admin Admin
Geregistreerd op: 07 Sep 2011 Berichten: 35
|
Geplaatst: 23 Sep 2011 05:54:35 Onderwerp: VOLVO FH16 700pk Fase III Containerafzetsysteem. |
|
|
Hey aan de rest hier,
Daar ik de oudere Mercedes van Christophe, alias Rubber Duck, heb overgenomen met het hydrolisch containerafzetsysteem van Leimbach, was ik niet tevreden over de opbouw van het chassis, iedereen vond dat de cabine dichter bij de cantainer moest staan.(ik ook trouwens) Nu heeft u reeds kunnen merken dat de mercedes een heel ander project is geworden, de legertruck met tanktrailer, topic te vinden onder legervoertuigen en tanks.
Wat nu met het chassis met containerafzetsysteem? Wel , de nieuwe Fase 3 Volvo FH16 cabine verhuist van het zwaartransport naar dit chassis. Op een goede avond is het chassis verbouwd van een 6 * 6 naar een 6 * 4 zodat er ruimte tussen de versnellingsbak en de voorste aandrijfas heel wat kleiner wordt, +/- 5 cm. Er zit nu een standaart stuuras van Tamiya onder, waardoor de cabine nu mooi aansluit met de opbouw. En de draaicirkel ook heel wat kleiner wordt wat manuvreren met de trailer die erachter komt een heel stuk vergemakkelijkt. De aangedreven stuuras van het merk Rüst zal in een latere fase ergens wel een betere plekje krijgen.
Bij Fechner heb ik alu tanks gevonden voor niet veel geld, samen met mooie gepolijste metalen spatborden waardoor ik het blote chassis heel wat mooier kan aankleden, deze staan nog niet vast. De alu tanks zijn hol vanbinnen en zijn qua maat gekocht om aan de enen kant de lippo Robbe 11.1V 4400 mAh erin te plaatsen en aan de ander kant de hydrolische pomp. Het ventielenblok komt samen met de bec-batterij en de rijregelaar (Servonaut) in de cabine.
Ik heb reeds wat gemaakt van hoever ik nu zit, zodat je ziet wat ik hier allemaal bedoel. Hier nog wat oudere !!
En hier de update - . Spatborden en tanks staan nog niet vast.
De spatborden achteraan zijn geplaatst.
De hydroliekpomp is geplaatst in een holle mazoutbak aan de linkerkant van het chassis.
De zware Lippo-batterij is geplaatst in de rechtmazoutbak.
Alles aangesloten en de eeste testrit na deze zware verbouwing op ons nieuw parkoer ging, behalve een herstelbaar klein olielek, naar wens.
Steve
Voila,
Hierbij een beetje het vervolg van de Volvo die bijna iedereen heeft kunnen zien rijden te Zolder. Heb even tijd vrijgemaakt om hier de en uitleg teplaatsen ze.
Om te beginnen, de truck na demontage volledig laten spuiten, beetje naar voorbeeld van een ontvangen foto van onze hollander, waarvoor , twas meteen hetgeen ik wilde en realiseerbaar was. Bedankt voor de ingezonden andere trucks !! (Er kan er maar eentje winnen he )
Dus de keuze is gevallen, spuitwerk gedaan, na terugkomst van de stukken ben ik begonnen met de raamlijsten in te kleuren. Daarna heb ik heb het bovenfront in het dak bijgewerkt om zoveel mogelijk 3 kleuren te creeren. Om de cabine verder af te werken zijn ook stickers gemaakt met een nieuw ontworpen logo voor onze winkel.
Om ook de velgen passend bij de rest te maken heb ik de velgen ook laten spuiten in tootone rood met wite rand. OM verder alle elektronica weg te steken plaatste ik een tussenschot in de cabine van alu, waardoor ik het interieur van de cabine later compleet kan verder afwerken met de nodige details. Verlichting is er nog niet, wat er wel al klaar is geplaatst is de nieuwste lichtbalk van Pistenking (nwprijs 159€) maar mag zeker gezien worden, echt realistisch !!.
Alle tijd voor de pics,
steve |
|