Achter De Linies

Alternatief Nieuwsforum
login.php?sid=fbd4f59ed071d7d4c1169bb52e779c6b profile.php?mode=register&sid=fbd4f59ed071d7d4c1169bb52e779c6b faq.php?sid=fbd4f59ed071d7d4c1169bb52e779c6b search.php?sid=fbd4f59ed071d7d4c1169bb52e779c6b index.php?sid=fbd4f59ed071d7d4c1169bb52e779c6b

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Achter De Linies Forumindex » Oorlog » De helft van de Russische para zijn uitgeschakeld.
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
De helft van de Russische para zijn uitgeschakeld.
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2023 17:01:31 Reageren met citaat
Geert

De gezonde para zijn met verlof denk ik want de gewonden die zijn genezen staan aan het front, of ze hebben het front nooit verlaten..

Opmerkingen van Teplinksy
"Meer dan 5000 gewonde parachutisten keerden na behandeling terug naar het front en meer dan 3500 van onze gewonden weigerden de frontlinie te verlaten", aldus Teplinksy in zijn toespraak volgens een vertaling van de Moscow Times.

Dit is in de msn en "de telegraph" en ergens een " denktank " hun interpretatie de helft van Russische elite para uitgeschakeld.

Als ik dat lees dan stel ik vast dat iedereen op post is. Kan ik nu niet meer lezen?

Het origineel staat nog steeds op https://www.themoscowtimes.com/2023/08/03/85k-russian-airborne-troops-wounded-in-ukraine-commander-says-a82045

Het is een Engelstalige site, dus ik vraag me ernstig af welke vertaalrobot de Britse " the daily telegraph " gebruikt heeft om Engels naar Engels te vertalen.

Hierbij de vertaling van Engels naar nederlands:

Citaat:
Ten minste 8.500 leden van de Russische luchtlandingstroepen zijn gewond geraakt in de anderhalf jaar sinds Rusland Oekraïne binnenviel, zei de commandant van de elitetroepen woensdag.

Airborne Forces-commandant Mikhail Teplinsky maakte de cijfers bekend in een videoboodschap waarin hij kameraden feliciteerde op Parachutistendag, die 93 jaar geleden was sinds de oprichting van het korps.

"Meer dan 5.000 gewonde parachutisten keerden na behandeling terug naar het front, en meer dan 3.500 van onze gewonden weigerden de frontlinie te verlaten", zei Teplinsky.

Zijn videotoespraak werd begin woensdag gepubliceerd door de door het ministerie van Defensie geleide omroep Zvezda.

Uren later werden de beelden om onverklaarbare redenen verwijderd van zowel de website van Zvezda als het kanaal op de Telegram-berichtenapp.

Het onafhankelijke onderzoeksjournaal Agentstvo, dat donderdag de verwijdering van de video zag, speculeerde dat de beelden waren verwijderd omdat het "informatie openbaarde die het ministerie van Defensie niet openbaar wilde maken".

Teplinsky zei niet hoeveel Airborne Forces-troepen er in de oorlog zijn omgekomen.

Het ministerie van Defensie maakte voor het laatst zijn totale aantal slachtoffers in Oekraïne bekend in september 2022 en zei dat 5.937 soldaten waren omgekomen in gevechten, een cijfer waarvan wordt aangenomen dat het veel hoger is.

Open-source inlichtingenanalist Kirill Mikhailov vertelde Agentstvo dat Teplinsky's cijfers suggereren dat "enkele duizenden" Russische parachutisten mogelijk zijn gedood in Oekraïne.

Een onafhankelijke telling op basis van open-sourcegegevens door de Russische dienst van de BBC en de nieuwswebsite Mediazona schat dat op 30 juli ten minste 1.832 parachutisten zijn omgekomen in Oekraïne.
Profiel bekijken Stuur privébericht
Geplaatst: 10 Aug 2023 17:01:31

De helft van de Russische para zijn uitgeschakeld.
Achter De Linies Forumindex » Oorlog