Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Tha Jungle, kasje vol en buiten ook nog een teelt.
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2020
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 29 Sep 2020 21:01:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is hier pal op het Zuiden altijd koud en dus kiemt er niets en ze schimmelen daarna op de overgang van grond en lucht. Dus warmte moet ik zowieso hebben. Kiemrate is hier door koude relatief laag.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 29 Sep 2020 21:01:17    Onderwerp:

Terug naar boven
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 7 Okt 2020 03:33:48    Onderwerp: Update van afgelopen weekend Reageren met citaat

Vrijdagavond na bedtijd anderen. Het grote nadeel van de Thai Sun je bent de hele avond/nacht bezich met plukken en snoeien. Want er hangt altijd nog groen aan. Er komen er ook altijd wel een paar groene mee.




Zondagmiddag waren de twee rechtse planten al een of twee keer omgewaaid, dus ik moest snel wat verzinnen.




Buitenplantjes blijven nog bloeien, vooral de nog groene, dus nooit geplukte, gesnoeide, Aribibi Gussano. En de Rooster Spur na de pluk. In de Paarse potten staan vier hoge kale Frontera Sweet planten, vruchten vertonen na een paar weken kaal staan nog geen tekenen van verkleuring en rijping. De regen drupt dus van de vruchten na afloop van de stortbuien.




De Thai Sun's weer overgebracht, naar het kasje, alle zes. Nog een paar van de vloer opgepikt. Ik heb nog een Thai Sun plant staan in het oerwoud. Die heb ik nog niet gesnoeid noch geplukt.


Er was nu wat ruimte voor wat kleine plantjes in kleine potten van buiten een tweede penis pepper en twee Brailian Ghost Peppertjes.


Ook de laatste twee planten kaal geknipt Ring of Fire Cayennes.


De kale Red Savina's stonden vorige week al binnen, maar er was nu wat meeer ruimte voor, in plaats van direct voor/achter de deur. Weet iemand waar Ralf uithangt? zijn zaadjes deden het dus wel.




De Naga purple hangt niet veel meer aan, dus die kan waarschijnlijk ergens deze week wel geoogst en verwijderd worden.


De Lemon drops in het kasje zijn nog klein en erg groen, dus dat zal niet veel meer worden.Idealiter hadden de grote buitenpanten een tijdje terug naar binnen gegaan, om vrucht te laten groeien en rijpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 8 Okt 2020 19:35:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe staan jullie planten er voor? Vooral buiten? Hier beginnen de Rooster Spur Pepertjes en Grandpa's Home Peppertjes over de lengte te scheuren vlak voordat ze helemaal rijp zijn, door al die regen.

De Aribibi Gussano pepertjes buiten worden niet geler. Mini plantje vanwege de vroege aantasting, vertraging heeft nog steeds kleine groei beginsels/vruchtjes, die niet meer groeien, dus die moet maar om.

Ik heb de eerste soort ontzaad, de Citron, ookwel Limon. Ik was al enkeelstuks verloren aan ontbinding:-(. Maar heb veel zaad gewonnen, enkel uit de grotere vruchten.

Alleen waar laat ik het traytje met halve pepertjes, zonder dat het verrot. Ik zag dat ik nog oude gedroogde pepertjes in de oven had liggen,die moeten dus eerst weer bijdrogen voordat ik ze kan gaan malen en nieuwe vochtige vruchten kan gaan drogen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 5 Nov 2020 05:22:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo weer een nachtje druk geweest met het malen van de pepertje die ik op bbq grill traytjes in de oven in de schuur had staan. Gevoelige persoon ging pas laat naar bed dus voor de lieve vrede kon ik pas laat beginnen. Overdag de laatste pepertjes die ik had liggen schoon gemaakt. Ik had ook nog trays in de koelkast, dus de oven staat weer vol. Nuheb ik alleen nog wat Grandpa's Home Peppertjes en Rooster Spurs liggen die al droog genoeg zijn om nog even te kuunen blijven liggen.

Vanmorgen nog 16 Lemon Drops geoogst, buiten. De kasplant doet het gewoon veel minder. Ik moet morgen toch even water geven in het kasje, zag ik.

De Rooster Spurs buiten kunnen wel weg, die doen nauwelijks nog iets. De Grandpa's zitten nog vol met groene vruchten. En ook wat Oranje Rode exemplaren. Nachtvorst ligt op de loer dus oppassen geblazen.

De Aribibi Gusano's laat ik nog zo lang mogelijk staan in de hoop dat ik alle aanwezige pepertjes in een keer kan oogsten. Plant afknippen en rits rats.

Plaatjes volgen morgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 5 Nov 2020 19:48:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Het was 's morgens, maar camera bleek op de verkeerde stand te staan. Frontera Sweet begint toch nog een beetje geel te kleuren.






Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2020 20:47:02    Onderwerp: Reageren met citaat

En de update van deze week.

De Rooster Spurs deden niks meer, die heb ik geknipt. De hoop in een doosje gelegd en de dag erna doorgezocht op kleine groene pepertjes. De GPH oogst van zondag ligt er naast in het doosje.






Nogmaals hoe slecht de bamboeplantstokjes van de Action wel n iet zijn, bijna allemaal korter dan bij het verpotten. Eerder hadden veel ook al last van dikke laag schimmel.



Een Aribibi Gusano plant kaal gemaakt, er zitten maar enkele pepertjes aan. Hoe Hampie ooit 2000+ peeprtjes kreeg aan een plant die hij had weggezet en niks maar aan had gedaan, geen idee. Manshoge plant in het kasje is vooral ook veel groen.




GPH oogstje, niet zo mooi rood als in het hoog seizoen, mar het moet maar.



De Red Savina binnen kleurt mooi af, maar dit is al de derde peper die aan de plant verrot, of waarvan het steeltje wegrot en pepertje er afvalt.


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 21 Nov 2020 01:27:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Net toch maar naar buiten gegaan en de Aribibi Gusano plantjes in het kasje gezet. Daar was wat ruimte, omdat ik gisteren wat plantjes in de bijkeuken heb gezet in de hoop wat pepertjes te late afkleuren.

Ik ben eigenlijk wat te laat geweest merkte ik, de blaadjes waren helemaal drooggewaaid in de koude wind. Dus weinig omgekrult en klein blad.

De Grandpa's Home Peppers staan er nog redelijk bij buiten, ook nog in het blad en vol met pepertjes. Deels oranje, maar krijgen we ze rood...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2020 18:22:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Het huis staat vol, hopelijk rijpen de Bhut, Red Savina, King Naga, TS Morouga hier wel verder.

GPH's staan nu nog buiten, morgen kijken hoeveel oranje er vanaf komt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2020 18:48:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier is hetseizoen nog niet voorbij, net de Lemon Drop 'vaas' uitgedund, over drie ronden zijn daar naar schatting nog 100 dropjes van geel geworden. Er hangen er nog een stuk of 25, hoeveel zullen er nog geel gaan worden...

De vijf Ring of Fire planten afgeknipt, van de kale stelen nog een stuk of 12 pepertjes geoogst en de takken in de lemon drop vaas gestoken kijken wat er af komt.

Nou opletten dat de hete pepers niet aan de poanten weg rot. Eerste helft van de red savina plant weken geleden geoogst, tweede helft zit tegen rot aan, dus morgen maar afhalen en verwerken.

De White Naga pepertjes heb ik al geoogst en de plant stengel afgeknipt,pot naar buiten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2020 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.