Cane Corso Verslaafden
Alles over Cane Corso s en andere huisideren

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zindelijk maken

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Cane Corso Verslaafden Forumindex -> Opvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Satyrus
Puppy
Puppy

BerichtGeplaatst: 5 Feb 2007 10:54:25    Onderwerp: Zindelijk maken Reageren met citaat

Hallo allemaal,

Ik heb eens een vraagje, wij hebben dus een CC van nu 3 maanden oud.

Overdag is hij zindelijk maar s nachts wil het nog wel eens fout gaan. We laten hem uit rond 23.00, en gaan daarna naar boven toe.

Soms kom ik na een 30 minuten nog naar beneden omdat ik iets nodig heb, en onze gang ligt dan al vol met poep. Terwijl hij een half uur geleden is uitgelaten en dan ook gepoept heeft.

Hoe kan ik hem dit nu het beste afleren? Zou hij het doen omdat hij misschien boos is omdat wij naar boven gaan en hij alleen beneden is?

Hij doet het ook alleen in de gang, terwijl hij overal kan komen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes!

Geplaatst: 5 Feb 2007 10:54:25    Onderwerp:

Terug naar boven
Marga
Fokker
Fokker

BerichtGeplaatst: 8 Feb 2007 22:09:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat je hem s,nachts het beste in een bench kan doen die niet te groot is.

Kwaliteit ontstaat niet door toeval
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Rubep
Babydog
Babydog

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2007 22:04:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk niet dat de pup dit doet omdat hij boos is Rolling Eyes het is nog een babytje, die eerder wat angstig/onzeker is om zo alleen te zijn, in het donker Crying or Very sad

Misschien kun je hem 's nachts nog even naast je laten slapen in een doos of zo?

Als hij dan piept, kun je hem laten merken dat je er nog bent. Als hij blijft piepen, haal je hem eruit, zet hem buiten en als hij klaar is weer naar bed. Terwijl je dit doet, moet je het niet al te gezellig maken, anders blijft hij het doen Laughing Het gaat er alleen om dat hij zijn behoefte mag doen, meer niet, het is geen gezellig uitje midden in de nacht hihihi.

Als dit goed gaat, blijft hij op een gegeven moment vanzelf door slapen en kun je zijn"bedje"gaan verplaatsen.

Zo hebben wij het bij beiden hondjes gedaan en het ging SUPER!!

Je moet hem ook na 18.00 uur 's avonds geen eten meer geven en na 20.00 uur geen water meer.En uitlaten voordat je naar bed gaat Laughing

Veel succes!!Laat je het nog weten?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Satyrus
Puppy
Puppy

BerichtGeplaatst: 11 Feb 2007 08:52:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen!

Ik kreeg dus gisteren de tip om zijn eten en water om 19.00 weg te zetten. Dat hebben wij gedaan en vanmorgen lag er alleen een klein plasje op de grond!

Toen we Murphy gingen ophalen, hebben mijn man en ik de eerste week beneden geslapen zodat hij niet meteen bang zou zijn. Toen we naar 1 week weer boven gingen slapen accepteerde hij dat ook.

Dus ik denk dat het echt lag aan het feit dat zijn eten en drinken bleef staan, hij kon zo blijven eten en drinken en tja dat zal er ook weer uit moeten.

Maar het komt allemaal wel goed!

Bedankt voor jullie reacties!

Satyrus
Puppy
Puppy

BerichtGeplaatst: 11 Feb 2007 09:39:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm hij heeft weer iets nieuws...

Kom dus beneden om 08.30 en zie geen poep, dus ik beloon hem daarvoor en laat hem uit. Hij plast en wil weer naar binnen omdat het regent. Ik geef hem een koekje en na 10 minuten wil hij weer naar buiten.
Ok is goed misschien dat hij moest poepen ofzo. Laat hem weer buiten en ondertussen verschoon ik mijn jongste zoon. Murphy wil weer naar binnen, geef hem weer een koekje omdat ik dacht dat hij had gepoept.

Ondertussen kruip ik achter de comp om mijn verhaal hier te doen.

En opeens ruik ik iets, ik kijk in de gang en ja hoor, meneer murphy heeft weer de gang volgepoept.... zucht.

Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Cane Corso Verslaafden Forumindex -> Opvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: