Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Compacte Kweek lamp

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> LED Groeilampen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Glatch



Geregistreerd op: 19 Jan 2021
Berichten: 15
Woonplaats: Venlo

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2021 20:29:44    Onderwerp: Compacte Kweek lamp Reageren met citaat

Hallo,

Op dit moment gebruik ik een DIY oplossing met een 4 tal LED lampjes uit china.
Ik denk dat deze 4 lampen misschien wel wat feller mogen zijn en ben dus opzoek naar een LED groeilamp voor in een kweek tentje (voor als nog) 45X65cm (dit wordt volgend jaar wellicht een groteren) waar ik een 30tal zaailingen in heb staan.

Vandaar mijn vraag welke lampen jullie gebruiken of goede ervaringen mee hebben?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 19 Jan 2021 20:29:44    Onderwerp:

Terug naar boven
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2021 21:19:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb voorlopig even gekozen voor een budget oplossing, maar moet de lamp nog in elkaar knutselen.

Ik heb ook gekeken naar kant en klare LED paneeltjes. Alsook stripboards die je op een aluminium profiel tapet om ze op te hangen te koelen.

Maar nog meer werk, en waar vind je profielen en duurder. En toen kwamende bolletjes op redelijke efficacy en heb ik de sprong genomen en tien bolletjes gekocht.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Timvk2000



Geregistreerd op: 21 Sep 2020
Berichten: 44
Woonplaats: Blarney, Ierland

BerichtGeplaatst: 9 Mei 2023 11:19:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Gebruik zelf nu voor het 2e jaar een 1000 LED Lamp gelijk aan (alhoewel niet exact dezelfde) deze https://amzn.eu/d/fzzVv6F welke ik toentertijd voor zo'n €90 heb gekocht en deze bevalt goed. Verlicht zonder problemen mijn kweekten van 1m2 en planten groeien er goed onder. (zie foto's in mijn seizoen)
en voor dat geld is deze een stuk beter dan verwacht.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 9 Mei 2023 13:23:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je Tim, ik zag je tent al op een ander forum. Opgave is dekking voor halve tent, 2x4 feet, maar voor pepers en zaailingen ongetwijfeld minder kritisch. Dus goed te zien dat het werkt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Timvk2000



Geregistreerd op: 21 Sep 2020
Berichten: 44
Woonplaats: Blarney, Ierland

BerichtGeplaatst: 9 Mei 2023 13:50:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Inderdaad voor zaailingen niet genoeg voor 1m2 dus lamp hang lager boven de zaailingen op een klein oppervlakte, maar zodra ik ze overpot en ze wat groter zijn gaat het prima voor de volledige tent. Alhoewel de lamp die ik gekocht heb net iets anders was (staat helaas niet meer online) dus kan zijn dat deze inderdaad iets minder dekking heeft.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> LED Groeilampen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.