|
Cane Corso Verslaafden Alles over Cane Corso s en andere huisideren
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
racer Moderator
|
Geplaatst: 10 Feb 2007 10:43:45 Onderwerp: zoekweg naar een geschikte hond |
|
|
het is heel belangrijk om een hond te vinden die bij je past... de hond moet goed aanluiten bij je karakter, levenstijl,....
Ook rekening houden met je kinderen, andere dieren in huis, ..... en de ruimte die je hebt...
Ik stel dus spijtig genoeg nog zo vaak vast dat mensen ondoordacht te werk gaan... Soms valt de "keuze" nog mee en kan de hond blijven maar vaak genoeg wordt de hond de dupe van een plotse aankoop en kan die opkrassen....
Soms is de hond gewoon getekend voor de rest van zijn leven door het "trauma" dat die heeft geleden. Het ene ras kan zich al beter herstellen dan een ander ras...
Zo heb ik een hond binnengekregen die dupe werd van een ondoordachte keuze (heb er in feite al veel binnengekregen maar deze sprong er voor mij uit)
een jonge hond , die aangekocht werd als "therapie" voor de zoon die mentale problemen had. Volgens mij een helemaal verkeerd ras daarvoor gekocht en dan nog in een puppyfarm...
De zoon deed dus ongewild de hond pijn... hond reageert....
De hond is gewoon getekend, en het zal heel moeilijk zijn dit eruit te krijgen, als het al lukt.... De hond leeft boven de mens maar dan niet met een echte dominantie, hij leeft gewoon boven ons.... (of probeert toch) twee jaar heeft hij kunnen doen wat hij wou en kreeg hij (ongewild) fysieke pijn te verduren...
Ik kan dus heel goed volgen dat een hond een goede werking heeft op sommige problemen, maar ik snap dan niet dat je niet naar een geschikt ras gaat zoeken, en je niet laat bijstaan door mensen die je begeleiden....
Dagelijks hoor ik "tijdgebrek", "kindje op komst", "verhuizen" en maak ik me boos.... Ook hoor ik "wegens sterfgeval", "ernstige ziekte", "overmacht" en dan denk ik, die mensen kozen er niet voor...
maar af en toe krijg je dus ook te maken met zo'n fouten van de mens... en dat maakt me wel verdrietig, want misschien komt er een dag, dat het zo erg is, dat ze niet meer te helpen zijn....
*** Ik vernoem geen ras, namen of verdere gegevens om de privacy van de mensen te garanderen, mensen die weten over wie ik het in dit verhaal heb, gelieve ook niets te vermelden *** _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 10 Feb 2007 10:43:45 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Rubep Babydog
|
Geplaatst: 10 Feb 2007 21:51:29 Onderwerp: |
|
|
Kan me je verdriet heel goed voorstellen Soms is het idd onmacht, door bv overlijden/echtscheiding, allergie enz enz.
Maar vaak ook doordat mensen idd niet verder kijken dan hun neus lang is...zo leuk voor de kinderen of een leuk verjaardagskado, zo'n klein pagehondje En dan na een aantal maanden, misschien een jaar, is het "leuke" eraf en wordt er nagenoeg niet meer naar het beest omgekeken.
In het gunstigste geval kan de hond nog wel blijven en krijgt zijn bak vol brokken en een bak water en wordt een paar keer per dag uitgelaten. in het ergste geval...het asiel
Ik moet er ook maar niet teveel over nadenken, het is echt triest als je ziet hoe vol de asiels zitten |
|
Terug naar boven |
|
|
Lieke Site Admin
Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 467 Woonplaats: Ronse (Belgi?)
|
Geplaatst: 11 Feb 2007 13:49:21 Onderwerp: |
|
|
Toch jammer dat er nog steeds veel mensen zijn die in een opwelling een huisdier kopen
Dit begrijpt ik toch niet, het is een levend wezen die aandacht en liefde verdient. Als je je kind beu bent doe je er toch ook geen afstand van.
In sommige situatie kan het soms niet anders, een overlijden, een ernstige ziekte, maar gewoon wegdoen om de meest onnozele reden dat kan er bij mij niet in.
Gelukkig zijn er dan ook nog de mensen als jij Racer die zich inzetten voor de dupes van die mensen, een echt goed werk lever je en k kan je frustratie wel begrijpen _________________
Groetjes van Lieke en likjes van Harley en Xena |
|
Terug naar boven |
|
|
racer Moderator
|
Geplaatst: 11 Feb 2007 17:21:34 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|