| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
mik Site Admin

Geregistreerd op: 04 Jan 2007 Berichten: 1225 Woonplaats: papendrecht
|
Geplaatst: 30 Jan 2007 20:26:57 Onderwerp: Het lot |
|
|
Geloof jij in "het lot"? _________________ www.minka.web-log.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 30 Jan 2007 20:26:57 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Heuf officieel tijd teveel
|
Geplaatst: 30 Jan 2007 20:32:47 Onderwerp: |
|
|
| nope... ik geloof in "het plan" |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Lisannn wat doe ik hier nog
|
Geplaatst: 30 Jan 2007 20:38:17 Onderwerp: |
|
|
Helemaal mee eens.. toeval bestaat niet _________________ - "And surely I am with you to the very end of the ages!!" - |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 30 Jan 2007 20:44:52 Onderwerp: |
|
|
| Maar ik geloof wel dat het al voor God vasstaat waar jij terecht komt... dus als je het zo bekijkt kun je het ook "het lot" noemen omdat jij daar niet meer aan verandert. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 30 Jan 2007 20:53:07 Onderwerp: |
|
|
Jaa daar heb je wel gelijk in..
Maar dan is het toch raar dat er ook mensen zijn die niet geloven heeft God dat dan ook van te voren bedacht? Heeft Hij bedacht.. nou die wil mij niet aannemen dus die komt later niet in de Hemel.. snapje?? anders leg ik het nog wel een keer uit _________________ - "And surely I am with you to the very end of the ages!!" - |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 30 Jan 2007 23:05:14 Onderwerp: |
|
|
| Het is niet dat hij van tevoren beslist heeft wie er in de hemel komt of niet....we moeten wel de keuze zelf maken....maar God weet al wel wie die keuze gaat maken en wie niet en dus staat het uiteindelijk al wel een soort van vast....hij is tenslotte alwetend |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Jan 2007 07:35:49 Onderwerp: |
|
|
Dat is eigenlijk wel vreemd, want dan weet hij dus al wie er voor altijd gaat branden in de hel en wie niet... Njaa het is natuurlijk wel de keuze van de mens.... _________________ - "And surely I am with you to the very end of the ages!!" - |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mister Charming forum verslaafde
|
Geplaatst: 31 Jan 2007 12:26:10 Onderwerp: |
|
|
ik geloof in het winnende 'staats'lot
of hebben jullie het over andere loten? _________________ je denkt toch zeker niet dat ik een onderschrift nodig heb? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Jan 2007 12:27:31 Onderwerp: |
|
|
Eric...
dit is het serieuze gedeelte... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Jan 2007 12:28:06 Onderwerp: |
|
|
oww haha.. nou ik geloof in de Heer.. en de Heer is de baas.. dus het lot stelt hij vast.. maar het lot veranderd ook _________________ je denkt toch zeker niet dat ik een onderschrift nodig heb? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Jan 2007 12:34:49 Onderwerp: |
|
|
| Mister Charming schreef: | | us het lot stelt hij vast.. maar het lot veranderd ook |
Das vrij tegenstrijdig....want als het lot veranderd staat het niet vast...en als het vastgesteld is kan het dus niet meer veranderen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Jan 2007 12:35:52 Onderwerp: |
|
|
ligt eraan hoe structureel het lot voor jou een vasstaan iets is dat niet kan veranderen.. _________________ je denkt toch zeker niet dat ik een onderschrift nodig heb? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Jan 2007 12:40:25 Onderwerp: |
|
|
| verklaar je nader aub |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Loekie The Boss

|
Geplaatst: 31 Jan 2007 15:55:22 Onderwerp: |
|
|
(zomaar even een snelle reactie)
Ik geloof dat God wel een plan heeft voor ieders leven, je levenspad. Maar door het maken van verkeerde keuzes kan het zijn dat je van dat pad afraakt. Dat betekent volgens mij niet dat God Zijn plan met jou dan maar in de prullenbak gooit. Volgens mij gaat Hij er dan alles aan doen om je toch maar weer in de richting van dat pad te krijgen, omdat Hij weet dat dat het beste voor je is. En het ligt dan aan jouw keuzes of je daar weer op terecht komt of niet.
Of Hij echt al van tevoren weet of iemand Zijn einddoel gaat halen, dat vind ik een moeilijke vraag. God is alwetend, dat geloof ik, maar waar blijf je dan met de 'eigen keuze' van de mens? _________________ *Sluit maar je ogen en praat met Mij en je zult merken: Ik ben heel dichtbij!* |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Jan 2007 17:00:51 Onderwerp: |
|
|
| Loekie schreef: | | maar waar blijf je dan met de 'eigen keuze' van de mens? |
Die heb je nog steeds...God weet gewoon al wel welke keuze je gaat maken ook al weet jij dat nog niet |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Jan 2007 17:00:51 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Loekie The Boss

|
Geplaatst: 31 Jan 2007 19:02:49 Onderwerp: |
|
|
| Heuf schreef: | | Loekie schreef: | | maar waar blijf je dan met de 'eigen keuze' van de mens? |
Die heb je nog steeds...God weet gewoon al wel welke keuze je gaat maken ook al weet jij dat nog niet |
Ja, maar dan weet Hij dus al bij je geboorte of je naar de hel zult gaan of niet?
Ik vind dit wel een lastig punt hoor. Waarom laat God die personen, die toch naar de hel gaan, dan ?berhaupt geboren worden? Als Hij toch al weet dat ze tegen Hem zullen zijn...
Misschien is dat wel wat kort door de bocht, maar ik denk dat God in eerste instantie voor elke persoon die geboren wordt een plan heeft. Maar het is aan die persoon of hij kiest voor God en dus probeert te ontdekken wat Gods plan met zijn leven is. En natuurlijk doet God er alles aan om te zorgen dat iedereen leeft volgens het plan wat Hij voor diegene heeft bedacht. Alleen probeert de duivel om je er zover mogelijk vandaan te krijgen... _________________ *Sluit maar je ogen en praat met Mij en je zult merken: Ik ben heel dichtbij!* |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Jan 2007 19:30:00 Onderwerp: |
|
|
Maar als hij niet zou weten waar je terecht komt, zeg je eigenlijk dat hij niet Alwetend is... en daarmee dus ook niet Almachtig...
Dus ik denk dat je er absoluut niet aan moet twijfelen of God het weet of niet.... waarom hij dan toch die mensen geboren laat worden, is aan God. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Jan 2007 19:30:56 Onderwerp: |
|
|
amen _________________ je denkt toch zeker niet dat ik een onderschrift nodig heb? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
mik Site Admin

|
Geplaatst: 31 Jan 2007 22:32:48 Onderwerp: |
|
|
Soms heeft God ook een plan (bijvoorbeeld om een stad te vernietigen o.i.d) en dan gaat een profeet of iemand anders heel hard smeken of God het niet wil doen.
Oke, toch even snel een voorbeeld in mijn hoofd: God wou Sodom en Gomorra helemaal vernietigen, maar toen Abraham begon te vragen zei God dat Hij het niet zou vernietigen als er nog 10 mensen zouden zijn die Hem toegewijd waren. (zo zijn er nog wel meer voorbeelden hoor trouwens)
Dan heeft hij wel een plan van tevoren, maar verandert het.
Zo is het denk ik ook met mensen. Er is een plan, mens heeft vrije keuze, gaat wel eens van de weg af, maar God verandert dan net als een T?mT?m (geen reclame) het plan van die persoon. Draai nu om, draai nu om, de mens draait niet om, maar daarna gaat de T?mT?m vanzelf de weg bijstellen.
Zo is er dus een plan, maar omdat de mens niet over dat plan loopt, verandert God het
(snappen jullie het nog?)
En trouwens, God is gewoon God, Hij weet heus wel wat Hij doet. Pff, anders zou het nu nog een grotere bende zijn dan het al is  _________________ www.minka.web-log.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Jan 2007 23:48:53 Onderwerp: |
|
|
ik heb je hand gezien dankjewel _________________ je denkt toch zeker niet dat ik een onderschrift nodig heb? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
mik Site Admin

|
Geplaatst: 1 Feb 2007 17:57:17 Onderwerp: |
|
|
huh???
hoe bedoel je... _________________ www.minka.web-log.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 1 Feb 2007 17:58:02 Onderwerp: |
|
|
mister charming probeert altijd grappig te zijn maar dit is dus duidelijk een mislukte grap  _________________ - "And surely I am with you to the very end of the ages!!" - |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 1 Feb 2007 18:25:25 Onderwerp: |
|
|
als dit al ?berhaupt in de categorie grap kan worden geplaatst....
dus Eric verklaar je nader |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 1 Feb 2007 19:07:50 Onderwerp: |
|
|
laat maar.. mijn intellect kan hier duidelijk niet worden gewaardeerd  _________________ je denkt toch zeker niet dat ik een onderschrift nodig heb? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Loekie The Boss

|
Geplaatst: 1 Feb 2007 21:06:21 Onderwerp: |
|
|
| mik schreef: |
Zo is het denk ik ook met mensen. Er is een plan, mens heeft vrije keuze, gaat wel eens van de weg af, maar God verandert dan net als een T?mT?m (geen reclame) het plan van die persoon. Draai nu om, draai nu om, de mens draait niet om, maar daarna gaat de T?mT?m vanzelf de weg bijstellen. |
Ja, dat is wat ik bedoelde.
(O en het woord TOMTOM mag je vrij gebruiken hoor, want het is geen reclame, maar een soortnaam. Omdat mensen het zoveel gebruiken is het van productnaam een soortnaam geworden ) _________________ *Sluit maar je ogen en praat met Mij en je zult merken: Ik ben heel dichtbij!* |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|