Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


DetafelvanJan 2024
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2024
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 542
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2024 12:53:30    Onderwerp: Re: hoofdoogst van het jaar Reageren met citaat

detafelvanjan schreef:
Niet de eerste - niet de laatste maar wel de belangrijkste oogst van het jaar.

Ik heb betere jaren gezien, maar ook slechtere. Al met al een oogst om tevreden over te zijn. De GPH-pepers zijn er ook in grote getalen, maar de smaak viel mij zo tegen dat ze gelijk de kliko ingegaan zijn.

De CP van de Murupia (de twee op de tissue) hadden helaas geen zaden, dus blijven er alleen OP over. Maar ook die smaak ga ik nooit meer zaaien.

Favoriet van het jaar qua smaak is de Kashmiri Chili. Relatief kleine pepers maar een geweldenaar in de mond, een brave hitte. Zeg maar de winkelpeper, maar dan met ALLE smaak van de beste paprika ooit. Klein zoetje, veel fruit, mooi complex op alle fronten.


WOW je hebt een oogst. Bij mij alleen nog maar groene pepers. Ik vrees dat er niets meer gaat rijpen. Het is een waardeloos jaar voor de buitenteelt.

Als de GHP gelijk is aan de SHP, dan zou hij heerlijk moeten smaken. Gedroogd smaakt de SHP naar hete paprika.

Je kunt de Murupia ook goed drogen en geeft een lekker chinense poeder. Vers werd ik er ook niet heel wild van.

Je hebt me wel benieuwd gemaakt naar de Cashmiri (welke is het op de foto's ?).

Gefeliciteerd met je oogst.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 4 Okt 2024 12:53:30    Onderwerp:

Terug naar boven
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2024 13:20:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Jan heeft hydro en een warmtemuur, dat scheelt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 207
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 5 Okt 2024 19:54:35    Onderwerp: Reageren met citaat

nop, weer geen email. Wel een abo op mijn eigen topic. Geeft niet ik log regelmatig in op ons forum, maar wel bijzonder. Ik check mijn spambox ook altijd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: 5 Okt 2024 23:52:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kreeg wel een mailtje over jouw post.

IK heb even gekeken, je gebruikt Hotmail. Dat dan wel eens een probleem zijn. Vorig jaar toen ik iedereen wilde bereiken voor de Turbo, bleken heel veel mensen de forumberichten niet te ontvangen. Bijna allemaal gebruikten ze Hotmail en Google.

Ik zal je even met mijn gewone email een berichtje sturen, om te zien of dat wel werkt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 207
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2024 11:17:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Yep, ik heb je mail ontvangen en geantwoord.

Hier nog wat plaatjes van zo juist. Tomaatjes rijpen nog een beetje. Ik heb vier planten in de hydro en 1 plant in de moestuin. De moestuin heeft veel meer zon, maar is minder beschut.

De Kashmiri Chili heb ik omcirkeld op de foto. Aan de plant zitten nog een paar mooie van ongeveer 2-3 cm lang.
De paarse zijn Buena Mulata. De Murupia Amarela zijn de witte pepers, het is een hele mooie plant. En ik verwacht ook idd een prima chilisaus ervan te kunnen maken, maar de kick in de smaak moet van iets anders komen.











Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 542
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2024 21:35:54    Onderwerp: Reageren met citaat

detafelvanjan schreef:
Yep, ik heb je mail ontvangen en geantwoord.

Hier nog wat plaatjes van zo juist. Tomaatjes rijpen nog een beetje. Ik heb vier planten in de hydro en 1 plant in de moestuin. De moestuin heeft veel meer zon, maar is minder beschut.

De Kashmiri Chili heb ik omcirkeld op de foto. Aan de plant zitten nog een paar mooie van ongeveer 2-3 cm lang.
De paarse zijn Buena Mulata. De Murupia Amarela zijn de witte pepers, het is een hele mooie plant. En ik verwacht ook idd een prima chilisaus ervan te kunnen maken, maar de kick in de smaak moet van iets anders komen.



Dank je voor het aanwijzen.
Ik heb hier de volgende planten groeien:

Arbol
Big Bomb
Dundicut
Dundicut 2
Kung pao
Peppadew
Purple Fish Pepper
Rooster Spur (Hybrid) 2
Sarit Gat
Zimbabwe Bird Pepper

Ze hebben allemaal hun rijpingstijd gehad, maar niet een heeft rijpe pepers op dit moment.
Ik vrees dat het nu te laat in het seizoen is om nog te rijpen. Het was gisterochtend 4 C buiten.

Welke zou je ook groen kunnen eten / lekker zijn?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: 7 Okt 2024 08:36:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kreeg zowel van Sol's als van jouw post netjes een forummelding in de email.

Het enige voordeel van het dure DDS email abonnement is dat je de spamfiltering uit kunt zetten. Vroeger kwam bijna alle gewenste mail in spambox, maar het was niet perfect. Vandaar.

Bij Sol komen ook mijn gewone emails meestal in zijn spambox.

Maar gewone emails worden dus niet geweigerd bij hotmail. Dus, zoals verwacht het ligt aan Hotmail. Die hebben problemen met veel hosts en weigeren die dan. Want de mails worden nu wel verstuurd door het forum. En andere mail krijg je wel.

Dus ik zal dit jaar de email lijst eens compleet maken en iedereen een gewonen mail sturen voor de Turbo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 207
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 7 Okt 2024 19:38:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Sol schreef:
detafelvanjan schreef:
Yep, ik heb je mail ontvangen en geantwoord.

Hier nog wat plaatjes van zo juist. Tomaatjes rijpen nog een beetje. Ik heb vier planten in de hydro en 1 plant in de moestuin. De moestuin heeft veel meer zon, maar is minder beschut.

De Kashmiri Chili heb ik omcirkeld op de foto. Aan de plant zitten nog een paar mooie van ongeveer 2-3 cm lang.
De paarse zijn Buena Mulata. De Murupia Amarela zijn de witte pepers, het is een hele mooie plant. En ik verwacht ook idd een prima chilisaus ervan te kunnen maken, maar de kick in de smaak moet van iets anders komen.



Dank je voor het aanwijzen.
Ik heb hier de volgende planten groeien:

Arbol
Big Bomb
Dundicut
Dundicut 2
Kung pao
Peppadew
Purple Fish Pepper
Rooster Spur (Hybrid) 2
Sarit Gat
Zimbabwe Bird Pepper

Ze hebben allemaal hun rijpingstijd gehad, maar niet een heeft rijpe pepers op dit moment.
Ik vrees dat het nu te laat in het seizoen is om nog te rijpen. Het was gisterochtend 4 C buiten.

Welke zou je ook groen kunnen eten / lekker zijn?

Lastig te bepalen wat groen lekker is. Maar je kunt altijd af en toe een peper proeven... Arbol lijkt mij een kandidaat, Peppadew denk ik ook, de rest ken ik niet goed genoeg. Big bomb heb ik ook rijp geproeft dat is ok. Maar zou ik niet groen doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2024 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.