YoBro

Forum voor leden van Broederschap YoBro

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Deelname aan Toernooien (discussie)
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    YoBro Forumindex -> Suggesties en ideeën
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rodeon
Gast





BerichtGeplaatst: 27 Jul 2019 14:01:48    Onderwerp: Deelname aan Toernooien (discussie) Reageren met citaat

YoBro! Zoals sommigen van jullie weten, is al eens eerder gesproken over de bestaande afspraken rondom toernooien.
Aanleiding is dan dat (soms) spelers een aantal weken achtereen met een hele kleine bijdrage meedoen. Dat levert bij
andere spelers ergernis op en daar worden de magiers dan weer op aangesproken...

Voor alle duidelijkheid: het officiele standpunt van YoBro is (en blijft!) dat deelname nooit verplicht is!

Op verzoek van een aantal leden gaan we het onderwerp over een minimale bijdrage wel opnieuw onder de aandacht
brengen en omdat in dit Broederschap dingen altijd - zoveel mogelijk - worden overlegd, willen wij daarom graag
jullie meningen hierover horen. Laat daarom hieronder alsjeblieft een korte (of een lange) reactie achter, zodat wij
een goed beeld krijgen hoe jullie er over denken... Om iedereen een kans te geven haar of zijn zegje te doen
én omdat het vakantietijd is, krijgen jullie daar ruim (een aantal weken) de tijd voor.

Daarna gaan we door middel van een poll onderzoeken welk idee de voorkeur heeft... en zoals in elke goede democratie:
de meerderheid beslist!

Bij voorbaat dank!

Aanvulling n.a.v. 1ste reacties: in het bovenstaande wordt alleen gedoeld op 'normale' toernooien, dus niet op BBB's,
waarin we proberen alle 10 de kistjes te halen; wellicht moeten we daar aparte afspraken voor maken.


Laatst aangepast door rodeon op 2 Sep 2019 14:02:41; in totaal 4 keer bewerkt
Terug naar boven







Geplaatst: 27 Jul 2019 14:01:48    Onderwerp:

Terug naar boven
Noppenkoning



Geregistreerd op: 25 Dec 2018
Berichten: 4
Woonplaats: Meeuwen

BerichtGeplaatst: 27 Jul 2019 15:05:27    Onderwerp: Re: Reageren met citaat

Hallo,

Ik ben zelf voorstander van een minimale toernooibijdrage van 300 of 500 pnt, dit te bepalen door ons allen.
Het toernooi levert veel extra's op en de blauwdruk bij het behalen van 10 kistjes, geeft ook veel extra mogelijkheden.

Wanneer we allemaal ons steentje bijdragen, profiteren we daar allemaal van.
Wanneer er door BS leden een mini aantal punten behaald wordt en zij krijgen toch dezelfde beloning als diegene die wel een "flinke" bijdrage hebben geleverd, dan motiveert mij dat niet om op deze manier met het toernooi door te gaan.
Uitzonderingen zijn er altijd evenals redenen en daar heb ik persoonlijk geen moeite mee.

We moeten het van onze samenwerking hebben, dit geldt voor de BH, handel, BS events en dus ook voor toernooien.

Groeten
Nopje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
VETS-sultan



Geregistreerd op: 04 Feb 2016
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 27 Jul 2019 15:52:01    Onderwerp: Reageren met citaat

ik kan wel leven met een minimum aantal punten voor iedereen op voorwaarde dat het als men voor 10 kistjes gaat dat daar ook dan iedereen het vooropgestelde aantal punten haalt en dit is toch ook niet zo, en het is voor mij ook niet altijd mogelijk om elke week vol mee te spelen en dan doe ik soms maar 1 ronde. Ik zal mij wel aanpassen aan wat er beslist zal worden men moet wel uitkijken als men voor het toernooi ook bepaalde dingen gaat verplichten dat er geen mensen gaan afhaken het moet nog altijd een spelletje blijven en geen verplichting Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Billy
Site Admin


Geregistreerd op: 22 Sep 2015
Berichten: 402

BerichtGeplaatst: 27 Jul 2019 17:49:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien een idee dan om als iemand een keer slechts 30 punten kan doen, ivm vakantie of ziekte ofzo, dat die dan een andere week wat meer doet?

Soort van gemiddelde.

Zo ook met BBB (10 kisten) ligt er natuurlijk aan welk toernooi (welke relics je nodig hebt) of je veel of heel veel doet. Dus als zoals VETS oppert daar ook een minimum voor instellen, wat ik wel fair vind, dan zou je ook daar kunnen kijken naar een gemiddelde.

Ik denk dat uit sociaal oogpunt niemand moeite ermee heeft als iemand een keer minder en andere keer meer bijdraagt.

@VETS Er zal nooit een verplichting komen om mee te doen, het gaat om: ALS je meedoet een minimum, maar je bent nooit verplicht mee te doen!

@VETS hoeveel punten is dat, als jij 1 ronde speelt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
VETS-sultan



Geregistreerd op: 04 Feb 2016
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 27 Jul 2019 18:52:26    Onderwerp: Reageren met citaat

@Billy: 1 ronde is bij mij normaal 150 punten, ik probeer wel minstens wekelijks een 600 a 700 punten te leveren maar dit is niet altijd het geval dat is soms minder soms meer
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ephrynne



Geregistreerd op: 01 Mei 2017
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 27 Jul 2019 19:58:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Mij is het dus geen probleem als er een minimum aantal punten gehaald moet worden, enkel moet je zien dat die minimum voor 'kleinere' spelers haalbaar blijft.
Sommige mensen kunnen namelijk vaker online komen dan andere mensen. Naast deze game heb ik een druk RL, met 3 kindjes en een job. Elvenaar is voor mij dan ook effe een 'escape' van RL, een ontspan momentje. De ene dag kan ik vaak online komen en veel spelen, de andere dag kan ik maar 1x online komen.

Wanneer ik weet dat ik weinig kan bijdragen bij de toernooien, doe ik gewoon niet mee, net zoals deze week.
Wanneer er gevraagd wordt om mee te doen met de BBB, doe ik dan meestal wel mee en ga ik dan ook mijn best doen, totdat ik geen goederen meer heb en geen voldoende leger meer heb.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Davemeister



Geregistreerd op: 11 Jul 2019
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 27 Jul 2019 22:32:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben zelf ook voorstander om een min aan punten om mee te doen aan het tornooi. Ik vind het niet eerlijk tegen iemand die bv maar 100 punten heeft gescoord tegenover iemand die 1000 punten heeft gescoord want diegene die maar 100 punten heeft is zo goed als geen grondstoffen of manschappen kwijt en de andere is veel meer kwijt en uiteindelijk krijgt iedereen evenveel.

Wat je eventueel kunt doen is een min instellen voor spelers als ze het tornooi meedoen van:

score 0-100.000 = 300 punten
score 100.0000 - 200.000 = 500 punten
enz...

Mvg Davy.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Billy
Site Admin


Geregistreerd op: 22 Sep 2015
Berichten: 402

BerichtGeplaatst: 27 Jul 2019 22:45:59    Onderwerp: Reageren met citaat

@Dave Het maakt niet uit of je groot of klein bent, want de toernooien zijn aangepast aan je grootte. Als grote speler moet je veel meer betalen voor een onderhandeling en is een gevecht veel moeilijker. Binnen het spel is er dus al rekening gehouden met de grootte ve speler, zodat voor iedereen het toernooi even moeilijk is.

Het minimum zal dus voor iedereen gelijk zijn!

@Eph Het zal (als dit doorgaat) zeker een haalbaar minimum worden, ook daarover overleggen we nog hoe hoog precies.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Elisa159



Geregistreerd op: 06 Jan 2019
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2019 17:59:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Een minimum vind ik wel ok, een gemiddeld minimum nog beter, want er kan altijd onverwacht iets tussenkomen en dan kan je het volgende toernooi weer bijbenen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jefke22



Geregistreerd op: 27 Okt 2017
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2019 19:29:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier is idd al vaker over gediscuteerd en telkens werd gezegd dat er in deze ally geen minimumbijdrage vastgelegd is. Mij stoort het eerlijk gezegd ook niet dat iemand mee doet voor weinig punten, doe ik idd ook soms, meestal omdat ik vergeet dat toernooi bezig is en ik snel toch nog iets wil bijdragen.
En een beetje bijdragen of helemaal niets, maakt geen enkel verschil uit ten opzichte van de spelers die veel punten scoren, de prijzen blijven hetzelfde.
Dus zie ik niet echt het probleem. Spelers die de relekwieën nodig hebben, gaan er sws voor.

Maar ik ben blijkbaar de enige die zo denkt. Als de groep beslist om een minimum door te voeren, wat gaat dat minimum dan zijn? De minimumbijdrages gaan nooit in verhouding zijn met diegenen die er vol voor gaan, het blijft sws oneerlijk dan.
Ik stel voor om het minimum dan op 500 te zetten ofzo. Diegenen die dan mee doen, kunnen dan al zeker niet verweten worden dat ze het enkel door om mee te profiteren van de inzet van een ander
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jefke22



Geregistreerd op: 27 Okt 2017
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2019 19:37:04    Onderwerp: Reageren met citaat

P.S. Als er een akkoord komt voor een gemiddelde minimum deelname: ik ga die van mij niet bijhouden hoor, dat interesseert me echt niet. Voor een BBB zal ik mee volop gaan, de rest komt zoals het komt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sannyvh
Gast





BerichtGeplaatst: 7 Aug 2019 17:34:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Een gemiddelde van, bijvoorbeeld, 500 per toernooi over 4 weken is nog niet zo eenvoudig als het lijkt. Ten eerste omdat iemand dat dan ook moet gaan controleren. Ten tweede kan het zo zijn dat iemand 3 van die 4 weken voor een bescheiden aantal punten heeft meegdaan en daardoor in week 4 veel hoger moet scoren om op het gewenst gemiddeld uit te komen. Dat is misschien niet voor iedereen haalbaar.

Het zou mij prima lijken om een minimum te stellen van 500 punten. Dat zou voor iedereen in YoBro haalbaar moeten zijn. Meedoen is niet verplicht, dus als je dat niet gaat halen dan neem je eenvoudigweg geen deel.
Voor de meeste leden hier is die 500 trouwens in 2 rondes te halen.

Ik neem aan dat mensen die onverhoopt halverwege (en onder minimum) moeten afhaken niet meteen buiten de BS worden gezet als ze dat even in een mailtje aangeven.
Terug naar boven
jefke22



Geregistreerd op: 27 Okt 2017
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 7 Aug 2019 20:06:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind heel deze discussie eigenlijk voor discussie vatbaar. Toen ik deze BS joinde, waren voor mij 'de regels' ideaal. Heb er nooit problemen mee gehad.
Als die mij niet meer aanstaan, zoek ik een andere BS. Ik vind niet dat het aan spelers die er bij komen, is dat zij moeten gaan bepalen dat die regels veranderd moeten worden. Het begint met een minimum te bepalen voor toernooien en waar eindigt het?
Daarbij, als we regelmatig voor 10 kistjes gaan en spelers gaan daar vol in mee, maakt dat sws al een mooi gemiddeld minimum voor de rest van de toernooien dus moet daar niet veel meer in gestort worden om aan een opgelegd gemiddeld minimum te komen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sannyvh
Gast





BerichtGeplaatst: 7 Aug 2019 20:18:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Rustig maar, Jefke. Ik bepaal gelukkig helemaal niets in deze broederschap. Ik geef een mening: de mijne. En daar hoef je het natuurlijk helemaal niet mee eens te zijn.
Terug naar boven
jefke22



Geregistreerd op: 27 Okt 2017
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 7 Aug 2019 21:23:27    Onderwerp: Reageren met citaat

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2018 00:23:18 Onderwerp: Is er een minimaal aantal toernooipunten afgesproken? Reageren met citaat
Het simpele antwoord is: NEE

De reden hierachter behoeft iets meer uitleg, want er zijn meerdere discussies over geweest en dit is mijn standpunt:

Ik wil zelf niet verplicht worden en dus ook anderen niet verplichten om elke week verplicht mee te doen en een verplicht aantal punten te halen. Met ieders vrijwillige inzet halen we wekelijks makkelijk 5 kistjes en tijdens de BBB makkelijk 10 kistjes.

Wat betreft de beloning, krijgen grote bijdragers net zoveel als kleine bijdragers en sommigen hebben aangegeven dat niet eerlijk te vinden.

Ik zie het zo: de prijs hoeft niet gedeeld te worden, dus je wordt er niet slechter van als anderen met minder punten net zo goed beloond worden. Ik gun mijn broeders dat wel.

Ik vind zelfs dat mensen die een weekje niet meedoen, beter minimaal mee kunnen doen dan helemaal niet, want dan krijgen ze wel de prijs en die kunnen ze dan weer storten in wonderen van broeders. Zo help je elkaar alleen maar.

Het is anders als iemand week na week minimaal meedoet en nooit een grote bijdrage doet, zulke mensen (ook wel meelifters genoemd) zijn ontslagen, want dat is geen broederlijk gedrag.

Het gaat om gunnen en delen en je best doen en we kunnen allemaal zien of iemand zijn best doet of misbruik maakt van de vrijheid.

Ipv iedereen wekelijks te verplichten tot een minimum, heb ik besloten de mensen die misbruik maken van de goedheid van anderen te ontslaan. Gelukkig waren er dat maar 2 en hebben we er hele toffe leden voor terug gekregen.

De huidige samenstelling van de bs is zo dat iedereen zijn bijdrage doet, soms een weekje minder, maar dat is oké. Het is ook prima dat sommigen elke week wel er vol voor gaan, die vrijheid heeft iedereen.

Mensen die geen toernooien willen spelen, die horen niet in onze bs, dat staat duidelijk in de bs-beschrijving.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 7 Aug 2019 21:23:27    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    YoBro Forumindex -> Suggesties en ideeën Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.
RedSilver 1.03 Theme was programmed by DEVPPL JavaScript Forum
Images were made by DEVPPL Flash Games