FAQ   Zoeken    Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel   Log in om je privéberichten te bekijken   Inloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


texar prism insturing

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    audioprocessing Forumindex -> analoge processing
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
radiort



Geregistreerd op: 31 Mrt 2009
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2009 23:07:51    Onderwerp: texar prism insturing Reageren met citaat

beste audio freaks mijn probleem is de te vele pieken die de prism in komt bij een plaat die veel bass heeft slaat hij inde buffer ook doet hij dat in mid en hoog ik ga er in via de222a met de d&r dus ook wel goed lijkt mij nou vind ik dat de prism het beste presteerd als hij de buffer net niet aanspreekt ligt het aan mijn instelling of zou er een geschikt app.zijn als voorzet idd nog een voorzet wat mij dus niet echt in de oren wil voor de duidelijkheid mijn zet bestaat uit

222a
prisms texar
8100
xt2

allemaal door dvb na gekeken

gr rt Sad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger







Geplaatst: 20 Jun 2009 23:07:51    Onderwerp:

Terug naar boven
Raymy



Geregistreerd op: 19 Jan 2009
Berichten: 16
Woonplaats: Nieuwleusen

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2009 08:42:48    Onderwerp: Buffer... Reageren met citaat

Het is ook niet de bedoeling de buffer aan te spreken...

de buffer is een oplossing voor te hard insturen... als de buffer aangesproken word dan gooit hij het audio ingangslevel naar beneden, als je nog harder in gaat sturen dan gaat lampje buffer full branden..

je kunt een leveler voor de Texar/Gentners zetten om de gentners in de 'sweetspot' te houden... maar de leveling van de prisms is al goed, verschil in insturing is echter wel te horen door compressieverschil.
_________________
Voor reclame.. www.alvasi.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Radio Oude Stijl



Geregistreerd op: 13 Jan 2009
Berichten: 50
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2009 15:35:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik durf wel te stellen dat als het bereik van de Prisms niet voldoende is om de nivoverschillen op te vangen je d??r een probleem hebt. je kunt dus beter aan de slag gaan om dat enorme verschil op te lossen dan om nog een apparaat in je keten te zetten. Want ook d?t apparaat gaat problemen met dit soort verschillen krijgen...
_________________
Analoogaanbidder, Ino250, Audioprisms, 8100/XT2, PC1100 / Lokale- & Landelijke radio, 8500, 8300, 8200, 2300, PC1100
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Raymy



Geregistreerd op: 19 Jan 2009
Berichten: 16
Woonplaats: Nieuwleusen

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2009 16:56:41    Onderwerp: Bron Reageren met citaat

ik denk dat Richard op de bron doelt op de kwaliteit van het bronbestand....

je kunt nog zo'n mooie orban chain hebben maar met 128kbps mpDrietjes gaat het je nooit lukken een fatsoenlijk stabiel geluid te halen...
_________________
Voor reclame.. www.alvasi.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Martijn



Geregistreerd op: 21 Jan 2009
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 8 Aug 2009 08:00:14    Onderwerp: texar prism insturing Reageren met citaat

Je zou kunnen overwegen de leveller in de Prism uit te zetten (de voeding naar het VLC blokje op de achterste print onderbreken) en er een compellor voor te zetten. Een beetje compellor kan nagenoeg onhoorbaar zijn werk doen en op die manier houdt je de prism in zijn "sweet spot".
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dennisvb
Site Admin


Geregistreerd op: 13 Jan 2009
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2009 16:03:10    Onderwerp: Re: texar prism insturing Reageren met citaat

Martijn schreef:
Je zou kunnen overwegen de leveller in de Prism uit te zetten (de voeding naar het VLC blokje op de achterste print onderbreken) en er een compellor voor te zetten. Een beetje compellor kan nagenoeg onhoorbaar zijn werk doen en op die manier houdt je de prism in zijn "sweet spot".


Dat zou ik niet doen.
Door het onderbreken van de vactec cel, ben je de input kwijt!
Het is trouwens geen leveler, maar een protectie cirquit
Maar goed; het probleem
Waarschijnlijk staat de ingangsgevoeligheid van je prisms nog op -10dbm.
Door de weestanden van 100k naar 33 k te veranderen zal het nivuau beter op je mengtafel zijn afgestemd

Grtz Dennis
_________________
For Classic Orbans and Texar/gentner Audio Prism/ Prism II service and repair...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
brian



Geregistreerd op: 19 Jan 2009
Berichten: 17
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2009 07:22:05    Onderwerp: Re: texar prism insturing Reageren met citaat

radiort schreef:
beste audio freaks mijn probleem is de te vele pieken die de prism in komt bij een plaat die veel bass heeft slaat hij inde buffer ook doet hij dat in mid en hoog ik ga er in via de222a met de d&r dus ook wel goed lijkt mij nou vind ik dat de prism het beste presteerd als hij de buffer net niet aanspreekt ligt het aan mijn instelling of zou er een geschikt app.zijn als voorzet idd nog een voorzet wat mij dus niet echt in de oren wil voor de duidelijkheid mijn zet bestaat uit

222a
prisms texar
8100
xt2

allemaal door dvb na gekeken

gr rt Sad



Heb je ook een streampie lopen, wil het wel is horen. Heb namelijk dezelfde chain, maar met de prism's er tussen vind ik geluid niet mooi.. En ik heb er een 464a leveler voorhangen, en dus de prism's verwijdert. Die staan stof te happen..

www.apcsradio.com
_________________
www.apcsradio.com


Dateq BCS50, Ariane Sequel, Orban PC1100
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    audioprocessing Forumindex -> analoge processing Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.
Theme xand created by spleen.