Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Welkom nieuwe leden, stel je even voor
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> Welkom terug!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2021 00:26:00    Onderwerp: Reageren met citaat

@Sol je gebruikt Noekepoeke sap (nog iets anders?) tot aan de bloei? Vogens een Harley Smith video, moet je juist planten in de bloei ammoniumstikstof geven in plaats van nitraatstikstof (tijden vegetatieve staat) en laat Noekepoekesap nou juist op basis van Ammonium zijn.

@Bas, ik heb de Vizenza Piperka gehad, maar weinig opbrengst voor mij destijds, veel scheuren en dan weinig hitte voor je poeder, dus hij is er bij niet meer ingekomen. In Sol's Pass The Parcel Turbo had ik elk jaar wel 30 interessante soorten om uit te kiezen, dus ik had te veel keus om die, zo ook de Hungarian Carrot, opnieuw te proberen.

Ik had gedwongen afgelopen jaar ook een deel buiten staan. Deels goed gelukt, deels niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 27 Apr 2021 00:26:00    Onderwerp:

Terug naar boven
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2021 13:30:55    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
@Sol je gebruikt Noekepoeke sap (nog iets anders?) tot aan de bloei? Vogens een Harley Smith video, moet je juist planten in de bloei ammoniumstikstof geven in plaats van nitraatstikstof (tijden vegetatieve staat) en laat Noekepoekesap nou juist op basis van Ammonium zijn.

@Bas, ik heb de Vizenza Piperka gehad, maar weinig opbrengst voor mij destijds, veel scheuren en dan weinig hitte voor je poeder, dus hij is er bij niet meer ingekomen. In Sol's Pass The Parcel Turbo had ik elk jaar wel 30 interessante soorten om uit te kiezen, dus ik had te veel keus om die, zo ook de Hungarian Carrot, opnieuw te proberen.

Ik had gedwongen afgelopen jaar ook een deel buiten staan. Deels goed gelukt, deels niet.

Hoi Donald,
Goede opmerking. Ik meende mij ook zoiets te herinneren juist planten in de bloei ammoniumstikstof geven in plaats van nitraatstikstof (tijdens vegetatieve staat).

Toen ik nog helemaal los ging met Noekepoeksap, had ik een rocoto, die hoger groeide als ik, maar geen enkele bloem zette vrucht. Vandaar dat ik nu rustiger aan doe. De planten werden lang, slungelig en vol met mooi donker blad. Sinds dien stop ik met Noekepoeksap bij knoppen en bloei.

Ik durf sindsdien eigenlijk niet zozeer meer. Ik ben benieuwd naar andermans ervaringen hiermee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2021 15:25:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Sol Kippe(n)mest bevat zowel veel fosfaten, als veel van de N in ammoniabasis, die ammonium komt vooral uit de urine, dat zou het witte deel in de gedroogde mest zijn. Dus wanneer je Bio wil bliiven kun je dat overwegen. Die kilodoosjes (o.a. Action) waren altijd kippenmest met gelijke waardes ongeacht de kleur en plant die op het doosje stond. Tegenwoordig zijn ze soms wat complexer, met vinasse en of beendermeel erin. Ten nminste bij Aldi of Kruidvast.

https://www.action.com/nl-nl/p/green-boots-hortensia-en-rododendronmest/
https://www.action.com/nl-nl/p/green-boots-buxus-en-coniferenmest/
https://www.action.com/nl-nl/p/green-boots-rozen-en-klimplantenmest/
https://www.action.com/nl-nl/p/green-boots-groenten-en-kruidenmest/

Kan iemand die wel bij de Action komt even kijken wat voor gedroogde mest in deze doosjes zit en wat de waardes zijn (iemand die wel een camerafoon heeft;-)).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2021 21:16:39    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Sol Kippe(n)mest bevat zowel veel fosfaten, als veel van de N in ammoniabasis, die ammonium komt vooral uit de urine, dat zou het witte deel in de gedroogde mest zijn. Dus wanneer je Bio wil bliiven kun je dat overwegen. Die kilodoosjes (o.a. Action) waren altijd kippenmest met gelijke waardes ongeacht de kleur en plant die op het doosje stond. Tegenwoordig zijn ze soms wat complexer, met vinasse en of beendermeel erin. Ten nminste bij Aldi of Kruidvast.

https://www.action.com/nl-nl/p/green-boots-hortensia-en-rododendronmest/
https://www.action.com/nl-nl/p/green-boots-buxus-en-coniferenmest/
https://www.action.com/nl-nl/p/green-boots-rozen-en-klimplantenmest/
https://www.action.com/nl-nl/p/green-boots-groenten-en-kruidenmest/

Kan iemand die wel bij de Action komt even kijken wat voor gedroogde mest in deze doosjes zit en wat de waardes zijn (iemand die wel een camerafoon heeft;-)).

In het verleden heb ik wel de buxus-en-coniferenmest gebruikt en die door de grond gemengd voor planten. Dat deed het prima. (Lucky shot).
Inmiddels gebruik ik een speciale tomatenmest op dezelfde manier. Die lijkt het net zo goed te doen. Misschien dat ik het nu aandurf om na de vruchtzetting nog spaarzaam Noekepoeksap te geven.
Ik heb geen idee wanneer de mest uitgewerkt is. Ik mix ze slechts voor planten door de grond.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2021 22:51:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik bleek nog een Rhodondendra (spelling?) en buxus mest doosje te hebben staan. Inmiddels ook een doosje van de moestuin variant meegenomen.

En zoals gezegd alle varianten waren exact hetzelfde qua samenstelling. Gedroogde kippenmest. Alleen de grasmest was niet enkel kippenmest, maar ook wat verenmeel, beendermeel en vinasse.

Ik zou de samenstelling nog plaatsen, maar vergeten en toen was het doosje naar de schuur...

Wat voor tomatenmest is dat dan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
PieterDekker



Geregistreerd op: 19 Dec 2020
Berichten: 6
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2021 08:25:49    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:

Is het dan 350 productie planten op 100 M2? of 350 planten totaal, inclusief je Phenohunt?

Hete pepers hebben volgens hem ook smaak, vooral zijn favoriet de Reaper. Bhuts ook. En anders meng je er eentje in je rijksmakende maar niet scherpe saus.


Nee 350 planten over de gehele 200m2. Dus ongeveer 50% 50%.

En Stan als in Stan Kelders?

Hete pepers hebben wel degelijk een smaak, en heel verschillende ook. Als je de Naga, Scorpion en Reaper neemt, compleet andere smaken. Echt duidelijk herkenbaar.

Ik zal binnenkort wel even wat foto's delen, wel leuk om te zien misschien.
_________________
Met meer dan 100 hete sauzen, gedroogde pepers, pittige chips, hebben wij voor ieder wat wils www.dekkerpepper.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2021 20:06:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja Stan Kelders. Het is al weer een tijdje terug dat ik een reactie van hem kreeg, toen schreef hij dat hij weer beter was/voelde, maar nog wel onder behandeling.

Ik had een oudere kennis, die rond Kerst klachten kreeg, snel onder behandeling kwam in het Van Leeuwenhoeck. Ik kreeg toen ik hem belde de indruk dat dat te veel druk legde op hem, genoeg aan zijn hoofd. Dus emailen, maar en dan korte berichtjes. Nou reageerde hij vaak pas na een paar weken en dan kwamen de mailtjes in een keer door. Dus ik bleef regelmatig mailenom te vragen hoe het gaat. Na een tijdje toch maar eens gebeld. 06 afgesloten. Gewone nummer werd niet opgenomen. Dus googlen bleek hij al goede vijf weken eerder te zijn overleden.

Dus ik ben altijd blij te horen van mensen die het moeilijk hebben/hadden en nog steeds leven en liefst dat het beter gaat.

Zelf kan ik niet heel heet vers eten. Zelfs Thai Sun of iets dergelijks of Lemon Drop, ga ik van zweten en speeksel aanmaken en brandende tong en lippen en vaak ook de rest, dan proef ik niet veel meer. Mar ik heb bij verse 'groenten', vooral de ervaring van grassig, zuur en bitter ben ik blijkbaar gevoelig voor.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2021 09:58:25    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:

Wat voor tomatenmest is dat dan?

Dat is een droge mest van Grandiol (Lidl heeft die aan het begin van het seizoen in de verkoop).

Alleen een Chinense heeft er lichtgele bladeren op. Geen idee wat daar nu aan schort?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2021 00:02:36    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Alleen de grasmest was niet enkel kippenmest, maar ook wat verenmeel, beendermeel en vinasse.

Ik zou de samenstelling nog plaatsen, maar vergeten en toen was het doosje naar de schuur...

Is dat ijzerhoudend? Ik heb wat last van mosvorming in het gras.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2021 00:30:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Ne het was een mix van kippemest, vinasse en wat beender of was het bloedmeel.

Feromel 25 Kilo zak was hier voor iets van 26 euro in de schuur een tijd geleden.

Maar echt werken doet het niet. Wel goed als je snel je gras wat extra groen wil kleuren. Mos werd deels zwart, maar verticuurmachientje vrat ook het overgebleven gras weg. en deel van mos bleef tussen en onder het gras zitten, zwart of niet. En liep binnen de kortste keren weer uit.

Overigens de mos bestrijdende werking waar veel grasmest mee verkocht wordt is gewoon dat er wat kalk doorheen zit. Najaarsmest heeft wat magnesium en of kalium erin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2021 09:46:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Oops in het verkeerde topic gepost.
Verplaatst naar de juiste plaats https://gratisforums.com/chillipepers/viewtopic.php?p=694#694.


Laatst aangepast door Sol op 24 Jul 2021 21:42:18; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2021 15:09:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Fraaie planten, fraaie plaatjes Sol. Lekker dikke stelen op de eerste foto's.

Wat betreft de Sweetbites, heb je nu een dikke dikwandige langere peper en een plant met meer traditionele snoeppaprika vruchtvorm?

Of staat de tekst gewoon een plaatje te hoog;-)?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 3 Sep 2021 02:47:15    Onderwerp: Reageren met citaat

En we zijn met dertig, welkom uterpall1.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rorror



Geregistreerd op: 03 Jul 2022
Berichten: 65

BerichtGeplaatst: 4 Jul 2022 19:06:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Zal mijn even voorstellen ik ben Rorror uit Alphen aan den Rijn.
Groei nu voor mijn 5de jaar pepers. twee jaar geleden begonnen met documentatie van (onder andere) problemen bij pepers. Aangezien ik al lid was van het moestuinforum, heb ik via de admin daar een deel mogen gebruiken voor mijn documentie.
Aangezien ik aardig op weg was, ben ik dit jaar begonnen, met opzet 'encyclopedie' voor het moestuinforum. Dus voor alle groente/fruit/bodem en bemesting, bescherming planten, alle soorten voedingstoffen uitschrijven.
Uiteindelijk iets wat simpel was, is een complex monster geworden, waar dus hoop tijd in zit, en bij lange na niet compleet is. Druk aan het werk om naar een versie toe te gaan die live kan gaan. Rond de 300pagina's nu. Ik hoop het binnen een jaar online te kunnen zetten. (perfectionistisch... het zal wel langer gaan duren..) Hopelijk kan ik in de tussen tijd met jullie deze kennis delen.

Vorig jaar +/- ander halve vriezer la vol peppers kunnen invriezen. Gebruik door gerechten of op pizza, tussen tosti. Of een hand vol in de blender, en er een chiliesaus van te maken.

Ik groei voornamelijk mild tot heet. Superhots is voor mij meer voor de weggeef. Ik groei ze buiten in pot op terras. Helaas geen kas. Dit jaar 27stuks. Grond verhouding van de potten: Verhouding is 1/3 perliet 2/3 organisch mariaal. Elk jaar hergebruik ik de oude potgrond, eventueel aangevuld met wat compost. Voor bemesting gebruik ik verschillende producten. Koekorrels, kunstmest korrels, beendermeel, patentkali, , kalkkorrels, magnesiumsulfaat, en kristalon 18-18-18+MsO en micro nutrients. Als het bloei/productie wordt, dan halve dosis ervan= 9-9-9 (en dan 1 deel beendermeel + 2delen patentkali = ongeveer 9-18-27. Dus een beetje mengen om de npk verhoudingen goed te krijgen.

De soorten:
3x Jalapeno Rood
1x Jalapeno Rood als bonsai (bonchi) . (3jaar en 6maanden nu) (volledig in onorganisch substraat.)
3x Jalapeno Geel
3x Jalapeno Oranje
5x Hongairian Hotwax
2x Punt paprika Geel (Corno Giallo).
2x Roemeense Bell paprika.
3x Kleine puntpaprika - Ferenc tender.
En wat soorten om te testen:
1x Carolina Reaper
1x Buena Mutatt
1x Jolokia Peach
1x Marconi Golden.
1x Jalapeno Black Magic.

Extratje: Probeer het volgende gerecht voor Jalapeno's eens:
https://www.bbq-nl.com/atomic-buffalo-turds/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 5 Jul 2022 03:29:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom Rorror.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 5 Jul 2022 03:29:28    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> Welkom terug! Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.