anders zelf meer moet betalen. Nederland wil een kenniseconomie zijn en dat gaat ze niet lukken als ze studeren minder aantrekkelijk maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2010 23:47:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Als student heb je 4 jaar recht op een studiebeurs.
Alles langer dan dat is een lening.
Het is dus niet meer zoals vroeger dat je tientallen jaren kon feesten/studeren op kosten van de belastingbetaler.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2010 23:59:16    Onderwerp: Reageren met citaat

EURobin schreef:
Als student heb je 4 jaar recht op een studiebeurs.
Alles langer dan dat is een lening.
Het is dus niet meer zoals vroeger dat je tientallen jaren kon feesten/studeren op kosten van de belastingbetaler.


hmm.. dan ken ik wat mensen die voor een niet leuke verrassing komen te staan..

Ook niet als je de ene opleiding hebt afgesloten, binnen het aantal jaren dat ervoor staat, en dan een nieuwe gaat doen? Bijvoorbeeld via HBO naar Universiteit?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2010 06:05:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij bestaan er wel mogelijkheden door te studeren en dat zo lang mogelijk zonder lening te doen, maar dat wordt steeds moeilijker...
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Coolest
8points Member


Geregistreerd op: 12 Apr 2010
Berichten: 317
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2010 08:06:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou zeg.. Een hoop gepost hier! Ik wist niet dat eurovisiefans zo politiek ingesteld waren! Very Happy

Wel leuk hoor.. Ik zag gisteren PenWzonderW met Jan Marijnissen. Wat ik wel een interessante discussie vond was dat hij zei dat het steeds vaker niet over de inhoud maar over de poppetjes ging. Maar aan de andere kant: Als je op iemand stemt moet je toch ook een beetje vertrouwen voelen dat die persoon een leidersindruk maakt toch? Zelf vind ik Alexander Pechtold wel erg goed, maar ik ken de punten van D'66 nog niet echt goed genoeg. Misschien moet ik eens lezen op hun site!
_________________
Nei villaggi di frontiera guardano
Passare i treni le strade deserte di Tozeur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2010 11:46:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Hehe ja.. Maar als songfestival-fan moet je denk ik wel breed georiënteerd zijn aangezien het songfestival maar een paar dagen per jaar HOT is hehe..

Ik vind politiek wel super interessant, het is alleen zo moeilijk soms! Heb zelf niet één bepaalde partij die ik goed vind.. Vaak vind ik verschillende ideetjes van verschillende partijen goed, maarja, je moet toch kiezen.. Lastig hoor!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Politiek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.