Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Welkom nieuwe leden, stel je even voor
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> Welkom terug!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 5 Jul 2022 08:42:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Rorror, welkom op het forum.
Ik heb ook een inmiddels 10 jaar oude Bonsai van de Trinidad Scorpion Butch T staan (ideaal om van te stekken en een exacte kopie van je plant te kweken).
Tegenwoordig kweek ik ook buiten in grote potten en heb een raised bed afgedekt met plastic, wat het zeer goed doet in het NL klimaat. Dat is een echte aanrader.
Neem ook eens een kijkje op ons Wikibook over Chilipepers en voel je vrij er dingen aan toe te voegen / veranderen.
Heel veel plezier op het forum. Het is een leuke community.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 5 Jul 2022 08:42:40    Onderwerp:

Terug naar boven
youri02



Geregistreerd op: 16 Jan 2023
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2023 14:27:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi iedereen, ik ben Youri en heb ergens rond 2016-2018 een tijdje op het vorige forum gezeten. Toen ik verhuisde had ik geen tuin en plek meer voor pepers dus ben ik ook niet lang meer op het forum geweest. Nu hebben we net een volkstuintje bemachtigd en daar wil ik graag weer met pepers knoeien. Ik heb dit forum weer gevonden, wel jammer dat de oude berichten weg zijn (als ik het goed begrepen heb). Is het hier nog een beetje actief of is het uitgestorven? Het vorige forum was altijd erg leuk namelijk, veel informatie en leuke updates/foto's van iedereen altijd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2023 15:13:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom terug Youri. Ik herinner mij de naam nog wel.

Het is hier rustig, de groep is flink uitgedund. Hangt iedereen tegenwoordig op facebook (hebben we niet, kunnen we dus niet zien), of zijn ze echt afgehaakt?

Ja alles is weg. Contractant was (wederom!) verdwenen, dus de hoster kon/wilde niets doen. Als ik het mij goed herinner was hij enkele jaren eerder nog net te vinden en heeft toen verlengd, maar is daarna definitief onvindbaar geworden voor de moderatoren, hoorde ik van hen.

In 2011 hadden we een vergelijkbare situatie. Spam en je kon niet meer aanmelden en begin 2012 verliep het domein en werd gekaapt. Maar wat mensen waren al chillipeper.nl in plaats van chillipepers.nl begonnen.

Inmiddels in het peppersrusforum ook opgeheven en domein opgepikt door een tietenboer. Dat was nog rustiger dan hier.

Plaats vooral een kweektopic, verslag van je nieuwe tuin, enzovoorts.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
youri02



Geregistreerd op: 16 Jan 2023
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2023 15:36:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor je reactie,

Jammer dat het niet meer zo actief is als eerst, en dat gedoe met het domein helpt natuurlijk niet mee. Ik heb wel facebook maar zou niet weten waar ik zou moeten zoeken eerlijk gezegd haha. Zodra ik begin met de tuin en pepers zal ik hier een topic beginnen, ik ben benieuwd of ik het nog kan. Moet mijn kennis even opfrissen denk ik, en nieuwe spullen aanschaffen. Zou ik zaadjes van 5+ jaar geleden nog kunnen gebruiken eigenlijk?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2023 16:04:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu proberen te kiemen. Als dat echt veel te vroeg is voor je kun je ze altijd wegdoen nadat je herzaai is gelukt. Testen. Dan kun je altijd nog andere regelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
youri02



Geregistreerd op: 16 Jan 2023
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2023 16:22:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja dat ga ik maar proberen, zou zonde zijn om ze weg te gooien als ze het nog wel doen. Op hoop van zegen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2023 10:56:59    Onderwerp: Reageren met citaat

youri02 schreef:
Bedankt voor je reactie,

Jammer dat het niet meer zo actief is als eerst, en dat gedoe met het domein helpt natuurlijk niet mee. Ik heb wel facebook maar zou niet weten waar ik zou moeten zoeken eerlijk gezegd haha. Zodra ik begin met de tuin en pepers zal ik hier een topic beginnen, ik ben benieuwd of ik het nog kan. Moet mijn kennis even opfrissen denk ik, en nieuwe spullen aanschaffen. Zou ik zaadjes van 5+ jaar geleden nog kunnen gebruiken eigenlijk?

Hoi youri02,

Ook welkom terug.

Niet alle kennis is verloren gegaan. Er is kennis vereeuwigd in het WikiBook. Mijn brein bevat ook nog veel informatie, dus stel je vragen gewoon op het forum.

Wist je dat pepers kweken in potten op de vensterbank ook geweldig goed gaat? Je hebt dan wel een zonnig raam nodig.

Zaadjes van 5 jaar oud zou je nog wel aan het kiemen moeten krijgen. Mijn record staat op het kiemen van zaadjes van 12 jaar oud. Kijk even in het WikiBook of in mijn grow topic van vorig jaar, hoe ik dat doe.

Ik kweek tegenwoordig ook buiten in de volle grond. Wat ik je echt aan kan raden daarvoor is een raised en covered bed met zwart plastic (zie ook mijn kweektopic en kies soorten met relatief kleine pepers die snel rijpen). Gelijk aanleggen.

Spaar nu alvast je bananenschillen op voor een DIY bloom-voeding.

Veel plezier met kweken.

Sol
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
youri02



Geregistreerd op: 16 Jan 2023
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2023 12:13:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Sol schreef:
youri02 schreef:
Bedankt voor je reactie,

Jammer dat het niet meer zo actief is als eerst, en dat gedoe met het domein helpt natuurlijk niet mee. Ik heb wel facebook maar zou niet weten waar ik zou moeten zoeken eerlijk gezegd haha. Zodra ik begin met de tuin en pepers zal ik hier een topic beginnen, ik ben benieuwd of ik het nog kan. Moet mijn kennis even opfrissen denk ik, en nieuwe spullen aanschaffen. Zou ik zaadjes van 5+ jaar geleden nog kunnen gebruiken eigenlijk?

Hoi youri02,

Ook welkom terug.

Niet alle kennis is verloren gegaan. Er is kennis vereeuwigd in het WikiBook. Mijn brein bevat ook nog veel informatie, dus stel je vragen gewoon op het forum.

Wist je dat pepers kweken in potten op de vensterbank ook geweldig goed gaat? Je hebt dan wel een zonnig raam nodig.

Zaadjes van 5 jaar oud zou je nog wel aan het kiemen moeten krijgen. Mijn record staat op het kiemen van zaadjes van 12 jaar oud. Kijk even in het WikiBook of in mijn grow topic van vorig jaar, hoe ik dat doe.

Ik kweek tegenwoordig ook buiten in de volle grond. Wat ik je echt aan kan raden daarvoor is een raised en covered bed met zwart plastic (zie ook mijn kweektopic en kies soorten met relatief kleine pepers die snel rijpen). Gelijk aanleggen.

Spaar nu alvast je bananenschillen op voor een DIY bloom-voeding.

Veel plezier met kweken.

Sol


Bedankt, Sol. Ik zal het Wikibook even lezen. En wauw, 12 jaar oude zaden is wel heel extreem haha. Morgen gaan we even langs een tuincentrum om wat spullen te halen om te beginnen in ons tuintje, daarna ga ik me wagen aan het ontkiemen van de zaadjes. Vandaag eerst nog het laatste tentamen van deze periode, dat heeft mijn tijd ook opgeslokt natuurlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 22 Jan 2023 11:48:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom Youri
Altijd weer leuk om oudgedienden terug te zien komen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Carlo



Geregistreerd op: 03 Jan 2024
Berichten: 7
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 3 Jan 2024 19:54:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Allemaal,
Onlangs getipt door Anchillique dat er weer een actief forum is dus kom ik maar eens kijken wat jullie er weer van gemaakt hebben.
Ik ben nog altijd ieder jaar bezig met de peperkweek al is het dat ik niet meer honderden soorten onderhoud. Ook de allerheetste soorten kweek ik niet meer want die zijn me toch te heet zeg maar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 3 Jan 2024 19:58:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Carlo de Palmenvriend toch?

Ik vraag ieder jaar of mensen nog contact hebben met voormalige leden, of andere liefhebbers. Vooral voorafgaande aan de Pass The Parcel Turbo. We zijn met een klein hecht clubje, dus elke extra lid telt goed mee. Heb jij nog contact met anderen?


Laatst aangepast door donaldk op 4 Jan 2024 02:16:03; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 3 Jan 2024 21:19:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Carlo, altijd welkom. Activiteiten doen we samen, dus posten, posten, etc. Dan is het leuk hier. De jaarlijkse PTPT is een hoogtepunt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Carlo



Geregistreerd op: 03 Jan 2024
Berichten: 7
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 8 Jan 2024 22:55:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja dat andere forum waar ik destijds erg actief was was palmvrienden maar ook daar nu alleen nog mee lezen want druk druk druk.
Jan, was jij niet diegene met een restaurant als ik me goed herinner?
Ik heb verder helaas geen contacten van het oude forum. Volgens mij was ik toen ook een van de moderators maar ook wij stonden met de rug tegen de muur toen alles ophield. Ik heb toen een paar jaar de ptp geregeld en had destijds van alle deelnemers de gegevens maar weet niet of ik dat nog ergens heb.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2024 04:10:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb nooit meegedaan met de PTP enkel met de Turbo versie. Billie heb ik na einde hosting contract en bij in quarantaine vallen chillipeper.nl gemaild meerdere malen, maar nooit een reactie. Via google zag ik wel dat ie kandidaat was maar niet verkozen voor Vlaams parlement. Als niet 'lid' kan ik weinig met FB maar zag hem enkele jaren geleden wel posten op jan/joke's FB groep.

Robert is de enige die ik heb nog kunnen bereiken van oude beheerders. Sol was ook druk aan het zoeken en had zijn gegevens achtergelaten bij Q meen ik.

Ik vond nog iemand op Tweakers, maar het aantal actieve leden is heel beperkt.

Jan is een van ons hechte groepje. Ik dacht altijd dat Jan de Jan was die in het begin ook een grote moestuin had, met een verdiepte kweekplek voor pepers, maar dat was een andere Jan naar ik begreep.

Oh ja er was een Friese restauranthouder, Harmen, misschien bedoel je die. Hem ook diverse malen gemaild toen het forum down was, maar die had blijkbaar ook geen interesse meer.

Maar welkom terug Carlo. Hopelijk heb je dit jaar tjd om wat te laten zien en melden. Wees welkom om een topic te starten voor 2024.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2024 20:18:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Deze jan heeft nooit een restaurant gehad. Maar koken is wel een hobby en BBQ zeker ook.
Harmen was idd ook in mijn ogen dé restauranthouder van de hinde in hindelopen.
Jan en Joke waren voorbeelden van ongelooflijke hoeveelheden pepers kweken. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen.

Ik... humble kweker.
Nooit meer dan twintig planten. Vooral voor eigen gebruik, hoewel ik veel weggeef aan liefhebbers die oprecht zin hebben in unieke soorten met goede smaken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 9 Jan 2024 20:18:41    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> Welkom terug! Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.