Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Peppers & Chillies voeding - Green Boots - Action

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> Aanvullende voeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 31 Mei 2023 22:40:45    Onderwerp: Peppers & Chillies voeding - Green Boots - Action Reageren met citaat

Hierbij wat meer informatie over de pepervoeding waarmee ik aan het experimenteren ben in mijn groeitopic.

Het is de Peppers & Chillies voeding merk Green Boots van de Action en staat momenteel nog in de schappen.

Hierbij wat meer informatie:







Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 31 Mei 2023 22:40:45    Onderwerp:

Terug naar boven
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 31 Mei 2023 22:59:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je Sol. Geen EAN Code? Het is een plantaardige voeding in plaats van dierlijke mest uit de 1Kg, nu 800 gram doosjes. Duitse omschrijving is weer uitgebreidst, uit afvalstromen voedingindustrie, inclusief perskoek en ik zoek al tijden bepaalde perskoeken, maar zelfs lokaal verwerkt Soja resten zijn alleen per vrachtwagenlading (bio veevoeder) te verkrijgen. Laat staan van wat exotischere zaden.

Online nog steeds nergens te vinden, zelfs niet bij image search.

In assortiment is ie onbekend, dus denk dat je geluk moet hebben een verdwaald restje tegen te komen.

Ik ben het kwijt hoe het ook al weer zat met de ratio's daar zaten we in de Chilifocus en Noekepoekesap tijd mee te stoeien. Sinds BillyJuize of Kristalon niet meer over hoeven te denken.

Robert mengt altijd zelf, hij sprak destijds ook met WUR man over het substraatadvies capsicum voor het forum (net voor mijn tijd) ik zal hem eens mailen. Wat hij zegt.

Want 3, 1.5, 3.5 is dat genoeg voor bloei ben het helemaal kwijt zit al bijna een decennium aan de vloeibare minerale voeding.

75% organische stof klinkt op zich goed.

Edit: gevonden met enkel green boots voeding: https://www.action.com/nl-nl/p/green-boots-plantaardige-meststof/ Maar ik denk dat ze hetzelfde trucje uithalen als bij de kippestront, allemaal dezelfde inhoud, zover je wat kunt zien op de afbeeldingen:

https://www.action.com/_next/image/?url=https%3A%2F%2Faction.com%2Fhostedassets%2FCMSArticleImages%2F55%2F88%2F3013173_9120060430379-111_01_20230123163944.png&w=750&q=75

Helaas als img linken gaat niet, enkel iets minder gedraaide plaatje. maar bij scrollen lijken de NPK waarde gelijk voor alle versies.

Gebruik jij 10 gram per 2 weken? Oplossen of bovenop strooien of hoe?[/url]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 1 Jun 2023 19:48:21    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Dank je Sol. Geen EAN Code?
...
Gebruik jij 10 gram per 2 weken? Oplossen of bovenop strooien of hoe?[/url]

Nee, ik mix eenmalig 40g door de nieuwe potgrond voor verplanting vanuit een P9 potje.
Dat gerommel met door de toplaag harken (en wortels kapot trekken) vind ik maar niets.
Na 8 weken ga ik over op mijn DIY bloom voeding. De plant groeit nog steeds als een komeet ontwikkeld een prachtige kroon met volop knoppen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 1 Jun 2023 22:01:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar wat is nou je DIY bloom voeding? Vinasse Kali is het tegenovergestelde van een bloei voeding, heeft geen fosfor enkel NK in bijna gelijke sterkte (4-5 ofzo uit het hoofd). Dus een vegetatieve voeding te gebruiken na wortelzetting waar ook wat P voor nodig is.

En Banaan is inderdaad Kali.

FAA is vooral N en aminozuren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 1 Jun 2023 23:57:30    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Maar wat is nou je DIY bloom voeding? Vinasse Kali is het tegenovergestelde van een bloei voeding, heeft geen fosfor enkel NK in bijna gelijke sterkte (4-5 ofzo uit het hoofd). Dus een vegetatieve voeding te gebruiken na wortelzetting waar ook wat P voor nodig is.

En Banaan is inderdaad Kali.

FAA is vooral N en aminozuren.

Een lactobacillus ferment van bananenschillen en korenhulzen / zemelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2023 01:16:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Sol schreef:
donaldk schreef:
Maar wat is nou je DIY bloom voeding? Vinasse Kali is het tegenovergestelde van een bloei voeding, heeft geen fosfor enkel NK in bijna gelijke sterkte (4-5 ofzo uit het hoofd). Dus een vegetatieve voeding te gebruiken na wortelzetting waar ook wat P voor nodig is.

En Banaan is inderdaad Kali.

FAA is vooral N en aminozuren.

Een lactobacillus ferment van bananenschillen en korenhulzen / zemelen.


Tarwe zemelen, Sol hoeveel heb je hiervan nodig? De Molenwinkel is namelijk open op zaterdag.

Havermoutzemelen heb ik enkel gezien bij AH op de website in dure mini verpakking. Ook een optie, maar

Ik wist dat Gerst gebruikt wordt als N bron in vegan bodems.

Hoe maak je die fermentatie?

Ik heb nu een ricewash staan van bio zilverviesrijst. Die heel lang nodig heeft om zuurder te worden. Na paar weken nog een hint van zoet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2023 23:57:08    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Sol schreef:
donaldk schreef:
Maar wat is nou je DIY bloom voeding? Vinasse Kali is het tegenovergestelde van een bloei voeding, heeft geen fosfor enkel NK in bijna gelijke sterkte (4-5 ofzo uit het hoofd). Dus een vegetatieve voeding te gebruiken na wortelzetting waar ook wat P voor nodig is.

En Banaan is inderdaad Kali.

FAA is vooral N en aminozuren.

Een lactobacillus ferment van bananenschillen en korenhulzen / zemelen.


Tarwe zemelen, Sol hoeveel heb je hiervan nodig? De Molenwinkel is namelijk open op zaterdag.

Havermoutzemelen heb ik enkel gezien bij AH op de website in dure mini verpakking. Ook een optie, maar

Ik wist dat Gerst gebruikt wordt als N bron in vegan bodems.

Hoe maak je die fermentatie?

Ik heb nu een ricewash staan van bio zilverviesrijst. Die heel lang nodig heeft om zuurder te worden. Na paar weken nog een hint van zoet

Schepje yoghurt erbij doen als starter. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2023 23:17:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier is de daadwerkelijke groeigeschiedenis van de SHP op Action pepervoeding:

22 mei:

8 juni:

13 juni:

6 juli:

20 juli:

18 augustus:





14 oktober de oogst:
De SHP op de Action pepervoeding leverde 147 rijpe pepers (en nog enkele groene):
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 20 Feb 2024 22:48:35    Onderwerp: Reageren met citaat

De volledig plantaardige voeding is vanaf morgen woensdag 21-2-24 in de week aanbieding voor €0,97 per doosje van 280 gram. Let op de samenstelling van alle doosjes is nog steed s gelijk, ongeacht water op het doosje staat het voor zou moeten zijn. Helaas staat de samenstelling dit jaar enkel aan de binnenkant. Ik ben de P waarde even kwijt maar N en K waren 3,5 en 3 of precies andersom. Ik zie hierboven plaatjes van Sol van vorig jaar NPK 3-1,5-3,5, dat is dus onveranderd.


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 20 Feb 2024 23:25:16    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
De volledig plantaardige voeding is vanaf morgen woensdag 21-2-24 in de week aanbieding voor €0,97 per doosje van 280 gram.

Dank voor de tip. Ik heb er al jammergenoeg net eentje in huis gehaald, maar ga er nog eentje bij halen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> Aanvullende voeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.