Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Tweede Kamer Verkiezingen 2010
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Politiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sevein
5points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 135

BerichtGeplaatst: 8 Jun 2010 19:47:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Ha nee.... elke kieswijzer die ik doe geeft een andere uitslag.... en dat varieert (no kidding) van de sgp naar groen links..... kortom het hele politieke spectrum...

ik zou bijna willen dat je bij het stemmen van elke partij wat zou kunnen pakken... enfin.... ik heb nog even Wink
_________________
Carpe diem
Dolce far niente
Tempus fugit
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 8 Jun 2010 19:47:47    Onderwerp:

Terug naar boven
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 8 Jun 2010 21:42:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien moet je er nog een nachtje over slapen, Sevein? Wink

Het politiek debat voegde weinig toe, maar ik was er ook al lang uit! Mr. Green

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s_aJ645tRbg[/youtube]

Stem ze, allemaal! Very Happy
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Sevein
5points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 135

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2010 00:19:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is een bijzonder surrealistische verkiezingsavond......

Paar dingen zijn weer duidelijk geworden..

* het wordt tijd voor objectieve media... de nos heeft die grijnzende (in mijn ogen niet te vertrouwen0 kop van ferry mingele.... rtl doet popi jopi...
* politiek gezien wordt het sowieso drama om een fatsoenlijke coalitie te vormen
* klein beetje compassie met JP.... die hardnekkig probeerde om geen traan te laten
* politiek heeft weer even afgedaan voor mij....
* en potlood is leuk met stemmen... het duurt nu alleen zo verrekte lang voordat er duidelijkheid is.....
_________________
Carpe diem
Dolce far niente
Tempus fugit
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2010 00:26:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Potlood is inderdaad leuk. In het hokje naast me brak iemands punt van de potlood.. Die liep onwijs droog naar de mensen die daar zaten om te vragen om een puntenslijper Laughing

PVV grote winnaar. Had het wel verwacht. Naarmate ik Wilders vaker hoor praten op de avond, hoe meer vertrouwen ik in die man krijg..
Maar het word inderdaad verrekte moeilijk om een coalitie te gaan vormen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sevein
5points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 135

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2010 01:02:39    Onderwerp: Reageren met citaat

het is te spannend om te gaan slapen..... vvd ligt nu een 1500 stemmen voor op pvda Surprised

verder blijf ik erbij dat na morgen de politiek weer even heeft afgedaan.. Wink

Citaat:
Potlood is inderdaad leuk. In het hokje naast me brak iemands punt van de potlood.. Die liep onwijs droog naar de mensen die daar zaten om te vragen om een puntenslijper


hahaha... hadden ze een puntenslijper???
_________________
Carpe diem
Dolce far niente
Tempus fugit
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2010 10:22:30    Onderwerp: Reageren met citaat

"Too close to call." Heel on-Nederlands, maar wel een enorm spannende verkiezingsavond, waarbij ik de VVD, PVV en D'66 hartelijk wil feliciteren met hun overwinning. Uiteraard ben ik blij met de winst van GroenLinks, al zit er ergens ook een naar smaakje aan. Want links als totaal heeft flink moeten inleveren.

Het zal enorm moeilijk worden om in het versnipperde politieke landschap een degelijke coalitie te vormen. Paars-Plus kan weliswaar rekenen op een ruime meerderheid, maar ik vraag me af of het verstandig is de PVV buitenspel te zetten. Zij zijn de grote winnaar van deze verkiezingen en ondanks het feit dat ik het totaal niet eens ben met hun visie op moslims omdat ik vrees dat je mensen alleen maar tegen elkaar opzet, heeft de kiezer in een echte democratie altijd gelijk. Een dilemma, waarbij ik blij ben dat ik Mark Rutte niet ben. Het wordt een enorm moeilijke klus en zware verantwoordelijkheid om uit deze uitslag stabiliteit en daadkracht te putten. Ik hoop toch dat dit gaat lukken.

Ik heb nog wel wat vragen. Want waarom stemt Limburg zo massaal op de PVV? Wonen daar zoveel moslims en allochtone probleemjongeren? Is het een proteststem of is het meer een stem ingegeven door al dan niet reële angst voor het onbekende? En hoe moet het verder met het buitenlandse beleid? Hoe ga je de kiezers van de PVV laten zien dat hun partij ook een stem krijgt in het parlement en tegelijkertijd als politiek de éenheid in dit land bewaren?

Laat ik als GroenLinkser dan eens de toenadering zoeken. Want er zijn natuurlijk een aantal punten waarop wij hetzelfde denken als de PVV. Vooral op het gebied van de zorg en in iets mindere mate het onderwijs. Misschien moeten alle politici juist vandaag het lef tonen om te hameren op de overeenkomsten en niet op de verschillen.

Tot slot wil ik Balkenende bedanken voor al die jaren waarop hij met indrukwekkende inzet heeft geprobeerd ons land in goede banen te leiden. Zijn aftocht was een persoonlijk drama en hoewel ik veel van zijn politieke standpunten niet deel, raakte de manier waarop hij is weggezet me wel. Dat had die man op die manier niet verdiend.
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2010 00:20:06    Onderwerp: Reageren met citaat

De politici moeten zich inderdaad meer gaan focussen op wat ze gemeen hebben. De PVV heeft zelf gezegt dat ze best bereid zijn om compromisen te sluiten.

Sevein schreef:

hahaha... hadden ze een puntenslijper???


Yep die hadden ze. Al moest er wel zo'n man die daar zat mee om de potlood te slijpen. Dat mocht hij niet zelf doen..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sevein
5points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 135

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2010 19:01:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Sorcha schreef:

Sevein schreef:

hahaha... hadden ze een puntenslijper???


Yep die hadden ze. Al moest er wel zo'n man die daar zat mee om de potlood te slijpen. Dat mocht hij niet zelf doen..


Ik hou van Nederland.... Mr. Green
_________________
Carpe diem
Dolce far niente
Tempus fugit
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2010 18:14:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Het CDA laat weten dat de VVD en de PVV er eerst maar met zijn tweeën uit moeten zien te komen.
Doen ze slim! Mr. Green

Persoonlijk zou ik niet met een partij in zee willen gaan die wat dubieuze uitspraken doet op het gebied van buitenlandbeleid. Zie bijvoorbeeld hoe Wilders onlangs nog sprak over Erdogan. Maar goed, ik ben ook geen CDA'er of VVD'er.. Wink
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2010 10:51:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
De fractieleiders van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks zijn begonnen met hun gesprek met informateur Rosenthal over de mogelijkheid van een Paars-plus-kabinet. Het gaat om een oriënterend gesprek naar de levensvatbaarheid van deze coalitie.

(bron: nos.nl)

Wellicht wint alsnog het gezonde verstand. Juist in deze tijd van crisis en bangmakerij is het belangrijk dat zowel rechts als links zeggenschap krijgen om ons land weer volledig op de rails te zetten. Dan sluit je namelijk niemand uit, is mijn mening. Ik was voor de verkiezingen al voor deze paarse variant en hoop dat de eerste gesprekken positief zullen verlopen. Het begin ziet er in ieder geval hoopvol uit. Volgens mij heeft Mark zojuist flirtend een grapje gemaakt met Femke:


(foto: ANP)

Very Happy Very Happy
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Politiek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.