Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
buffy16
|
Geplaatst: 23 Mei 2007 00:51:17 Onderwerp: Wat geven jullie je hond te eten ??? |
|
|
Ik geef Buffy & Ursus nu nog droge brokken van Vobra Carocroc.
Maar geregeld komt het voor dat ze het toch laten staan en ben ik dus aan het uit proberen wat het nou werkelijk gaat worden.
Ze krijgen nu sinds kort de avond voeding KVV (smuldier) en zijn daar z? dol op dat ik toch wel wil overgaan op KVV / BARF.
Ik hoor er immers ook z? veel goede verhalen over en het is een genot om ze te zien eten wat ze lekker vinden. _________________ Groetjes van Mariska & Nikita.
Buffy & Ursus.
www.gratisforums.com/marnirikbullmastiffforum
www.marnirik.come2me.nl |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 23 Mei 2007 00:51:17 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
bono
|
Geplaatst: 23 Mei 2007 17:33:47 Onderwerp: |
|
|
wij geven ook gewoon brok. ze zitten bij ons op de royal canin maar als het niet zo ingewikkeld was dan zou ik ook het liefst barfen.
Maar ik moet zeggen dat ze het op de brok best goed doen en ze eten het met smaak op. Dus ga ik niet moeilijk doen als ze toch tevreden zijn.
Maar af en toe krijgen ze wel pens of de complete versie van rodi over hun brokken en dan is het wel even extra feest voor ze _________________ groetjes sylvia en een poot van
|
|
Terug naar boven |
|
|
buffy16
|
Geplaatst: 23 Mei 2007 19:33:06 Onderwerp: |
|
|
Ideaal als ze niet lopen te miezenmuizen met hun eten
En ja brok is inderdaad makkelijker maar ja als ze dat dan ook gewoon eten ............... pffffff deze miezen muizen trekken vaak hun neus ervoor op h??r
Word er af en toe wel een beetje gek van ........
Vandaar dat ik denk toch maar overga op BARF of gedeeltelijk 4 dagen BARF & 3 dagen brok die ze deels wel te hachelen vinden
Maar dan eerst ff gaan oefenen natuurlijk met BARF dat ze er aan gewend zijn, en dan een flinke vriezer kopen voor in de schuur hahaha _________________ Groetjes van Mariska & Nikita.
Buffy & Ursus.
|
Terug naar boven |
|
|
natelie Site Admin
|
Geplaatst: 23 Mei 2007 20:29:40 Onderwerp: ohjee eten??? |
|
|
Wat is dat zegt Dino!!
Wij geven Royal canin hij is altijd al een slechte eter geweest wij blijven het volhouden dat als hij het niet binnen een half uur opeet halen we het weg geen gemadder met dit of dat proberen. Dat is ons eigenlijk een beetje aangeraden door de fokster want je blijf verzinnen. Ook is hij best gevoelig op z'n darmen dus ik wil het ook niet eens meer proberen ik heb een keer uit nood iets anders gekocht maar jeetje het spoot 'm een meter z'n reet uit. Nu m'n ventje een week weg is is het ook 'n drama en wacht ik iets langer maar blijf het weghalen op een gegeven moment eet hij wel weer mega goed dus en ohja hij is absoluut niet mager dus dan maak ik me ook nog niet echt zorgen. _________________ Groetjes Natelie.
http://canecorsodino.come2me.nl |
|
Terug naar boven |
|
|
buffy16
|
Geplaatst: 23 Mei 2007 22:26:08 Onderwerp: |
|
|
Ja in het begin heb ik dat ook gedaan met Buffy.
Maar die muts houd het echt gewoon dagen lang vol om niet te gaan eten.
Zij wordt dan ook echt wel magerder en je hoort haar buikie ook echt knorren en ze gaat gal spuugen, en dus is dit ook niet voor mij weggelegd om het voer weg te halen en later bij de volgende voeding weer aan bieden.(want dan eet ze het nog niet)
Ik heb dan wel meerder merken geprobeerd en dan gaat het een tijdje goed en dan begint het weer van voor af aan.
Ook heeft zij het gerust gehad dat ze niet goed op sommig voer reageerde en heb het dus ook vervolgens nooit meer gekocht.
Dus in mijn geval denk ik dat KVV/BARF wel een uitkomst zou zijn !!
Dan is er natuurlijk nog een optie 4 dagen BARF, 3 dagen brokken die ze wel een beetje te hachelen vind en ook eet.
Want KVV/BARF mixen met brokken zou ik nooit doen, het is in mijn ogen of of en niet en en. _________________ Groetjes van Mariska & Nikita.
Buffy & Ursus.
|
Terug naar boven |
|
|
bono
|
Geplaatst: 23 Mei 2007 22:42:43 Onderwerp: |
|
|
En nog even voor Dino, Kijk eens op www.barfplaats.nl Misschien krijg je je vrouwtje ook wel zo ver _________________ groetjes sylvia en een poot van
|
|
Terug naar boven |
|
|
buffy16
|
Geplaatst: 23 Mei 2007 23:09:08 Onderwerp: |
|
|
Jep daar ben ik laatst ook al eens geweest
En zelf heb ik ook een stuk over KVV/BARF op mijn forum staan
Maar is inderdaad zeker de moeite waard om op die link eens te gaan kijken als je hond moeilijkheden heeft met brokken eten _________________ Groetjes van Mariska & Nikita.
Buffy & Ursus.
|
Terug naar boven |
|
|
natelie Site Admin
|
Geplaatst: 24 Mei 2007 17:44:25 Onderwerp: Oke |
|
|
Dino z'n vrouwtje heeft gekeken maar het lijkt me zo'n gedoe en als het zo nog goed gaat wil ik het graag zo houden ik zal me er nog eens goed in verdiepen misch is er toch wel iets wat mij zou kunnen overhalen hoor!
Dan m'n wederhelft eventueel nog _________________ Groetjes Natelie.
|
Terug naar boven |
|
|
buffy16
|
Geplaatst: 25 Mei 2007 10:35:13 Onderwerp: |
|
|
inderdaad zolang het gaat ........gaat het dat heb ik ook altijd gezecht
Maar ik persoonlijk ben van mening dat dit wel eens de uitkomst zal zijn voor Buffy en aangezien ik niet de 1 wel kan laten BARFEN en de ander niet wordt het Ursus ook BARFEN
Nu nog een goed adres vinden hiet in Alkmaar die de BARF producten voor een redelijke prijs verkoopt, en dan gaan we eens flink kijken hoe ze het vinden. _________________ Groetjes van Mariska & Nikita.
Buffy & Ursus.
|
Terug naar boven |
|
|
natelie Site Admin
|
Geplaatst: 26 Mei 2007 14:27:42 Onderwerp: idd |
|
|
Dat zou ik ook niet doen de ene wel en de andere niet barfen.
Ik denk als je geen uitweg meer hebt en ze worden mager ja dan zou ik het ook doen hoor!!
Vanmorgen zei een instructeur dat hij er goed uitzag mooi op gewicht. Toen begon ik te lachen en zei ja en dat voor een hond die al een week amper heeft gegeten dus hier gaat t zeg maar nog wel. _________________ Groetjes Natelie.
|
Terug naar boven |
|
|
buffy16
|
Geplaatst: 26 Mei 2007 23:00:18 Onderwerp: |
|
|
Mijn doggy's zijn dan ook niet mager ofz? ..... want ik zorg er wel voor dat ze evengoed wat binnen krijgen maar ik vind het altijd een drama als ze het voer meerdere keren per dag/per week laten staan.
Ursus heeft het 9 van de 10x dan niet z? erg want die eet het wel op.
Maar als Buffy op de Barf gaat dan gaat hij ook en z? te zien heeft hij daar geen moeite mee want als ie nu al iets van vlees ruikt dan moet ik echt uitkijken dat het ver op het aanrecht staat want anders is het denk ik wel weg HAHAH _________________ Groetjes van Mariska & Nikita.
Buffy & Ursus.
|
Terug naar boven |
|
|
natelie Site Admin
|
Geplaatst: 27 Mei 2007 16:11:20 Onderwerp: oei |
|
|
Daar hebben wij helemaal geen last van hij bedeld niet en zal ook niks van tafel of wat dan ook halen hij geeft helemaal niet om eten zeg maar. _________________ Groetjes Natelie.
|
Terug naar boven |
|
|
ruud
|
Geplaatst: 30 Mei 2007 20:54:56 Onderwerp: voeding |
|
|
hebben jullie wel eens van carnibest gehoord???
ik geef mijn bull,s dus dit en ze gaan er lekker op!
we hebben al van alles geprobeerd ook cavom brokken,
maar daar moesten ze steeds van spugen!
groetjes ruud. _________________ ik ben dus ruud!gek van de bulldog.
ik ben hier terecht gekomen via mariska. |
|
Terug naar boven |
|
|
bono
|
Geplaatst: 30 Mei 2007 21:10:16 Onderwerp: |
|
|
ja, dat is hardstikke goed voer inderdaad maar als ik dat aan mijn vijf honden ga geven dan moet ik er een baantje bijneemen denk ik
het kost me dan ongeveer het dubbele van wat ik nu kwijt ben dus daar begin ik niet aan hoor. _________________ groetjes sylvia en een poot van
|
|
Terug naar boven |
|
|
natelie Site Admin
|
Geplaatst: 30 Mei 2007 21:23:01 Onderwerp: Ja hmm |
|
|
En dat kan niet helemaal de bedoeling zijn he.
Maar met 5 honden ben je nu ook al een gods voormogen kwijt met royal canin ook daar moet je uitkijken waar je het koopt ik ben ook al her en der aan het kijken al ben ik ook wel van de makkelijke hoor ga er ook niet mega voor om zeg maar
Maar heb nu al gehoord dat je het ergens kan krijgen voor een tientje minder ja kijk das geld toch misch heb ik dat ooit nog eens nodig (je weet 't nooit) _________________ Groetjes Natelie.
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 30 Mei 2007 21:23:01 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |