Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Tim's Ierse kweek

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2023
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Timvk2000



Geregistreerd op: 21 Sep 2020
Berichten: 44
Woonplaats: Blarney, Ierland

BerichtGeplaatst: 9 Mei 2023 10:54:48    Onderwerp: Tim's Ierse kweek Reageren met citaat

Hier dit jaar aan de late kant geweest, begin Maart op vakantie geweest naar New York en wilde geen zaailingen hebben staat als ik er een week niet was, dus pas 10.03 gezaaid.

Had na een vrij ruige winter (stedentrip naar Parijs in november ging volledig mis, werd gedrogeerd en met gebroken knie etc. voor dood achtergelaten zonder portemonnee, mobiel en paspoort en was alleen op reis dus voordat ik eenmaal geld en een paspoort had was het een tijd verder, al met al een nare ervaring alhoewel Parijs een prachtige stad was) dus besloten niet al te veel na te denken over zaden selectie en maar gewoon willekeurig wat gezaaid
Uiteindelijk van de volgende soorten planten overgehouden:
Aji mango
Hungarian black
Purple naga
Nepalese crown Orange
Dundicut
Sevensoup

Totaal 18 planten, wat voor mij meer dan genoeg is aangezien ik wat meer andere dingen in de kas wil (net kiwibessen geplant en wil meer meloenen en komkommer).

Gelukkig met dank aan warmtematten en een degelijke LED kweeklamp de achterstand toch nog kunnen inhalen (zit nu met planten die eigenlijk te groot zijn voor de kweektent, welke dus overvol staat Shocked )


Zoals ze er 2 weken geleden bijstonden:


De 'jungle' nu:
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 9 Mei 2023 10:54:48    Onderwerp:

Terug naar boven
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2023 09:03:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Fijn om weer een update van je te zien.

Holy COW! Wat is je overkomen in f*ckin Parijs???

Hoe gaat het nu met je en hoe is het met je knie?
Heb je een volledig herstel kunnen maken?
Hoe heb je je knie kunnen breken?
Sh*t man wat een gebeurtenis.
Was er nog een aanleiding voor?
Hoe hebben ze je kunnen drogeren?
Enig idee wat voor lui de daders waren.
Hebben ze nog een dader kunnen pakken?
Wees op je hoede met een gestolen paspoort voor identiteitsfraude.

Ik wens je een goed herstel toe. Zowel fysiek als mentaal.
Wat een gebeurtenis, zeg.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rorror



Geregistreerd op: 03 Jul 2022
Berichten: 65

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2023 12:13:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Sol schreef:

Holy COW! Wat is je overkomen in f*ckin Parijs???


Zeg dat wel!

Ben ook benieuwd hoe die ellendige dag verlopen is.
Moet ook meteen aan Kees van der Spek denken, die ook een keer tijdens undercover gedrogeerd werd.
Door een vrouwtje benaderd worden, die doet wat in je drinken, en haar maten beroven je daarna. Zoiets?

Plantjes staan er mooi bij!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Timvk2000



Geregistreerd op: 21 Sep 2020
Berichten: 44
Woonplaats: Blarney, Ierland

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2023 12:45:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Het was inderdaad nogal een gebeurtenis, aanleiding is lastig te achterhalen, maar ik val vaak redelijk op in een menigte en reis alleen dus was hoogstwaarschijnlijk een makkelijk doelwit (alhoewel ik ruim 1.90cm ben dus niet zó makkelijk)
Zover ik gehoord heb zijn dit soort ‘bendes’ wel meer actief is Parijs en hebben mensen op straat die kijken naar geschikte doelwitten, verder hoogstwaarschijnlijk GHB in m’n drankje gestopt terwijl ik het in m’n hand had (zet nooit m’n drankje weg) maar dat zullen dankzij veel ervaring vast goed kunnen (zelfde met zakkenrollers’etc.)
Verder zijn mijn herinneringen van die avond gebrekkig, weet alleen nog dat ik met iemand mee liep, maar niet waarom, nu blijkt GHB je rijkelijk beïnvloedbaar te maken (dus als iemand zegt ‘kom we gaan weg’ ga je gewoon mee ipv te vragen ‘wtf ben jij’)
Hoe ik m’n knie heb kunnen breken is n goede vraag, gezien de gigantische blauwe plekken enz waar ik in bedekt was is m’n beste gok dat ik minder makkelijk neerging dan verwacht en ze me in elkaar getrapt hebben (beide onderarmen waren volledig blauw, dus hoogstwaarschijnlijk m’n hooft proberen te bedekken terwijl ik al op de grond lag)
Knie gaat nu wel weer maar is helaas nog niet terug bij oud.
Mentaal direct de moeite gedaan om weer uit te gaan etc in Parijs Zodra ik wat geld had om te voorkomen dat de drempel daarvoor te groot werd (was nogal pissed off dus dat helpt) en sindsdien al weer op vakantie geweest naar New York en zit momenteel 10 dagen in Napels, dus heb me er overheen kunnen zetten (alhoewel de eerste paar maanden rijkelijk zwaar waren).

Paspoort was het grootste probleem, de Nederlandse Ambassade was zèèr teleurgesteld en de geboden hulp zo goed als niet bestaand. Vroeg een nood document aan maar werd medegedeeld dat daar eerst €150 euro voor moest worden betaal. Ze waren op de hoogte dat ik geen telefoon, paspoort of bankkaart meer had en dus geen geld kon bemachtigen, maar toen ik vroeg of ze daar een rekening voor konden sturen zodra ik het paspoort heb, werd mij verteld dat daar geen budget voor was

Dus: zonder geld geen paspoort, zonder paspoort geen geld en zonder geld geen telefoon
Uiteindelijk al m’n telefonisch contact kunnen doen met de privé mobiel van de receptionist van het hostel, wie vervolgens ook op zijn naam geld heeft kunnen halen bij western union (door familie gestuurd) dus complimenten aan het hostel. Kreeg gratis ontbijt en avondeten en de extra nachten kon ik achteraf betalen. Uiteindelijk na 3 dagen zitten wachten weer wat geld gekregen en na 1.5 week m’n nieuw paspoort. Al met al heeft het me flink geld gekost maar verder moet ik blij zijn er levend uit te zijn gekomen (dat was volgends de dokters nog maar net het geval , GHB + alcohol is blijkbaar zeer gevaarlijk)
Maar goed, verhaal is iets langer geworden dan ik dacht. Nu terug naar de pepers Razz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 757

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2023 00:01:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Wow!

Ik had dit nog niet eerder gelezen, maar wat verschrikkelijk Tim.

Ik ben ruim 20 jaar geleden een keer enkele dagen naar Parijs geweest met mijn broer. Verschrikkelijk koud in December (eerste Harry Potter film gaan zien zo koud was het) en nog stonden die opdringerige Afrikanen overal bij de bekende sites vooral Louvre. Die geld wilden. Heb net al gegeven en stug doorlopen hielp iets, maar ze blijven je achtervolgen en dan staat er het volgende stel. Zou je wat beginnen dan zijn er direct tientallen.

Maar ja dat is overdag. Nachtleven, tja ben ik nooit op mijn gemak geweest. Ik kom niet eens binnen. Als armoeiig kort maar groot persoon;-).

Maar uitgaan met een gebroken knie, tjeetje Super Bikkel!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2023 08:56:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een enorm lage streek om iemand te drogeren en in elkaar te schoppen en van alles te beroven. Die daders gun ik hetzelfde toe.

Sterk van je, dat je er gelijk weer op uit gegaan bent. Ik kan me voorstellen, dat zo'n gebeurtenis je niet in de koude kleren gaat zitten.

Die Ambassade in Parijs daar heb je op deze manier ook weinig aan. De burger in nood gewoon laten stikken als hij niet ter plekke direct kan betalen. Tsjongejonge zeg en dat na zo'n ingrijpende gebeurtenis. Ze wantrouwen je, dat je hen niet terug zal betalen en laten je aan je lot over. Fijn zo'n overheid. Dat hele ambassade zooitje wordt toevallig wel van onze belastingcenten RIANT BETAALD! Ze zitten er klaarblijkelijk voor zichzelf. Ik heb nog wel een ideetje om het budget te vergroten...

Ik hoef voorlopig niet naar Parijs toe.

Ik hoop dat je zoiets nooit meer hoeft mee te maken,
dat je een leuk peperjaar mag hebben en een boel positieve dingen mag beleven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Timvk2000



Geregistreerd op: 21 Sep 2020
Berichten: 44
Woonplaats: Blarney, Ierland

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2023 20:47:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier staan de pepers vanaf vandaag in de volle grond in de tunnel, iets later dan normaalgesproken ivm met vakantie naar Napels, maar zeer tevreden met de planten van dit jaar!
Iets minder planten did jaar (16 in totaal) om wat meer ruimte over the houden om wat te experimenteren met het kweken van meloenen.
Uiteindelijke soorten:
Hungarian black
Rooster spur
Dundicut
Nepalese crown orange
Aji mango
Purple Naha
Sevensoup






[/img]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 757

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2023 11:40:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ziet er weer goed uit, Tim. Die mesh folie van je tunnel houdt het ook mooi uit.

Is het klimaat zo veranderd dat je aan de watermeloenen kan, LOL.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 194
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2023 19:52:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Heftig verhaal! Ik wens je alle sterkte met het verwerken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 30 Okt 2023 19:23:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe is je seizoen verlopen? Heb je nog kunnen oogsten??
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2023 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.