Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


DetafelvanJan 2023
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2023
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2023 18:03:06    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:

1: Robert is wel rond gaan draaien.
2: Robert heeft destijds van anti-worteldoek zakjes gemaakt Kun je ook vast smelten met een oude strijkbout in plaats van stikken.

3: BillieJuize en het latere WagpepPap was voor 1000 liter wel bijna 30 euro, ver voor de prijsverhogingen. Zelf alles verzamelen en afwegen gaat werk in zitten. Ik ben meestal wel een uurtje bezig met jerrycans afspoelen, water afmeten in maatbeker en schudden

1: Ik heb het ook wel overwogen, maar ben nog steeds heel tevreden zoals het is. De belangrijkste reden zou voor mij zijn: controle over de voedingswaarde van het hele systeem. Maar meten kost € en pompen ook.
2: JAH! Dat was een geniaal idee van hem. Ik heb echter met een soldeerbout gaten in kweekpotjes gemaakt. Het zijn zo netpotjes geworden. Ik ga nog even een foto daarvan zoeken.
3: Ik mix de droge poeders in warm water dat scheelt heel veel tijd in het goed oplossen van de twee mixen.

Mijn potjes:
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 7 Mei 2023 18:03:06    Onderwerp:

Terug naar boven
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2023 22:28:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi jan.

In commerciele plantenkweek zetten ze dan even een nacht onder zuur pH van 2 ofzo en meeste is dan weg. Maar ja met een paar meter slang en alleen een vlotter kan het ongetwijfeld net zo makkelijk met een sponsje, doekje en wat azijn.

Mijn zaailingen (wat er opkwam) zijn echt nog niet geschikt voor kasje, laat staan buiten.


Laatst aangepast door donaldk op 7 Mei 2023 22:38:47; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2023 22:36:55    Onderwerp: Reageren met citaat

detafelvanjan schreef:
donaldk schreef:

1: Robert is wel rond gaan draaien.
2: Robert heeft destijds van anti-worteldoek zakjes gemaakt Kun je ook vast smelten met een oude strijkbout in plaats van stikken.

3: BillieJuize en het latere WagpepPap was voor 1000 liter wel bijna 30 euro, ver voor de prijsverhogingen. Zelf alles verzamelen en afwegen gaat werk in zitten. Ik ben meestal wel een uurtje bezig met jerrycans afspoelen, water afmeten in maatbeker en schudden

1: Ik heb het ook wel overwogen, maar ben nog steeds heel tevreden zoals het is. De belangrijkste reden zou voor mij zijn: controle over de voedingswaarde van het hele systeem. Maar meten kost € en pompen ook.
2: JAH! Dat was een geniaal idee van hem. Ik heb echter met een soldeerbout gaten in kweekpotjes gemaakt. Het zijn zo netpotjes geworden. Ik ga nog even een foto daarvan zoeken.
3: Ik mix de droge poeders in warm water dat scheelt heel veel tijd in het goed oplossen van de twee mixen.

Mijn potjes:


Ja ik gebruik ook goed warm kraanwater. Jerrycan in badkamer. En dan met maatbeker van Europa's #1 Growshop, iedere keer 1 Liter warm water in de jerrycan, na 4 liter eerste bakje poeder erbij. Schudden, twee of drie Liter water erbij, weer schudden en dan weer een aantal keer een liter erbij, tot vol ergens 11-14 liter water plus een Liter poeder ongeveer. Afhankelijk van hoeveel ik in schuur had opgeschept en in keuken gewogen.

En dan hetzelfde voor Jerrycan nummer twee.

Spullen schoonmaken en dan na het eerdere schudden ook nog een ronde op de trilplaat. En tankjes concentraat in de schuur. Schudden voor gebruik, maar Kristalon blijft goed in oplossing.

Demiwater of eerst koken zoals bij BillyJuize heb ik nooit nodig gehad.

Ik heb een keer lekjes in een waterton gelast met een 60W soldeerbout, de nog warme tip heb ik toen een paar keer afgeveegt met doekje met wat ammonia, loste het vettige plastic net genoeg van op, om meeste weg te vegen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2023 20:09:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben een weekje op vakantie geweest, de nachtvorst in Drenthe heeft een van mijn augurken de das omgedaan, maar de pepers gaan oke-ish... Ze hebben echt veel meer warmte nodig om flink te gaan groeien.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2023 22:01:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Zolang je nog geen chlorose ziet gaat het allemaal goed, toch. Augurk kun je nog vervangen. Met een beetje warmte en zon schieten die meestal snel de lucht in.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 11 Jul 2023 21:52:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Augurk hokus zou een snelle groeier met een goede oogst moeten zijn. Ik heb net het 3de vruchtje kunnen plukken.
Ik denk toch dat het dit jaar even niet meezit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2023 08:47:22    Onderwerp: Reageren met citaat

detafelvanjan schreef:
Augurk hokus zou een snelle groeier met een goede oogst moeten zijn. Ik heb net het 3de vruchtje kunnen plukken.
Ik denk toch dat het dit jaar even niet meezit.

Willen de pepers ook niet?

Bij Donald loopt het dit jaar ook niet zo lekker. Bij mij daarentegen gaat het aardig.

Wellicht te vroeg begonnen, waardoor de pepers te lang root bound zijn geworden en hun energie te vroeg ik bloei en vruchten gestoken hebben?

Waar denk je dat het aan ligt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2023 09:48:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Roots groeien niet ver voorbij die netpotten die Jan gebruikt, dus denk niet dat dat het is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rorror



Geregistreerd op: 03 Jul 2022
Berichten: 65

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2023 18:35:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien kan jan nog even een fototje posten hoe het er nu bij staat.

Bij mijn kranky tests merkte ik dat minimaal 1/3 van de wortelkluit boven het water uit moet staan, omdat anders de plant verzuipt. Bovenste 1/3 heeft dan 'luchtwortels' onderste 2/3 heeft waterwortels.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2023 19:02:01    Onderwerp: Reageren met citaat

dank voor alle suggesties. Ik ga van het weekend eens wat foto's maken!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2023 19:13:24    Onderwerp: Reageren met citaat

hier wat plaatjes van de augurken en peper/tomaten

https://postimg.cc/gallery/q2MgdC1

De voedingsdiepte is ongeveer 1/3 - 1/2 en daarmee 1/2 - 2/3 lucht. Ik kan eigenlijk maar twee oorzaken voor de matige groei van de augurken aanwijzen. Temperatuur en voeding. Wellicht is de pepermix niet optimaal voor de hocus.

De pepers en tomaten gaan redelijk conform verwachting. Ik zie daar niets raars.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2023 13:27:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Jouw pepers gaan gelukkig goed. Dan blijft de voedingsmix over als mogelijke oorzaak.
Zijn dit monkey faces pepers?:
photo upload

Hippy seeds heeft er deze info over: https://thehippyseedcompany.com/product/monkey-face-red/

Je lijkt echter een bacattum te kweken, terwijl de MF een Annuum is.

TIp: wanneer je "Hotlink for forums" selecteert bij postimages, dan krijg je bbcode, die je direct in dit forum kunt plakken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2023 19:40:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit zijn de Sugar Rush Peach Stripey. De strepen komen als ze rijper worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 19 Sep 2023 20:14:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Na de vakantie is het altijd leuk om de oogst even te laten zien:




Ik ben niet ontevreden, maar er zijn zeker betere jaren geweest. Met name de smaak van de meeste pepers valt tegen. Weinig fruit, slechte suikers, slechte hitte. Al met al wat ondermaats.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 19 Sep 2023 22:02:12    Onderwerp: Reageren met citaat

detafelvanjan schreef:

Met name de smaak van de meeste pepers valt tegen. Weinig fruit, slechte suikers, slechte hitte. Al met al wat ondermaats.


Ik heb bij mij nog niet alles geproefd, maar inderdaad een aantal pepers vallen qua smaak tegen. De Kardoula, die toch al enige tijd rijpt en rood is, smaakt ronduit grassig bij mij.

Als dit tekenend is voor de opbrengst van jouw pepers, dan vallen de aantallen flink tegen.

De Hurrikan produceerde bij mij overvloedig. Wel had hij een iets langer seizoen nodig om te rijpen.

De Kabe Keriting gaf echt een mega productie bij mij van rond de 70 pepers per plant. Dit jaar heb ik hem niet groeien, maar mijn Kung Pao's produceren dit jaar ook minder, alhoewel ik dat ook toeschrijf aan de omvangrijke slakkenvraat.

Jouw SHP opbrengst valt ook tegen. Je kunt de SHP ook prima op de vensterbank laten groeien. Ze zijn lekker om te verpoederen, maar niet de moeite bij jouw opbrengst.

Heb je al plannen hoe je de pepers gaat verwerken?

Ik heb dit jaar enorm plezier van de Carlistons (geen hitte), wel een super geur en smaak en overvloedige productie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 19 Sep 2023 22:02:12    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2023 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 4 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.