Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


En we zijn er weer
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2021
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Robert



Geregistreerd op: 31 Aug 2020
Berichten: 45
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2021 21:09:15    Onderwerp: Reageren met citaat

goh, ik dacht dat ik alleen "een paar" van die beesten had Wink

Dat een paar is uiteraard een grapje, vorig jaar begon het echt als plaag, dit jaar opnieuw Sad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 13 Jul 2021 21:09:15    Onderwerp:

Terug naar boven
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2021 21:17:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Sol schreef:
De nakomeling van een van de twee planten blijkt nu ineens snoei heet te zijn. Gelijk gekruist dus.


Was dat een onbedoelde kruisbestuiving? Van twee zoete pepers kreeg je een hete nakomeling? Hopelijk komt die in de Turbo OP of CP.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2021 22:00:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Robert schreef:
goh, ik dacht dat ik alleen "een paar" van die beesten had Wink

Dat een paar is uiteraard een grapje, vorig jaar begon het echt als plaag, dit jaar opnieuw Sad



Vorig jaar was het te droog en heet, dus kwamen ze pas heel laat in het seizoen. Het waren toen wel gelijk van die hele grote grote roodbruine.

Ik heb een tijdje een mooie laag gras als mulch gebruikt, maar niet vervangen, toen een nieuwe laag niet zou kunnen drogen, vanwege weken van koel, vochting en bewolkt weer. Want in mulch kunnne slakken heel goed schuilen, vooral wanneer vochtig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2021 22:23:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Okay, de update van vandaag.





Zie het verschil tussen de buiten Lemon Drops en degene die een aantal weken geleden naar binnen zijn gegaan, links op de grond voor de tafel en links op de tafel. Vooral afgelopen week zijn die uitgeschoten.









De Thai Sun, de enige die binnen staat, is best gegroeid, maar hij wordt nu overschaduwd door de Lemon Drops en twee andere Chinenses.












De tomaten zijn twee planten per potje, twee(+) stelen per plant. En nogsteeds wat wild en bossig, ik heb veel uit oksles gehaald, maar zie het niet meer zo. Geen idee of ik verkeerde takjes heb weggehaald, okay die laatste uit een hoge schouder is een nieuwe stam, maar onder en meer naar onderen. Die mogen wel hoog worden, wat privacy is altijd goed;-).









Uit de smeerwortel kwam nog wel wat vocht, maar de gefermenteerde brandnetel leverde na drie weken in en onder het suiker, zeer weinig Fermented Plant Juice. Uitknijpen was na 30 uur hangen wel nodig. Helaas geeft dat wel ladders en scheurtjes. Dus de panty is slechts eenmalig te gebruiken.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2021 22:00:34    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Sol schreef:
De nakomeling van een van de twee planten blijkt nu ineens snoei heet te zijn. Gelijk gekruist dus.


Was dat een onbedoelde kruisbestuiving? Van twee zoete pepers kreeg je een hete nakomeling? Hopelijk komt die in de Turbo OP of CP.

Waarmee hij (sweetbite) gekruist is weet ik niet, maar het kan een van de volgenden zijn:
    Carolina Reaper choc.
    Dundicut
    Kung pao
    Nagabrain chocolate
    Rocoto Montufar
    Rocoto P360
    Siberian House Paprika
    Tabasco
    Tabasco (clustered up)
    Tabasco short yellow
    Zimbabwe Bird Pepper
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2021 00:16:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben benieuwd, Sol. Ik heb toevallig ook van twee andere kruisbestuivingen gehoord gisteren op moestuinforum. Dus gelijk gevraagd of ze deze willen inbrengen in de turbo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2021 17:07:36    Onderwerp: Reageren met citaat

De beloofte plaatjes:

Ruimte geaakt, door zaailingentafeltje te verplaatsten. De lange lemon driop van de Chinense tafel gehaald, omdat hij richting het dak was gegroeid, even een beetje opgebonden. Deze, maar vooral die in de 12L potten die alop de grond in de tray stonden. En over de Thai Sun in 7L pot torenen. Die ene Thai Sun is beduidend groter dan de buiten plantjes. Verschil tussen potmaat buiten moet ik nog gaan vergelijken. In 9L potten op wat dit jaar de kleinere Chinenses tafel is werden ze altijd vrij groot. Stengels gingen altijd omvallen.

Oh ja de Lemon Drop met tape, probeerde ik deze wek te buigen met zo'n plastic bochtje en hij brak schoon af op een randje na, tap gehaald en de tak staat er nog steeds.

Twee van de vier Infinity Yellows van bij de deur naar de oude plak van de zaailingen tafel verplaatst. Betere in de zon en minder wind. En iets minder in de weg.

Komkommerplanten en de ene Pompoen beginnen het redelijk te doen. Deze hoek krijgt later op de middag al schaduw. Een van de twee zonnebloem plantjes is weggevreten, maar een doet het nu. Dus die potten moeten ook maar eens naar buiten.

Die ene plant buiten is een Thai Dragon geen Thai Sun.










Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2021 00:00:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat ziet er mooi uit.

Jouw Thai dragon is aanzienlijk hoger. Die van mij is nogal struikachtig van groei (en slakken zijn er gek op).

De eerste pepers vormen aan mijn Thai Dragon. Deze hangen echter (een per node). Wanneer ik online plaatjes opzoek dan kom ik zowel clusters omhoogstaande pepertjes tegen als een per node hangende. Wat is de ECHTE Thai dragon???
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert



Geregistreerd op: 31 Aug 2020
Berichten: 45
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2021 08:33:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Prachtig groene planten met zoals Sol ook al aangaf helemaal geen vraatschade! Er zullen nu wel in een rap tempo vruchten gaan groeien en afrijpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2021 14:09:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Vraatschade heeft zich tot nu toe vooral op andere planten gericht lijkt het. De zonnebloem was niet de enige dooie.

Maar ik zie ze zelden, enkel de schade.

Inderdaad, de eerste vruchtbeginsels zitten in de buiten planten.

Wat betreft de Thai Dragon, ik was wel zo stiekem de plant te draaien voor een tweede plaatje, andere kant is schichtiger;-).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2021 09:45:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Augustus komt vroeg dit jaar:

Zaterdag 24 jul 2,8 mm
Zondag 25 jul 6,4 mm
Maandag 26 jul 5,9 mm
Dinsdag 27 jul 3,3 mm
Woensdag 28 jul 2,4 mm
Donderdag 29 jul 2,6 mm
Vrijdag 30 jul 6,7 mm
Zaterdag 31 jul 8,3 mm
Zondag 1 aug 7,7 mm
Maandag 2 aug 5 mm
Dinsdag 3 aug 6,2 mm

Zo Kristalon Bruin concentraat was op, Volgens mij had ik het echt op het eind van het vorige seizoen aangemaakt. Dus met de 1,2 Kg kom ik het seizoen wel door. Ik had nog een liter van de opgeloste 1,3 Kilo Calcinit. In een flesje gedaan en ook hiervan 1,2 Kilo aangemaakt. Of ik het daarmee red hangt af van hoe warm en zonnig het nog gaat worden en hoe lang het seizoen uiteindelijk duurt. Het is immers maar 1200 Liter water. Voor de Bruin is dat 0,6 : 1200 is 2000 Liter.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert



Geregistreerd op: 31 Aug 2020
Berichten: 45
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2021 11:58:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Een weersverwachting verder dan 4 dagen vooruit kun je naar mijn idee niet zo veel mee. Zeker niet voor wat betreft neerslag op 1/10 mm nauwkeurig Wink Komende dagen dus eerst nog maar lekker genieten van het mooie weer, daarna zien we wel weer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2021 00:48:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou tot zover elke dag regen. Hele plassen aan de binnenkant van het dak van het kasje. Dus ik moet oppassen voor schimmel in planten waarop continu water druppelt.

En toch hadden de plantjes dorst, moest een bakkie fertigatie op.

Het meest rechtse rijtje planten van de kweektafel moeten hallen, want de top van de plant zat vol in de plas water tegen het dak.

Ondanks het bijeenbinden van een deel van de plantjes staat het gelijk weer propvol.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert



Geregistreerd op: 31 Aug 2020
Berichten: 45
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2021 06:55:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat van die schimmels is zo bij iedere hobby tuiner die tomaten kweekt inmiddels wel duidelijk, phytophthora slaat blijkbaar overal hard toe. Ik heb al het blad van mijn tomatenplanten gehaald op de hoop dat de tomaten nog afrijpen zonder dat het zijn vernietigende werk doet. Dit nadat ik de eerste aangetaste plekjes vond.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2021 13:18:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een beetje uitgedund buiten bij de tomaten, maar meeste is hier nog bloemetjes, dus we gaan het zien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 28 Jul 2021 13:18:48    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2021 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 6 van 9

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.