FAQ   Zoeken    Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel   Log in om je privéberichten te bekijken   Inloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Ariane sequel

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    audioprocessing Forumindex -> algemene vragen processing
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
brian



Geregistreerd op: 19 Jan 2009
Berichten: 17
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2010 08:03:44    Onderwerp: Ariane sequel Reageren met citaat

Ben al een paar maanden de trotse eigenaar van een Ariane leveler, ik vind het een super apparaat.
Zijn er nog meer mensen die een ariane hebben, en wat is jou bevinding. Misschien kunnen er preset uigewisseld worden.

Brian
_________________
www.apcsradio.com


Dateq BCS50, Ariane Sequel, Orban PC1100
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 29 Jan 2010 08:03:44    Onderwerp:

Terug naar boven
Jimboe



Geregistreerd op: 17 Jan 2009
Berichten: 9
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2010 14:32:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb er geen thuis, maar wel eentje neergezet en ingeregeld bij [...] Wink. Mijn ervaring is dat het ding fantastisch regelt, maar hij kent ook wat nadelen: de gating gaat allerminst subtiel. Na x seconden gate gaat de gain voor die band in één klap HOPPA naar nul. Niet soepel, dus niet netjes. Hierdoor MOET je het gate level wel heel laag instellen. Gelukkig geen ramp, dankzij de IDR, die uitstekend werkt. Ook zou een instelbare maximale gain wel prettig zijn (voor de mildere formats). Dat is nu via een omweg ook wel te bereiken door de input terug te draaien, maar zo hoort het natuurlijk niet.
Ook doet ie "iets" met het hoog. In ons geval niet erg, omdat er na de ariane nog véél meer gebeurt met het hoog Wink
Mijn laatste aanmerking: ook met de attack op z'n traagst reageert ie op korte uitschieters, maar dan gewoon heel traag. Ik had liever gezien dat ie die korte uitschieters gewoon negeert.

Deze aanmerkingen heb ik uiteraard keurig aan de translantech doorgegeven.

Ik geef geen presets of letterlijke waardes, maar een flinke tip van de sluier over hoe ik het zelf heb gedaan kan natuurlijk wel: Het is vooral heel belangrijk dat je de crossover frequenties juist hebt. Als dat niet goed is, krijg je bijvoorbeeld bij vorkgesprekken dat het mid ineens wordt dichtgetrokken, of dat vrouwenstemmen het (mid)hoog knijpen. Dit fenomeen was bij een conculega een tijdje te horen. De oplossing voor het vorkprobleem was één van de x-over frequenties precies in het gebied van de vork leggen.

Wil je brede, maar gecontroleerde stereo? Release van alle L-R op hun snelst, L-R restriction op 6 of 7dB, en dan de injection regelen tot je het lekker vindt. Als je mpeg afspeelt uitkijken met de verbreding in het hoog, want je gaat de datacompressie heel snel horen.

L-R band 1 mute heb ik uiteraard ingeschakeld, omdat het FM betreft. Maar ook in andere gevallen zou ik het zelf altijd inschakelen.

Ik vind het zelf het mooist als band 1 helemaal gekoppeld is aan band 2, anders hoor je 'm zuigen. Ik geloof dat je heftig laag beter later in je keten kunt maken.

De IDR kun je stapje voor stapje groter maken tot de ariane bij het genre dat jij draait niet meer continu regelt tijdens platen (tenzij je continu Bohemian Rhapsody of Stairway To Heaven draait, want dan moet ie natuurlijk wél regelen)

Al met al een mooi ding. Veel brukbaarder dan de AGC in de huidige Orbans. Maar zeker niet heilig! Wink
_________________
striemende radio

warfanif 1401, Ino 718, Omnia.FM, 3, 6, TC DBMax, Aphex Airchain, Ariane Sequel, Orban 1100, 6200, 6300, 8101, 8200 (ST), 8400, 8500
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    audioprocessing Forumindex -> algemene vragen processing Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.
Theme xand created by spleen.