Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Leo Babydog
|
Geplaatst: 26 Jan 2007 14:29:58 Onderwerp: Onze honden |
|
|
Dit is Nina, ze is een Podenco en is nu op konijnenjacht, hierbij rent ze niet maar gaat met sprongen van soms over de 2 meter hoog achter het konijn aan.
Podenco's vinden het fijn om op een zachte ondergrond te liggen.
Ze liggen meteen op hun spieren omdat ze geen vet hebben en geen ondervacht.
Dit is Massy, ze is een Podencomix en is heel fanatiek als ze achter "buit" aanzit.
We zijn wel eens bang dat ze ooit doorgraaft tot australi?
Dit is Lucky, hij en Massy hebben altijd samen gewoond in Spanje.
Alleen was zijn baasje niet zo lief, Luck heeft nog littekens waar hij met prikkeldraad is geslagen.
Dit is onze kleine Suus, Suus is een Podenco Portugu?s.
Ze is maar 25 cm hoog en 4 kilo.
De konijnen waar ze achteraan gaat zijn vaak groter.
Ze staat vaak op haar achterpootjes om over het hoge gras te kunnen kijken op zoek naar "prooi".
Natuurlijk moet er regelmatig even gestoeid worden. _________________ Wees altijd jezelf.....er zijn al anderen genoeg. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 26 Jan 2007 14:29:58 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Lieke Site Admin
Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 467 Woonplaats: Ronse (Belgi?)
|
Geplaatst: 26 Jan 2007 14:37:24 Onderwerp: |
|
|
Nina is precies zelf het konijn
Mooie honden
Zoals je misschien al kunnen lezen hebt is onze Amstaff ook mishandeld geweest toen hij puppy, daar heeft hij geen fysieke letsels aan overgehouden, maar mentaal wel. Ik begrijp niet dat mensen zo kunnen zijn _________________
Groetjes van Lieke en likjes van Harley en Xena |
|
Terug naar boven |
|
|
Leo Babydog
|
Geplaatst: 26 Jan 2007 14:44:29 Onderwerp: |
|
|
Nee, dat begrijp ik ook niet hoor.
Het vroegere bazinnetje is gescheiden van haar man omdat hij zijn handjes niet thuis kon houden.
Ze moest toen het land (Spanje) uit, ze kon alleen de honden niet meenemen naar Australi?.
We hebben intussen wel een goed e-mail contact met haar en ze kijkt altijd weer uit naar de nieuwe foto's op de site van haar "kindjes".
Afijn de verhalen over het verleden van de honden staan op de site bij "Onze honden".
Anders schrijf ik ineens je forum vol
We zijn in ieder geval blij dat we deze hondjes nog een goed leven kunnen bieden.
We wonen bijna in de uitgestrekte bossen met veel losloop gebied en lopen per dag 3 ? 4 uur met ze.
Daarom zijn ze in huis ook lekker rustig, ze kunnen hun energie buiten kwijt. _________________ Wees altijd jezelf.....er zijn al anderen genoeg. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lieke Site Admin
|
Geplaatst: 26 Jan 2007 14:49:39 Onderwerp: |
|
|
ja de verhalen over het verleden heb ik gelezen. Goed dat deze beestjes toch nog een gouden mandje gevonden hebben. Toen het bazinnetje van Harley scheidde van haar man, heeft ze gelukkig de hond kunnen meenemen want ze zei ook dat die anders in de hondengevechten ging terechtkomen _________________
|
Terug naar boven |
|
|
Leo Babydog
|
Geplaatst: 26 Jan 2007 14:57:37 Onderwerp: |
|
|
Lieke schreef: | ja de verhalen over het verleden heb ik gelezen. Goed dat deze beestjes toch nog een gouden mandje gevonden hebben. Toen het bazinnetje van Harley scheidde van haar man, heeft ze gelukkig de hond kunnen meenemen want ze zei ook dat die anders in de hondengevechten ging terechtkomen |
Niet alleen kinderen maar ook dieren worden de dupe van een scheiding. _________________ Wees altijd jezelf.....er zijn al anderen genoeg. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mi Beginnende fokker
|
Geplaatst: 27 Jan 2007 23:32:07 Onderwerp: |
|
|
Leuke hondje heb je hoor en wat goed dat ze een lekker warm mandje hebben gevonden bij jullie.
En dat klopt dat honden ook altijd de dupe zijn bij een scheiding.
Ben ik ff blij dat me ex niets met honden heeft. _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
Leo Babydog
|
Geplaatst: 28 Jan 2007 01:00:41 Onderwerp: |
|
|
Mi schreef: | En dat klopt dat honden ook altijd de dupe zijn bij een scheiding.
Ben ik ff blij dat me ex niets met honden heeft. |
De onderstaande reactie is even off topic waarschijnlijk, maar wil het toch even vertellen.
Dan heb je inderdaad geluk, we zijn nu bezig om een vrouw te helpen haar hond terug te krijgen.
Ze is voor haar eigen veiligheid na 31 jaar huwelijk gevlucht van haar man.
Ze is jarenlang door hem geestelijk mishandeld en vaak ook fisiek bedreigd.
Ze had haar (omdat ze moest vluchten en geen plek had) hond even voor tijdelijke opvang bij de stichting ondergebracht waar ze de hond van geadopteerd had (tegen betaling van de onkosten).
Maar nu weigert de stichting de hond terug te geven omdat men daar vermoed, dat deze vrouw door haar scheiding te labiel gaat worden om goed voor de hond te zorgen.
Grotere waanzin heb ik nog nooit gehoord, we hebben nu een advocaat ingeschakeld en dagen die stichting voor het gerecht.
Want ons vermoeden is, dat de stichting een nieuwe adoptant heeft gevonden en nog een keer voor dat hondje wil incasseren.
Tegen dit soort onrecht kan ik dus niet, ik kon die vrouw niet persoonlijk hoor, maar hoorde dit via een vriendin van ons.
Rottige bijkomstigheid is, dat haar pleegkind tijdelijk in een opvanghuis is geplaatst en dat ze borstkanker heeft.
Dus die krijgt momenteel alle shit over haar heen.
Maar ze weet nu dat er ook mensen zijn die haar willen en gaan helpen. _________________ Wees altijd jezelf.....er zijn al anderen genoeg. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mi Beginnende fokker
|
Geplaatst: 28 Jan 2007 08:47:08 Onderwerp: |
|
|
Ik denk juist dat deze vrouw de hond / honden nog heeft om door te gaan dit is haar uitlaat klep misschien wel en het geen wat zij haar liefde van krijgt en in die tijd van heeft gekregen.
En als je dat ook nog eens afgenomen wordt dan wordt je denk ik labiel.
Maar dat zien die instanties niet die denk aan het geld die ze weer kunnen vangen voor die honden als ze ze weer gaan plaatsen nou ik wens jullie heel veel succes met deze zaak.
En ja dat die vrouw nu ook nog eens borst K krijgt is ook wel een heel erg iets zeg.
Dan ben je niet voor het geluk geboren zeg maar als je al z;n leven achter de rug heb en nu dit .
Maar goed heel veel sterkte. _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
Lieke Site Admin
|
Geplaatst: 28 Jan 2007 09:30:00 Onderwerp: |
|
|
wat een verhaal zeg
Leo je bent een mens naar mijn hart, zoals jij je inzet voor anderen, een dikke proficiat.
In ieder geval veel succes en hou ons op de hoogte van de afloop h? _________________
|
Terug naar boven |
|
|
Leo Babydog
|
Geplaatst: 28 Jan 2007 12:09:50 Onderwerp: |
|
|
Lieke schreef: | wat een verhaal zeg
Leo je bent een mens naar mijn hart, zoals jij je inzet voor anderen, een dikke proficiat.
In ieder geval veel succes en hou ons op de hoogte van de afloop h? |
Doe ik zeker, maar in een ander topic
Ennehm..het helpen doe ik niet alleen hoor, we zijn gelukkig met meerdere mensen die ook het hart op de goede plaats hebben.
Gelukkig is ze zelf ook strijdlustig, na al die jaren onderdrukking is het nu net een vlinder die uit de cocon is gekropen. _________________ Wees altijd jezelf.....er zijn al anderen genoeg. |
|
Terug naar boven |
|
|
|