Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Al het nieuws over Sieneke!
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Het Laatste Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2010 14:23:51    Onderwerp: Al het nieuws over Sieneke! Reageren met citaat

Citaat:
Sieneke wijst vol sportpaleis af

Sieneke heeft een uitnodiging afgewezen om in een volgepakt Sportpaleis van Antwerpen twee optredens te verzorgen. Volgens de website eurosong.be wilde Nederlands’ afgevaardigde naar het Eurovisie Songfestival 2010 alleen optreden als daar een vergoeding tegenover zou staan.

Op 20 en 22 april vindt in het Sportpaleis het jaarlijkse ‘Houden van… Griffelrock’-festival plaats. Dat is een seniorenfestival, dat in het teken staat van het Nederlandstalige lied. De uitnodiging aan Sieneke was niet alleen bedoeld om als promotie-act te dienen. De organisatie wilde haar ook steunen omdat zij “het lef heeft om met een Nederlandstalig nummer naar Oslo af te reizen”.

In tegenstelling tot veel andere landen heeft Nederland nog niet aan promotie in het buitenland gedaan. Een optreden in België zou niet veel baat hebben om stemmen te winnen, omdat België niet bij Nederland in de halve finale is ingedeeld. Aan de andere kant was het voor een artiest met weinig podiumervaring wel een mooie kans geweest om twee avonden voor tienduizend man op te treden.

Sieneke treedt namens Nederland aan in de tweede halve finale op 27 mei op startpositie 9.


(bron: ESF Magazine)
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 21 Apr 2010 14:23:51    Onderwerp:

Terug naar boven
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2010 14:50:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm Confused Als het inderdaad zo is dat ze geld willen zien dan vind ik dat ronduit belachelijk. Niet erg sympathiek zeg...

Het songfestival werkt ook niet zo. Je kan bijvoorbaat niet arrogant zijn en veel geld vragen, je moet juist blij zijn met aandacht vanuit het buitenland om bekender te worden én stemmen te verzamelen, zo'n uitnodiging mag je dus NOOIT afslaan.

Daarnaast is het ook gewoon ontzettend leuk dat dat Houden van...Griffelrock-festival het waardeert dat Nederland een Nederlandstalig nummer durft te sturen... Daar moet je dan toch juist blij mee zijn?!

Het originele bericht bevat trouwens wel meer informatie, zo staat er ondermeer ook dat Pierre Kartner verbaasd is dat Sieneke en co deze uitnodigen afslaan. En terecht!

Maar goed, misschien zit er toch meer achter.. Maar wat de reden ook is: dit is een DOMME zet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2010 09:26:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Persoonlijk vind ik het ook een domme zet om zo'n aanbod af te slaan. Aan de andere kant kennen wij natuurlijk niet de strategie (als er al éen bestaat) van de organisatie rond Sieneke. Ik vraag me dan ook af hoe vaak de TROS de NOS om raad heeft gevraagd wat ze beslist zouden moeten doen en wat beter valt af te raden..

Maar als men Sieneke internationaal wil promoten, kan men misschien beter starten met de deelnemers die in dezelfde semifinale zitten... Wink
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2010 12:35:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja dat is waar, daarom schreef ik ook dat ik me afvraag of er meer achter steekt en in hoeverre dit gewoon 'n roddelgerucht is...
Ik kan me bijna niet voorstellen dat o.a. Marianne Weber nog om veel geld verlegen zit bijvoorbeeld..
Maar goed, dan nog lijkt het me niet slim. En misschien hebben ze idd wel hele andere, betere promotiemiddelen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2010 12:49:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, dat valt dus nog te bezien. Wat ik dus heb begrepen, is dat het budget voor promotie niet zo bijster groot is. De vraag is natuurlijk ook hoe je een Nederlandstalig liedje in het buitenland aan de man wilt brengen. Zijn er -behalve Vlaanderen- wel voorbeelden van Nederlandstalige nummers die in het buitenland ooit de hitparade hebben gehaald?

Ander punt EURobin: Volgens mij wilde jij destijds het management mailen over de aankleding van Sieneke, bijvoorbeeld met die Delfsblauwe klompen enzo.. Heb je daar ooit nog antwoord op gehad??
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2010 13:12:43    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
Ander punt EURobin: Volgens mij wilde jij destijds het management mailen over de aankleding van Sieneke, bijvoorbeeld met die Delfsblauwe klompen enzo.. Heb je daar ooit nog antwoord op gehad??


Ja, daar heb ik inderdaad antwoord op gehad. Haar management vond het een leuk idee. Ze dachten alleen niet dat Sieneke o.a. klomphakken van Viktor & Rolf aan zou doen omdat dat niet bij haar past. Vraag me alleen wel af of die typische kledingstijl van Marianne nou echt bij Sieneke past, maar goed hehe.. Ze hebben de tips overigens wel doorgestuurd naar Sieneke zelf, maar daar heb ik nooit meer iets van gehoord.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Coolest
8points Member


Geregistreerd op: 12 Apr 2010
Berichten: 317
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2010 11:17:17    Onderwerp: Reageren met citaat

EURobin schreef:
djSharkeY schreef:
Ander punt EURobin: Volgens mij wilde jij destijds het management mailen over de aankleding van Sieneke, bijvoorbeeld met die Delfsblauwe klompen enzo.. Heb je daar ooit nog antwoord op gehad??


Ja, daar heb ik inderdaad antwoord op gehad. Haar management vond het een leuk idee. Ze dachten alleen niet dat Sieneke o.a. klomphakken van Viktor & Rolf aan zou doen omdat dat niet bij haar past. Vraag me alleen wel af of die typische kledingstijl van Marianne nou echt bij Sieneke past, maar goed hehe.. Ze hebben de tips overigens wel doorgestuurd naar Sieneke zelf, maar daar heb ik nooit meer iets van gehoord.


Volgens mij zei Sieneke laatst bij Life4You dat ze iets aan wilde trekken waar ze zich goed in voelt. Hopelijk geen omajurk zoals met de Nationale Finale. Volgens mij zou ze de plank dan volledig misslaan... Confused
_________________
Nei villaggi di frontiera guardano
Passare i treni le strade deserte di Tozeur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2010 09:11:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Draaiorgel Sieneke te zwaar

door Richard van de Crommert
AMSTERDAM - Sieneke kan haar draaiorgel niet meenemen naar het Eurovisie Songfestival in Oslo. Het draaiorgel is zo zwaar dat het door het podium zakt.

De Noorse omroep heeft speciaal voor het liedjesevenement een glazen podium laten ontwerpen. Het Nederlandse draaiorgel weegt zo’n vijfhonderd kilo. 'Veel te zwaar', oordeelden de Noren.

De weigering van de Noren is een tegenslag voor de Nederlandse delegatie. Zangeres Marianne Weber, die met het idee van het draaiorgel kwam, reageerde teleurgesteld. 'Wat?', zei ze. 'Geen draaiorgel? Omdat het niet kan? Onzin, alles kan. Als je maar wil. Ik weet niet hoe, maar het moet gewoon goedkomen.'

Weber, die op het Songfestival optreedt als de coach van Sieneke, erkende dat het uitgezochte draaiorgel zwaar is. 'We moeten iets bedenken waardoor het orgel minder zwaar wordt. We zoeken nu naar alternatieven. Maar met iets wat minder is, neem ik geen genoegen.'

Het draaiorgel is belangrijk bij de inzending van Nederland. Het neemt een prominente plaats in in de muziek van Shalalie Ik Ben Verliefd, het liedje waarmee Sieneke ons land volgende maand vertegenwoordigt.

(bron: De Telegraaf)
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 28 Apr 2010 10:00:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Na de deceptie over het draaiorgel is Sieneke opnieuw in het nieuws...

Citaat:
'Sha-la-lie mogelijk plagiaat'

De Nederlandse inzending voor het songfestival Ik ben verliefd (sha-la-lie), geschreven door Vader Abraham, zou deels gejat zijn, vindt componist Dick van Altena. Volgens Van Altena heeft Sha-la-lie veel weg van het nummer Angelien, dat hij in 1994 voor Arne Jansen schreef. Vooral in de coupletten zouden de nummers erg op elkaar lijken.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=77mCBEe9RJY[/youtube]

De liedjesschrijver zocht contact met Pierre Kartner en die beloofde het nummer te veranderen. Dit zou uiteindelijk niet gebeurd zijn, waarop Van Altena opnieuw contact zocht. Na twee maanden geen gehoor te hebben gekregen, legde hij de klacht neer bij Buma Stemra.

Op 23 juni volgt de uitspraak over het vermeende plagiaat. Als dan besloten wordt dat er plagiaat is gepleegd, wordt Sieneke met terugwerkende kracht gediskwalificeerd van het Songfestival. " Marianne Weber, die Sieneke begeleidt, haalt haar schouders op: "Laat de commissie zich er maar over buigen. Als je een hit hebt, krijg je dit altijd. Waarschijnlijk melden zich nog wel meer mensen en gaat dit een heel leven leiden." (bron: RTL Boulevard/Nu.nl/Telegraaf)


Persoonlijk ben ik het overigens niet eens met deze beschuldiging. Hoewel je wat lichte overeenkomsten hoort, gaat het wat mij betreft iets te ver om er een labeltje plagiaat aan te plakken.. Dat is volgens mij in dit geval ook niet te bewijzen.. Cool
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 28 Apr 2010 20:18:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Draaiorgel Sieneke te zwaar


Gelukkig komt er hulp! Draaiorgel-liefhebbers willen deze kans natuurlijk niet aan zich voorbij laten gaan! Er zal dus hoe dan ook een draaiorgel komen.

http://www.telegraaf.nl/prive/6618524/__Orgeldraaiers_in_de_rij_voor_Sieneke__.html
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Het Laatste Nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.