FAQ   Zoeken    Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel   Log in om je privéberichten te bekijken   Inloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Bright audio
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    audioprocessing Forumindex -> analoge processing
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Radio Oude Stijl



Geregistreerd op: 13 Jan 2009
Berichten: 50
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2009 09:41:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok, wanneer je de Denon direct aansluit op de Warsanis, en je zet de warsanis op -10dB, in wat voor stand moet je dan de drive van de limiter zetten om de 'limiter gain reduction' meter aan de voorkant rond de 0dB te houden?

Oh ja, groet Richard idd Mr. Green
_________________
Analoogaanbidder, Ino250, Audioprisms, 8100/XT2, PC1100 / Lokale- & Landelijke radio, 8500, 8300, 8200, 2300, PC1100
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 24 Jan 2009 09:41:10    Onderwerp:

Terug naar boven
Henk



Geregistreerd op: 18 Jan 2009
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2009 11:41:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Richard,

De Drive van de Warsanis staat dan ongeveer op 7.

Mvg Henk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Radio Oude Stijl



Geregistreerd op: 13 Jan 2009
Berichten: 50
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2009 13:43:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je echt zeker weet dat de ingang van de Warsanis op -10dB staat en de drive staat op 7 dan is je signaal zo'n 14dB (en dat is heel veel) te zacht om een apparaat aan te sturen dat een professioneel signaal (+4dB) verwacht. D??r zit volgens mij je probleem. Ik weet bijna zeker dat je Denon ?n je mengtafel uitsturen volgens de -10dB norm en niet volgens de +4dB norm die de Bright verwacht.
Check: gebruik je de gebalanceerde XLR uitgangen van de Denon of de ongebalanceerde cinch aansluitingen? Als je de XLR-en gebruikt nog een check: weet je zeker dat je kabels volledig gebalanceerd zijn uitgevoerd en staan de schakelaars achter op de Denon op +4dB?
_________________
Analoogaanbidder, Ino250, Audioprisms, 8100/XT2, PC1100 / Lokale- & Landelijke radio, 8500, 8300, 8200, 2300, PC1100
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Henk



Geregistreerd op: 18 Jan 2009
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2009 19:35:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Richard,

Bedankt voor je reaktie.
Ik ga de kabels nog eens na laten kijken door een kennis van mij die Techniek doet bij een lokale radio.Hij is er overigens ook al eens mee aan het stoeien geweeest (met de Bright dan) en kreeg het ook niet voor elkaar.Hij heeft de Warsanis ook voor mij aangesloten en dat werkt prima. Ik gebruik de gebalanceerde uitgang en kabels op de Denon.
Zoals gezegd ik heb de Bright al ruim anderhalfjaar en heb zelfs al geprobeerd hem aan te sturen met een Audio0voorversterker maar het geluid blijft ''waterig''In ieder geval wil Dennis er wel een keer naar kijken dus dat wachten we dan wel even af wat daar uitkomt...

Mvg Henk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Radio Oude Stijl



Geregistreerd op: 13 Jan 2009
Berichten: 50
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: 25 Jan 2009 08:03:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet in ieder geval bijna zeker dat je apparatuur op 'consumentenniveau' (-10dB) is aangesloten. Maar ik ben benieuwd waar het 'waterige' vandaan komt. Ik hoor het wel van Dennis Wink
_________________
Analoogaanbidder, Ino250, Audioprisms, 8100/XT2, PC1100 / Lokale- & Landelijke radio, 8500, 8300, 8200, 2300, PC1100
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
audiofreak



Geregistreerd op: 24 Jan 2009
Berichten: 1
Woonplaats: drempt city

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2009 19:09:16    Onderwerp: @henk Reageren met citaat

hallo henk,
volgens mijn heb jij mijn ook al eens een paar fotos gestuurt..van die Bright ik heb in de begin jaren van chris wel eens wat van zijn ontwerpen gezien op gaten print en wat mee gestoeid
in de tijd van radio ijsselstad in Doetinchem ston toen de zijn proto type (op gaten print) en het was volgens mijn gewoon een copie van een warsanis met wat eigen dingen er bij in bedacht? en ik moet zeggen voor toen der tijd klonk het zeker vet..ik heb zelf ook 4 bands processors gemaakt ook zo met die opzet?en ja toch blijft het leuk al ik nu met wet meer professionele spullen hobby
heb zelf ook al eens een inovonics helemaal gerecapt en een set audio prism`s
volgens mijn woon ik niet ver bij jou uit de buurt en mocht je er echt niet uit komen ik heb hier nog wel een oscilloscope en een lf spec tot 200 khz audio volt meter en een LF generator tot 200 khz dan kunnen we hem wel eens na lopen?met een beetje geluk ken ik nog wel mensen wie toen der tijd er ook bij betrokken waren en misschien ook nog wel wat info hebben
wat het was toch zeker een leuke doos

mail me maar op radio.freak@live.nl mocht het nog steeds niet werken Wink

mvg heico
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    audioprocessing Forumindex -> analoge processing Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.
Theme xand created by spleen.