Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Lieke Site Admin
Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 467 Woonplaats: Ronse (Belgi?)
|
Geplaatst: 3 Feb 2007 01:27:12 Onderwerp: Kind kritiek na aanval van Rottweiler |
|
|
Het tweejarige meisje, dat aangevallen werd door een rottweiler in Houthalen, is in kritieke toestand overgebracht van het Sint-Franciscusziekenhuis in Heusden-Zolder naar het Gasthuisbergziekenhuis in Leuven.
Het meisje werd thuis rond 13.30 uur op de Meerstraat (Centrum-Zuid) in Houthalen door de hond gebeten. De hond was al vijf jaar oud, maar verbleef pas een goede week bij het gezin. De naaste familieleden, die in shock waren, werden bijgestaan door slachtofferhulp.
De vader en het meisje waren met de rottweiler aan het spelen. Plotseling beet de hond het kind in de nek. Pas na enkele minuten loste de hond zijn greep. De ouders hebben de hond met een inspuiting van de dierenarts laten inslapen. De politie probeert nu te achterhalen hoe de hond in het verleden opgevoed is. (belga)
Bron het laatste nieuws
Ten eerste vind ik het heel erg voor het kindje en de ouders, maar maak me toch wel enkele bedenkingen:
De hond was al vijf jaar oud, maar verbleef pas een goede week bij het gezin. => Een hond die nog geen week bij je in huis is, laat je toch eerst wennen aan de nieuwe situatie en leert hem zijn plaats kennen in de roedel. Je gaat er toch zeker niet mee spelen met een kind van 2 in de buurt
De ouders hebben de hond met een inspuiting van de dierenarts laten inslapen. De politie probeert nu te achterhalen hoe de hond in het verleden opgevoed is. => Hadden die mensen zich misschien niet beter ingelicht over het verleden van de hond voor hem in huis te halen? Moest ik een kind van 2 jaar hebben en een hond kopen van 5 jaar zou ik toch wel goed willen weten welk vlees ik in de kuip heb. Ook de hond eerst laten inslapen en daarna gaan zoeken wat de oorzaak van het gedrag is _________________
Groetjes van Lieke en likjes van Harley en Xena |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 3 Feb 2007 01:27:12 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
anne r Babydog
|
Geplaatst: 3 Feb 2007 11:59:14 Onderwerp: |
|
|
Dat vind ik ook. Ik denk dat heel vaak dit soort situaties fout gaan bij beslissingen die een baas neemt.
Dat kan inderdaad al beginnen met de aanschaf en eindigt in dit geval zo. _________________ Groetjes van Anne, Ruba, Duuk en Sir Percy James. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dotchielover Babydog
Geregistreerd op: 24 Jan 2007 Berichten: 35 Woonplaats: Hoboken (Antwerpen)
|
Geplaatst: 3 Feb 2007 14:22:17 Onderwerp: |
|
|
Zeker een Rotweiler is geen schoothondje h?! Voor je zo'n dier in huis haalt, zeker als je een kind van 2 hebt, moet je toch wel eerst zeker weten dat het beest een goede opvoeding heeft gehad. En met een kind van 2 spelen met zo'n beest...daar heb ik ook mijn vragen bij! _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
Tammy Site Admin
|
Geplaatst: 3 Feb 2007 21:30:06 Onderwerp: |
|
|
ik kan me enkel maar aansluiten bij de reeds gemelde bedenkingen.
Wij hebben ook 2 kindjes (4 jaar en 20 maanden), en laten die ook nooit alleen met de honden, je weet nooit wat een kind doet dat een hond zo kan reageren. _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
Leo Babydog
|
Geplaatst: 3 Feb 2007 23:49:29 Onderwerp: |
|
|
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurd is.
Maar wel voorspelbaar als je op deze wijze met honden omgaat.
Ik hoop dat het meisje er goed vanaf komt. _________________ Wees altijd jezelf.....er zijn al anderen genoeg. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rubep Babydog
|
Geplaatst: 4 Feb 2007 21:10:37 Onderwerp: |
|
|
Jemig wat triest zeg, hopelijk komt het meisje er goed vaanf |
|
Terug naar boven |