YoBro

Forum voor leden van Broederschap YoBro

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Deelname aan Toernooien (discussie)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    YoBro Forumindex -> Suggesties en ideeën
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rodeon
Gast





BerichtGeplaatst: 9 Aug 2019 10:59:39    Onderwerp: Nadenken is gezond... Reageren met citaat

Dit is een BS waar iedereen voor haar of zijn mening uit mag komen en dus ook voorstellen kan doen om afspraken aan te passen...
dat geldt voor leden van het 1e uur, maar ook voor nieuwe leden.

Het kan geen kwaad om af en toe na te denken over gemaakte afspraken en daar met elkaar over van gedachten te wisselen.
Als afspraken beter en/of eerlijker kunnen, dan is dat zeker de moeite waard; nieuwe leden hebben een frisse blik en kunnen
soms prima suggesties aandragen. Verder is een BS een levend iets, waar soms dingen veranderen of toegevoegd worden,
denk bijvoorbeeld aan Wondermail!
Terug naar boven







Geplaatst: 9 Aug 2019 10:59:39    Onderwerp:

Terug naar boven
Aardebaar
Moderator


Geregistreerd op: 23 Sep 2015
Berichten: 41

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2019 11:45:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben een voorstander van een minimum maar dat moet een streefgetal zijn en geen verplicht aantal (rondes/punten)
Als blijkt dat het onze (heel gave) club uit elkaar drijft, stem ik NEE in de poll
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gerwin from age



Geregistreerd op: 07 Nov 2018
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2019 12:25:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben geen voorstander van elke week een verplicht aantal punten te halen bij toernooien. Ik ben wel voorstander van een minimum bij het meespelen aan een BBB. Hoe hoog dat minimum zou moeten zijn laat ik in het midden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rodeon
Gast





BerichtGeplaatst: 21 Aug 2019 16:35:09    Onderwerp: Reageren met citaat

De aanleiding voor dit item was het feit dat de magiers regelmatig de vraag krijen of - als iemand vrijwillig mee doet aan
een gewoon toernooi (dus geen BBB) - het niet dan eerlijk(er) zou zijn als er een minimaal aantal punten wordt bijgedragen.
We hebben het op dit forum geplaatst om te horen hoe jullie daar over denken, met de bedoeling om er daarna - door
middel van een poll - over te stemmen of dat minimum er moet komen en hoe hoog dat dan zou moeten zijn.

Een gemiddeld aantal punten is op zich best een aardig idee, maar dan moet iemand dat weer bij gaan houden.
En dan zouden we voor toernooien andere afspraken moeten maken...

Na het lezen van alle reacties tot nu toe (en de onrust die het blijkbaar bij sommige van onze leden losmaakt),
ben ik geneigd om een heel laag aantal (bijv. 300 of 150 punten) voor te stellen... een soort symbolische drempel?!

Jullie hebben in elk geval nog tot 31 augustus om hier je mening te laten horen...
Terug naar boven
joha1



Geregistreerd op: 08 Dec 2016
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2019 23:16:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Toernooibijdrage

De ene week heb je mer tijd of zin of spelmogelijkheden om mee te doen dan de andere.

Zoals het nu loopt vind ik het wel goed. Voor sommigen is het bereiken van een goed resultaat in het toernooi het leukste van Elvenar, voor anderen het goed inpassen van zo veel mogelijk gebouwen of om zo veel mogelijk punten te scoren. Nog anderen willen zo snel mogelijk hun boom doorlopen. Kortom, je kunt op veel verschillende manieren het spel spelen. Verder hangt het er ook vanaf of je diamanten koopt of dat je dat niet doet.

Als er een minimum aan punten per week wordt geëist, waarom dan ook geen minimumtijd die je krijgt om een nieuw hoofdstuk te doorlopen?
Het voordeel van onze BS is dat er een goede verscheidenheid aan privédoelstellingen met het spel is, zodat, voorzover ik dat kan overzien, iedereen wel aan zijn/haat trekken komt.

Mocht er toch een symbolisch minimumaantal punten per toernooi moeten komen, dan stel ik voor dat je stellen op 300: dat is tien keer de eerste ronde. Bij een BBB kun je het gemiddelde per deelnemer van te voren aangeven (1600 laatste keer) en dat weer als streefdoel vermelden. De laatste keer was op vrijdagochtend alles al vol Smile

Welterusten,
Jan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sannyvh
Gast





BerichtGeplaatst: 23 Aug 2019 06:15:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb wat eerder in deze discussie een pleidooitje gehouden voor het invoeren van een minimum aantal punten. Daar reageerde Jefke nogal heftig op, maar in zijn daaropvolgende betoog maakte hij de volgende opmerking:

Ik zie het zo: de prijs hoeft niet gedeeld te worden, dus je wordt er niet slechter van als anderen met minder punten net zo goed beloond worden. Ik gun mijn broeders dat wel.
Ik vind zelfs dat mensen die een weekje niet meedoen, beter minimaal mee kunnen doen dan helemaal niet, want dan krijgen ze wel de prijs en die kunnen ze dan weer storten in wonderen van broeders. Zo help je elkaar alleen maar.
Het is anders als iemand week na week minimaal meedoet en nooit een grote bijdrage doet, zulke mensen (ook wel meelifters genoemd) zijn ontslagen, want dat is geen broederlijk gedrag.


Om eerlijk te zijn vind ik dit niet alleen een mooi ruimhartig uitgangspunt, maar ook heel waar: hoe meer leden er prijzen ontvangen, hoe sterker de BS er van wordt.
Terug naar boven
Billy
Site Admin


Geregistreerd op: 22 Sep 2015
Berichten: 402

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2019 00:10:09    Onderwerp: Reageren met citaat

@sanny ik wordt door jefke gequote 'dat betoog' .... zo was mijn insteek bij aanvang vd toernooien, maar deze bs heeft altijd zijn beslissingen samen genomen en omdat we meermaals feedback hebben gekregen hierover, doen we daar iets mee.

Maar om een goede beslissing te kunnen nemen, moeten wel alle kanten en alle voor- en nadelen besproken worden, zodat iedereen goed onderlegd kan stemmen. Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Sannyvh
Gast





BerichtGeplaatst: 25 Aug 2019 08:39:45    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Billy
Ik las het niet als een quote, excuus. Doet niets af aan het feit dat ik het een mooi ruimhartig uitgangspunt vind. En zo zie je waar discussie toe kan leiden, want nu weet ik niet meer zo zeker of een minimum aantal punten nu wel of geen goed ding is Wink
Terug naar boven
Billy
Site Admin


Geregistreerd op: 22 Sep 2015
Berichten: 402

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2019 12:46:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ff zitten kijken naar wat cijfertjes en de statistieken van onze bs bij toernooien. Als we met een minimum gaan werken en evt. een gemiddelde, dan stel ik het volgende voor:

Als je meedoet, kom je minstens 1x online en kan je minstens een bijdrage doen van 150 punten. Dus al ben je de hele week verder niet online, die 150 zijn toch makkelijk haalbaar.

Als je meedoet en elke dag online komt, dan kan je zeker 5 ronden spelen en ik zie dat gemiddeld iedereen toch wel 4-5 provincies speelt. Dan krijg je (840/1050 score) is gemiddeld: 945 ik zou het om makkelijk te houden afronden op 1000 punten score.

Natuurlijk hebben we ook de BBB en daarbij is het standaard 1600 (bij 25 leden), maar aangezien er ook altijd een paar overheen gaan, zou ik daar voor het gemak 1500 aanhouden. Tenzij we leden gebrek hebben, dan kom je toch al snel op 1750 p.p.

Dat zou komen op de regels:

Minimale score per toernooi: 150
Gemiddelde score per deelgenomen toernooi: 1000
Minimale score bij BBB: 1500-1750 (afhankelijk van aantal leden)

Als ik kijk naar onze statistieken komen de meesten hier sowieso altijd al aan, dus zal er praktisch gezien niks veranderen.

Ik deel maar gewoon mijn gedachten, zodat jullie in de laatste dagen vd discussie nog ergens op kunnen schieten en er verder gedacht kan worden over andere haken en ogen.


De allergrootste vraag die ik heb, vooral voor de mensen die heel graag willen dat we er een regel over in gaan voeren:

Wie gaat dit bijhouden/uitrekenen?????

groetjes Billy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
rodeon
Gast





BerichtGeplaatst: 26 Aug 2019 17:08:46    Onderwerp: Reageren met citaat

N.a.v. het door Billy toegevoegde cijferwerk, wil ik het volgende kwijt: als ik beslis om aan een toernooi mee te doen,
draag ik altijd min. 300 punten bij. Als ik te weinig troepen of goederen heb, doe ik gewoon niet mee.
Niet omdat dit een regel is, maar omdat ik dat - om mee te delen in de prijzen - voor mijzelf als minimum heb gesteld.
Dat is een keuze die ik zelf heb gemaakt en waar ik mij prettig bij voel...

En heel eerlijk: bij een BBB heb ik - volgens mij - nog nooit meer dan 1400 punten bijgedragen... niet omdat ik dat niet
probeerde of niet wilde, maar omdat andere spelers veel harder gaan en er vaak al 10 kistjes open zijn voor ik aan 1200,
laat staan aan 1600 punten kom...

Net als voor Billy blijft ook voor mij de grote vraag wie dit gaat bijhouden en/of uitrekenen?
En als iemand wel heeft meegedaan, maar dat nieuw afgesproken minimum niet heeft gehaald, wat dan???

Ik herhaal hetgeen wat ik hierboven al schreef: als er een minimum komt, dan a.u.b. laag (toernooi 150, BBB 300 ???)...
... of gewoon alles laten zoals het was! Kleine bijdragers doen de anderen immers niet tekort, die krijgen gewoon hun prijs!
Terug naar boven
Billy
Site Admin


Geregistreerd op: 22 Sep 2015
Berichten: 402

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2019 23:50:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog even herhalen, maar het kan niet vaak gezegd worden:

Als we een minimum invoeren, betreft dat de toernooien waaraan je mee doet.

Of je mee doet, blijft een keuze, je kan altijd kiezen een keer niet mee te doen.

We willen bij YoBro de vrijheid blijven behouden om soms niet mee te doen met toernooien, dus deelname zal nooit wekelijks verplicht worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Billy
Site Admin


Geregistreerd op: 22 Sep 2015
Berichten: 402

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2019 01:10:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ff zitten denken over wie rekent dat uit/houdt dat bij?
elvenstats houdt heel veel bij!

Als we toch gaan rekenen met gemiddelden, dan zou ik denken aan de volgende rekensom:

52 toernooien per jaar, waarvan gemiddeld 6 BBB's.

Reken ik ook mee dat mensen 6x per jaar niet meedoen ivm vakantie, ziekte, geen zin, enz.

Dan krijg je een score van (6x1600=9600) + (40x1000=40000)=49600

Deel je dat door aantal van 46 weken deelname, dan kom je gemiddeld op: 1078 per week.

Elvenstats geeft voor elke speler zijn gemiddelde weekscore weer en dan zou in het geval van onze bs:

3 leden dit niet halen (270-357-378)
3 leden dit voor 3/4 halen, dus nog kwart meer moeten doen (725-750-872)
19 leden dit makkelijk halen, waarvan 8 leden dit (ruim) dubbel of zelfs 5x zoveel halen.

Wil je minder vaak meedoen, dan doe je iets meer als je wel mee doet en doe je elke week mee, dan kan je iets minder doen.

Heel simpel kom je dan op 1 regel uit:

Een toernooigemiddelde van minimaal 1000.......alleen daar zit 1 probleem aan, maar misschien weet iemand anders daar een oplossing voor????

Elvenstats rekent je gemiddelde totaal en niet vanaf dat wij een evt. regel invoeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Sannyvh
Gast





BerichtGeplaatst: 29 Aug 2019 05:26:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Pfew. Ik vind het een behoorlijk ingewikkelde en omslachtige oplossing.
Naar mijn idee is iedereen gebaat met een simpele en vooral duidelijke regel:
ofwel er is geen minimum, ofwel er is wel een minimum.

Als ík naar Elvenstats kijk zie ik gezonde toernooicijfers op BS-niveau. Daarvoor is het veranderen van de spelregels geen noodzaak.
Op individueel niveau zie ik hier en daar wel heel lage scores. Daar zou een minimum iets aan kunnen doen.

De vraag is -denk ik- vooral: ergeren mensen zich aan het huidig toernooigedrag?
Ik niet. Ik zie voordelen aan een minimum bijdrage vooral als de toernooiscore van de BS als geheel beter moet of kan.
Terug naar boven
rodeon
Gast





BerichtGeplaatst: 29 Aug 2019 10:22:21    Onderwerp: Reageren met citaat

In reactie op Billy: Een systeem waarbij we uitgaan van een gemiddelde, zitten veel haken en ogen aan en het wordt erg
ingewikkeld. Ook resulteert het (op deze manier gerekend) in een - wat mij betreft - veel te heel hoog minimum. En ook:
wat doe je als iemand wel (vrijwillig) meedoet, maar het minimum niet haalt? Zeker in het geval van een BBB zouden
we blij moeten zijn met elke bijdrage, hoe klein ook! En je kunt spelers immers toch niet verbieden om mee te doen?

In reactie op Sanny: er zijn inderdaad spelers die zich ergeren aan het toernooigedrag van anderen. Het is een vraag
die regelmatig terugkeert en steeds opnieuw aan de magiërs wordt voorgelegd. Met de bedoeling om daar voor
eens en altijd een eind aan te maken, is dit topic opgestart, maar dat blijkt lastiger dan verwacht... Overigens ben ik het
geheel met je eens: het moet vooral simpel en duidelijk zijn!

Mede daarom raak ik er steeds meer van overtuigd dat de bestaande afspraken effectief de beste zijn:
Deelname is NOOIT verplicht en - omdat de grotere bijdragers er niets bij inschieten als anderen minder
bijdragen - er is GEEN minimum bijdrage.

Iedereen heeft nog 2 dagen om haar/zijn mening te geven...
Terug naar boven
Billy
Site Admin


Geregistreerd op: 22 Sep 2015
Berichten: 402

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2019 16:04:19    Onderwerp: Reageren met citaat

"En ook:
wat doe je als iemand wel (vrijwillig) meedoet, maar het minimum niet haalt? Zeker in het geval van een BBB zouden
we blij moeten zijn met elke bijdrage, hoe klein ook! En je kunt spelers immers toch niet verbieden om mee te doen? "

Hetzelfde als als iemand niet aan 4x burenhulp komt, dat werkt nou eenmaal zo met regels, als je die maakt, moet je ze handhaven en dat is bij dit spel na waarschuwing: ontslag.

Ik blijf in het algemeen voorstander van zo min mogelijk regels, want handhaven is een grote taak en ik speel liever ook gewoon het spel een beetje ipv alleen maar bezig te zijn met politie-agent spelen.

Al vind ik de regel, als je meespeelt met toernooi een minimum van 150 of 300 punten bijv. en met BBB een minimum van 1000 bijv. wel te doen, maar als de regels te ingewikkeld worden, dan is het handhaven ook onmogelijk.
Sowieso zal er wel zich iemand vrijwillig moeten melden om dat wekelijks in de gaten te houden en mij verwittigen als iemand tekort komt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 29 Aug 2019 16:04:19    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    YoBro Forumindex -> Suggesties en ideeën Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.
RedSilver 1.03 Theme was programmed by DEVPPL JavaScript Forum
Images were made by DEVPPL Flash Games