aandentoog
duivensport

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

In ons lokaal
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> In ons lokaal
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Karolien

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2019 20:17:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok Georget,

Duidelijk voor mij. Gezien de snelheden deze ochtend denk ik toch dat het iets anders ligt.
Maar - even ter verduidelijking van wie het zou zijn ontgaan - de duiven die vandaag een topnotering vlogen hebben dit verdiend.
Ps: eigenlijk geldt dit voor alle topnoteringen elk weekend op elke afstand. Duivensport, per definitie niet zo eerlijk...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 16 Jun 2019 20:17:45    Onderwerp:

Terug naar boven
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2019 20:26:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoofdvogel (Argenton nationaal jaarlingen ) ingekorfd in Elst voor het "vader - zoon" duo D'Hondt Michel en Filip uit Etikhove ! Na reeds een resem tegenslagen dit jaar een welverdiende opsteker ......en de "grote elite" (o.a.de succestrein uit Kruisem) geklopt! Filip....ook reeds jaren een "flexibele kracht" om "pro deo" op organisatorisch vlak alles in goede banen te leiden binnen de duivensport.....steeds onbaatzuchtig in de weer ten dienste van iedereen. Dus deze "oppergaai" komt op een welverdiende stek terecht! Proficiat mannen!
Samba

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2019 14:26:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Luc,

dit terzijde : wie zo'n beetje een coming-man is op de zware fond is Jan Vanermen uit Gent. Heb daar duiven aangeschaft.
De duif die vandaag 3° nat wint op Pau, vloog vorig jaar 7° nat op Narbonne jaarse. Speelde vorig jaar fantastisch uit Barcelona, Perpignan en Narbonne. Sommigen onder hen hebben en Barcelona en Perpignan gevlogen in keiharde weersomstandigheden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2019 17:16:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb de Jan gans zijn "debuut" gevolgd sedert de jaren "negentig"(speelden jarenlang in zelfde lokaal) .....en mijn gedacht (wie zei dat ooit weer) .....beter "wijnkenner" dan ........ Wink Laughing
P.S. Kocht ooit op de totale verkoop van René De Meester uit Ouwegem ....Jan kocht de "weergaanden" uit zelfde nest.....zwarten perfecte duiver......ik kocht de nestbroer geschelpte duiver......Denijs uit Tielt ook aanwezig op deze totale verkoop zei dat mijn koop zijn geld niet waard was....die van Jan prees hij de hemel in......kort daarop verkocht ik de "mijnen" aan Jan....was later effectief de betere kweker Wink
Duiven.... wie kent er iets van? Pas terug met vrouw en Ramba ( voor den eersten keer buitenshuis) van lokaal en felicitaties en geschenk aan adres van vader en zoon D'Hondt met hun 1e nationaal ....duivensport kan nog mooi zijn! En.......Ramba helpt mij uit de " diepe put" te klauteren .....nooit gedacht Wink
Georget

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2019 18:30:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Nooit gedacht???
Ikke wel.....
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2019 12:21:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Vraagje aan Georgé : "Beetje duivel doet al in Eine...""Filou" zou er eind dit jaar de brui aan geven in Eine.....mij bevestigd door sportvriend per mail ! Betekend dit het "einde" van Eine als duivenlokaal???".

Ook loopt er gerucht over Ronse.......einde verhaal ? ( en zelfs Elst ???) weet iemand hier reeds iets meer concreet over ( of enkel zoveelste "wild verhaal" dat de ronde doet ) ??

In mijn geschriften hier op het forum al meermaals aangehaald dat dit HET GROTE PROBLEEM wordt voor de duivensport : "Bereidwillige handen vinden om de wekelijkse klus gedurende meerdere dagen te "kunnen en willen" klaren !!!!".
Bij ons in Elst zijn ze wekelijks van het bestuur paar uurkes zoet met het reinigen en klaarmaken van de manden......leuk jobke als ge het mij vraagt!
Alle begrip als het steeds van datzelfde handvol moet komen.....zwaar, vuil en ongezond (stof) werkske !
Kan in die optiek kwestie "verlichting" voor die paar idealisten die ons nog resten geen oplossing worden gevonden om mits vergoeding dat "werkske" over te laten aan de vervoerfirma .....hebben daar de geschikte infrastructuur voorhanden als je ziet hoe kraaknet de manden bij aanvang van het seizoen worden aangeleverd bij de lokalen. Indien deze meerkost niet kan worden betaald door de vereniging bij gebrek aan inkomsten moeten de liefhebbers dit maar op zich nemen....is tenslotte voor hun sportgenot !
Zonder bestuur en medewerkers ......EXIT DUIVENSPORT !
Ook de grote verkoopsites en megahokken zouden hier een bijdrage moeten leveren willen ze hun bestaansrecht bestendigen wat de toekomst betreft!
Georget

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2019 12:38:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Goede middag Luc,

Ik heb het ook gehoord tijdens het opwachten van de duiven.
Ik zit in het bestuur en weet van niets.
Maar Filip zou het openlijk in het lokaal gezegd hebben. Ik was er niet.
Ik denk dat het de vele liefhebbers leden zijn, een zestal, die naar Ruien gaan spelen,die een doorn in het oog zijn. Op één vlucht waren er 400 duiven van leden in Ruien...
Nochtans, organisatie en reinigen van de manden optimaal.
Verleden week nog een mail gekregen van Guido (w vl) die manden gekregen had van ons lokaal. Vroeg zich af of wij de houtkrullen gratis krijgen..
75 liter in zes manden gevonden.. Dus...
Als ik meer weet zal ik het hier zeggen.
Over Ronse en Elst... niets gehoord>.
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2019 12:45:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor de bevestiging van het "gerucht" wat Eine betreft Georgé !
Wist niets "over het verloop" van de liefhebbers aldaar.......niet plezant natuurlijk voor het bestuur en alle begrip ! Tegenwoordig houdt men nog weinig rekening "BUITEN ZICHZELF"......beetje "mens zijn onder de mensen" weet je wel Crying or Very sad
P.S. Ook "WINDSPELERS" behoren tot die "categorie" Confused Confused
( alles voor mij en niets voor een ander)
Georget

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2019 15:37:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog iets Luc,
Vandaag was er de jaarlijkse Doornik tijdrit van de ploeg Vermeersch.
Ik was niet ingeschreven. Langs die kant misschien spijtig, want enkele van de vaandelvluchters nemen deel, en ook aan de aansluitende BBQ.
Maar als er nieuws is zal ik het wel weten van de leden van parlement Carillon.
Want die doen allemaal mee.
Toch hoop ik dat alles onder vrienden kan bijgelegd worden.
Tot later nieuws.
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2019 07:44:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Luc, weet jij , na 50 jaar duivenmelker, nu nog niet dat de wind de uitslag helpt bepalen? Zowel lokaal, provinciaal als nationaal. Slimme melkers...windspelers. Al zeg ik het zelf. Diegene die niet naar de wind kijken..doodbraaf, maar oliedom. Alhoewel...braaf???Stijfkoppen zijn het. En dat heeft niks te maken met egoïsme. Ik wil mijn duifkes niet gans de week eten geven en laten trainen, om dan in het weekend mijn geld weg te geven aan anderen. En dan de week daarop moeilijk en depressief te lopen. 😀😀😀
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2019 08:14:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Een hobby dient om een beetje verstrooing te brengen in de dagelijkse sleur. Waarom dan altijd lopen zagen en klagen over zaken die we niet goed vinden. ? Duiven houden is 10 keer beter dan PROZAC slikken. En...af en toe overgieten met een fris pintje onder vrienden. Meer moet dat niet zijn. AMEN
Terug naar boven
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2019 08:24:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier "repliek" van zo n'en "STIJFKOP" Wink

WINDSPELERS ( verlopers van lokaal dientengevolge) zijn "lepe slimme vossen" maar dikke onsportieve egoïsten .......blijf bij dit standpunt Evil or Very Mad
Ik hield er een leven lang geen rekening mee van uit welk "gat" de wind blies....korfde steeds getrouw in mijn lokaal in ...."stijfkop en dommerik" zeker? Sociaal aspect en sportiviteit komen bij mij op plaats nr 1......nu ieder zijn gedacht zeker....."slimme egoïstische vossen" of "domme sociale stijfkoppen " Laughing
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2019 10:35:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Ronald......."klagen en zagen" over wat er mis loopt? Gelukkig zijn er nog die wantoestanden openlijk durven in vraag stellen ! Bij mijn weten "klaag en zaag" jij NOOIT Laughing
Ik kon er steeds "mee leven" dat als de wind "tegenzit" het dan een andere sportmakker zijn "beurt" was en hij met de prijzen ging lopen.....alleen hield ik dan "de vinger op de knip"......zette "matig" maar dronk er geen pint minder om of kwam geen "uurke" vroeger naar huis.....het is en blijft inderdaad zoals ge terecht zegt een aangenaam (zou het moeten zijn) tijdsverdrijf !
Depressief lopen omdat ge "slecht" gepakt hebt en Uw geld kwijt zijt...mij nooit overkomen.....wel als ik een goede duif verspeelde.....trachtte wel de oorzaak van het falen te achterhalen ipv de schuld op "derden" te steken.... zijn andere "zaken" op onze levenswandel om depressief van te lopen zeker? Rolling Eyes
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2019 11:39:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben ne slechte verliezer. Ik loop gans de week moeilijk als ik slecht gepakt heb. En wat betreft depressief(wat niet hetzelfde is als humeurig😀) , ik ben er ook kapot van als ik een duifje verlies. Alhoewel....veel minder dan vroeger. Een mens wordt harder met ouder te worden. En men leert meer relativeren.
Terug naar boven
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2019 12:14:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Ronald.......hoe is't aan 't zeetje???? Verkoeling met lichte zeebries......'t vrouwke tevreden......ne picon of ne pastis bij de hand ......of ferm content dat ge vanavond kunt gaan inkorven?? Laughing

Geplaatst: 23 Jul 2019 12:14:01    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> In ons lokaal Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Pagina 10 van 13

Ga naar: