Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Migro gaat DIY en budget.

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> DIY
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 29 Sep 2020 20:33:34    Onderwerp: Migro gaat DIY en budget. Reageren met citaat

In de wereld van de groeilampen betekent DIY meestal flat pack, met zelf in elkaar te zetten frame. Je verliest garantie voor twee honderd dollar korting.

Maar Shane, van lampenmerk Migro gaat dit keer echt een DIY lamp maken en testen met zijn PAR sensor.

Voor 60x60 centimeter volstaan 6 bolletjes. Die in e27 uitvoering moet je wel in Duitsland bestellen, want zelfs met een tientje verzendkosten scheelt dat nog flink.


Link


Laatst aangepast door donaldk op 20 Okt 2020 17:24:44; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 29 Sep 2020 20:33:34    Onderwerp:

Terug naar boven
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2020 22:20:14    Onderwerp: Wow Action wat heb je nu voor iets bijzonders 2500 Lumen Bol Reageren met citaat

2500 Lumens
Warm White
17 Watt
€2,99

https://www.action.com/nl-nl/p/dummy-3002813/

Omschrijving zegt enkel Wit, maar het doosje in het plaatje staat Warm White dus ergens rond de 3000K.

En slechts 17W, waar de 1500 Lumens 4000K uitvoering 15Watt verbruikt. Philips 2700K is 13,5W voor 1521 lumens. Maar de Lidl Livarno 1521 bol is maar liefst 18W en 5 euro.

Dit klinkt te goed om waar te zijn met maar liefst 147 Lm/W.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Glatch



Geregistreerd op: 19 Jan 2021
Berichten: 15
Woonplaats: Venlo

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2021 20:11:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Gebruik jij zelf deze Action lampen voor het opkeken van je pepers zaailingen?

Hoeveel lampen gebruik je per oppervlakte?

Ik heb op dit moment ook een DIY oplossing maar heb het idee dat ik met 4 lampen in een kweek tentje van 45x65cm niet genoeg licht heb.
De lampen die ik nu gebruik : https://www.aliexpress.com/item/32298682658.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dEkOTtd
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2021 21:09:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog niet. Ik ben nog aan het opruimen en dus nog niet aan zaaien toe.Moet ook nog wat fittingen bestellen en iets gaan knutselen.

Ik heb enkel 10 lampen gekocht.

Nou leveren die lampen van jou 1350 lumens volgens de opgaaf van de verkoper, dat is dus niet veel voor 15W.

Voordeel is dat je ze ook gewoon voor verlichting kunt gebruiken. Als je ten minste niet de diffuserbol eraf haalt.

Kijk het filmje daarin wordt gemeten hoeveellight hij uit die 1521 lumens Philips bollen haalt.met en zonder diffuser. 6 bolletje voor 60x60 cm.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 4 Feb 2021 15:15:34    Onderwerp: Reageren met citaat

De 10 F519 fittingen met beugeltje zijn aangekomen. Ik had er achteraf een paar extra moeten bestellen, maar wil ook niet voor de prullenbak bestellen.

Dit zijn de goedkoopste fittingen die ik kon vinden, de plafondfittingen kosten al snel tweemaal zoveel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 18 Feb 2021 00:47:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een mooie hardhouten lat gevonden in de schuur, is een oude afwerkingsrand van gipsplaat plafond. Is helaas kort stuk, te weinig voor twee kweekbakken. Zoals jullie weten gebruik ik de kweektafels vann de Action.

De lat is dun genoeg om de beugeltjes overheen te hangen, kan ze daarna nog vastschroeven.

Alleen hoe kan ik deze boven de bak(ken) hangen? Poten of zo? Onder deksel is vermoed ik geen optie?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> DIY Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.