Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Harm

Geregistreerd op: 15 Jan 2009 Berichten: 12 Woonplaats: Gelderse Achterhoek
|
Geplaatst: 13 Nov 2009 12:10:28 Onderwerp: Symetrix 528 voiceprocessor |
|
|
Is het nu nog verstanding om een oudere type 528 aan te schaffen voor broadcast?
Of is het verstandiger om naar een 528E te kijken?
En wat is nog de waarde voor een goed werkende en in goede staat verkerende 528?
Op marktplaats staan ze niet en Ebay prijzen zeggen mij namelijk niet zoveel.
Gr. Harm _________________ www.mancona.nl |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 13 Nov 2009 12:10:28 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Raymy
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Oscar

|
Geplaatst: 13 Nov 2009 22:37:03 Onderwerp: |
|
|
Er schijnt een serieus klankverschil te zijn tussen de 528 en de 528E. Heb zelf alleen ervaring met de E.
Prima ding, al snel een "lekkere" sound mee te maken. Bediening is wel wat kritisch; een kleine wijziging heeft snel grote gevolgen. Expander is wat traag, geldt eigenlijk ook voor de compressor. HP-filter (bv op 70 Hz) ontbreekt helaas en piekstoplimiter zou ook welkom zijn. Staat ondertussen wel in tigduizend radiostudio's en inspreeksetjes. Reviews en instellingen zijn wel op het net te vinden.
In een hobbysituatie zou ik iets bedenken met losse pre-amp/eq en DBX-achtige compressor. Een 528E is best kostbaar, een weekje Centerparcs haal je er lachend mee...
Succes!
Os. _________________ Processingliefhebber, lokale, regionale en landelijke radio. Ino 250, Warsanis 1401, Audioprisms, 2200 t/m 8500, incl tv-varianten. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Oscar

|
Geplaatst: 14 Nov 2009 20:54:19 Onderwerp: |
|
|
Verder nog: de mic-ingang gaat nogal snel de vervorming in bij stevig insturen. En met ruis aan de onderkant moet je ook rekening houden, zoals altijd. Netto is de headroom is niet gigantisch groot.
Experimenteren met andere pre-amps in combi met de 528E zou nog wel eens verrassend kunnen uitpakken. Ik ruik een testje op de grote Oude Stijl zolder...  _________________ Processingliefhebber, lokale, regionale en landelijke radio. Ino 250, Warsanis 1401, Audioprisms, 2200 t/m 8500, incl tv-varianten. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Remon
|
Geplaatst: 16 Nov 2009 00:33:55 Onderwerp: Re: Symetrix 528 voiceprocessor |
|
|
Harm schreef: | ...
Op marktplaats staan ze niet en Ebay prijzen zeggen mij namelijk niet zoveel.
... |
Goh, ineens staat er wat op Marktplaats  _________________ Aphex 300/Prisms/Cutting Edge Vigilante/Orban 2200/FM Fleximod |
|
Terug naar boven |
|
 |
Harm

Geregistreerd op: 15 Jan 2009 Berichten: 12 Woonplaats: Gelderse Achterhoek
|
Geplaatst: 16 Nov 2009 11:43:54 Onderwerp: Re: Symetrix 528 voiceprocessor |
|
|
Remon schreef: |
Goh, ineens staat er wat op Marktplaats  |
haha verek das ook toeval . Hmm duurder dan ik had verwacht nog om eerlijk te zijn.
Oscar schreef: |
Ik ruik een testje op de grote Oude Stijl zolder...
|
Misschien leuk om meerdere voiceprocessoren te testen. Symetrix 528, 528E, 628, vip1, vip1 digital enzo
Maar bedankt voor de info! _________________ www.mancona.nl |
|
Terug naar boven |
|
 |
|