Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Lieke Site Admin
Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 467 Woonplaats: Ronse (Belgi?)
|
Geplaatst: 30 Jan 2007 13:27:57 Onderwerp: Hoe kunnen mensen dit toch doen? |
|
|
Celstraf voor doodslaan hond
Een 48-jarige Fransman is voor de correctionele rechtbank van Metz veroordeeld tot dertien maanden cel omdat hij zijn hond had doodgeslagen.
Gilles Viardot moest zich verantwoorden voor ernstige mishandeling en wreedheid ten aanzien van een huisdier. Dierenvereniging Soci?t? protectrice des animaux (SPA) had zich burgerlijke partij gesteld.
Straf, schadevergoeding en verbod
De rechtbank legde de man een celstraf op van 13 maand en verbood hem ooit nog huisdieren te houden. Bovendien moet Viardot 1.500 euro schadevergoeding betalen aan de dierenvereniging.
Dronken
De man argumenteerde dat hij dronken was toen hij zijn hond sloeg. De feiten deden zich voor toen de man thuiskwam van een feest. Toen hij zijn garage wilde binnenrijden, reed hij de eenjarige hond van zijn vriendin omver. Vervolgens sloeg hij het zwaargewonde dier dood met een plank. Getuigen zagen hoe de man de hond aftuigde, terwijl het dier jankte van de pijn. (afp)
Bron: het laatste nieuws
Gelukkig beginnen de straffen hierop zwaarder te worden. _________________
Groetjes van Lieke en likjes van Harley en Xena |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 30 Jan 2007 13:27:57 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Pingeltje Babydog
|
Geplaatst: 30 Jan 2007 13:29:40 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het echt ongelofelijk zulke mensen Kan er echt niet met mn hoofd bij dat je tot zoiets in staat bent En inderdaad, gelukkig gaan de straffen nu eindelijk eens omhoog! _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
Tammy Site Admin
|
Geplaatst: 30 Jan 2007 13:37:46 Onderwerp: |
|
|
ongelooflijk dat mensen zoiets doen! Maar het is inderdaad h??l goed dat de straffen voor zulke wreedheden zwaar zijn. _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
Leo Babydog
|
Geplaatst: 30 Jan 2007 21:40:18 Onderwerp: |
|
|
Ik reageer maar even niet met woorden, ik wil geen onwelvoeglijke taal gebruiken. _________________ Wees altijd jezelf.....er zijn al anderen genoeg. |
|
Terug naar boven |
|
|
|