Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Sol 2021
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2021
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 7 Aug 2021 13:26:57    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Zover ik weet bevat geen van allen Fosfor.

Wat zouden mooie huis tuin en keuken bronnen voor fosfaat zijn? Oude vitaminepillen wellicht?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 7 Aug 2021 13:26:57    Onderwerp:

Terug naar boven
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2021 23:45:35    Onderwerp: Reageren met citaat

De pepers beginnen te rijpen:
Kung pao:

Cabe kirinting:

Gekruiste rode Sweet Bite snoeppaprika. Oordelend aan de afmeting zou hij enkel gekruisd kunnen zijn met de Siberian House Paprika, Tabasco of Zimbabwe Bird Pepper. Qua hitte gaat hij richting de 80K SHU, dus vermoet is de Tabasco of de Zimbabwe Bird Pepper:

Gekruiste oranje Sweet Bite snoeppaprika. Oordelend aan de afmeting zou hij enkel gekruisd kunnen zijn met de Kung Pao, echter is hij mild heet +- 5 KSHU, wat niet klopt met de Kung Pao, die eerder naar de 80K SHU loopt.

Hurrikane:

Hurrikane:







Thai dragon:

7 Soup:

Marsaillaise:

Topaz:

Kalocsai:


Laatst aangepast door Sol op 3 Sep 2021 06:43:28; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 1 Sep 2021 20:14:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Sol, goed te horen dat je toch nog wat rojp krijgt,momenteel. Ik had je update eerder gemist totdat ik gisteravond mijn eigen topic update. 23-8 dus die moet ik al gezien hebben dacht ik, niet dus.

Ik merkte net dat ik ook een kruising moet hebben, want ik heb een Lemon Drop hangen (de anderen zijn non groen) die oranje rood aan het kleuren is.

Morgen even kijken welke twee planten ernaast staan. Het was nu donder toen ik ontdekte dat tussen de vier lemon drops ook nog een chinensetje verstopt staat. Zitten maar weinig vruchtjes aan, maar wel lange takken die omhoog schieten, dus morgen er een tussenuit halen en kijken of ik ze moet afknippen of dat er nog wat kan bloeien en groeien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 2 Sep 2021 21:33:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb de Hurrikane geproefd bij een Caraïbisch gerecht.

Het is een snelle Chinense, die in 89 dagen al kleurt naar crème met roze blosjes.

Hij geurt als een kruidige habanero en heeft ook die smaak.

Hij is niet super heeft ik schat zo ronde de 80K a 100K SHU.

Hij is erg lekker en doet het goed in de Nederlandse buitenteelt. Hij is snel genoeg voor ons korte seizoen.

Al met al een leuk en lekker pepertje. Hij is iets groten dat de Habanero White bullet, ongeveer 2,5 cm groot.


Laatst aangepast door Sol op 3 Sep 2021 07:10:51; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 3 Sep 2021 03:01:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Sol, ik zie de Hurrikane niet in je laatste update plaatjes reeks. heb je die al eens gepost?

Ik had dus een kleine Naga Morich tussen de lemon Drops staan. Ik heb hem er tussen vandaan gehaald en de takken afgeknipt tot boven de max 10 groene pepertjes die er in hangen. Dus ik verwacht dat een laag hangende Lemon Drop bloemetje met een Naga Morich bloemetje in contactis gekomen en ik nu dus een rood niet al te grote lemon dop peper heb hangen tussen al het groen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 3 Sep 2021 06:45:12    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Hoi Sol, ik zie de Hurrikane niet in je laatste update plaatjes reeks. heb je die al eens gepost?

Ik heb de Hurrikane voorzien van een label in m'n laatste update staat hij er bij.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 4 Sep 2021 19:22:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Die twee plaatjes van kleine perzikkleurige vruchten. Hete snoeppaprika lijkt mij leuk voor in the turbo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 9 Sep 2021 21:38:22    Onderwerp: Cabe keriting Reageren met citaat

Ik heb vanavond de eerste Cabe keriting geproefd en hem vergeleken met de Kung Pao.
De pepers lijken wel op elkaar qua vorm en groei. De Cabe keriting pepers zijn iets langer dan de Kung Pao.

De geur van de Cabe keriting is parfumig en de hitte weer voornamelijk achterin je keel en strot. Ik vind het geen fijne hitte. Wat dat betreft vind ik de Kung pao lekkerder smaken en heeft die ook een minder gemene burn die langzaam aanzwelt en in je hele mond beleeft wordt. Dus mijn persoonlijke voorkeur favoriet in de sectie Aziatische pepers voor bij de Nasi en Bami is nog steeds de Kung Pao.


Laatst aangepast door Sol op 4 Dec 2021 11:25:40; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 9 Sep 2021 21:53:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed te horen dat je favoriet geslaagd is.

Ik kreeg dus net een melding van je post in de mail, dus die functie werkt ook weer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2021 20:39:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Als we weer een ptpt gaan doen dan wil ik graag wat van die Hurrikane zaadjes hebben. Het ziet er spectaculair uit!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2021 22:29:22    Onderwerp: Reageren met citaat

detafelvanjan schreef:
Als we weer een ptpt gaan doen dan wil ik graag wat van die Hurrikane zaadjes hebben. Het ziet er spectaculair uit!

Hij is niet super heet (85K SHU), maar heeft een lekkere habanero smaak.
Wat nog wel spannend gaat worden, is of ik nog CP zaden ga krijgen, want tot nu toe zijn alle geisoleerde bloempjes afgevallen of zijn mijn ringetjes er afgevallen... Ik heb nieuwe bloempjes geïsoleerd, maar of die nog tot rijpe vruchten gaan leiden...

OP zaden heb ik al wel geoogst.

BTW de PTPt zit er alweer aan te komen. Oktober is een mooi startmoment.

Ik ben benieuwd hoe de andere forumleden er voor staan in hun kweek?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 12 Sep 2021 17:09:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Van mij mag het altijd later Sol;-). Vandaar dat ik en pre-PTPt topic heb gestart, voor welke van mijn planten is belangstelling. Alles OP. Zakjes zijn nog steeds niet verkrijgbaar bij SoLow, dus mijn laatste zakjes heb ik daarvoor niet gebruikt.

Ook was het al lekkere een jungle, omdat alles dicht op elkaar in rijtjes, dus ik dacht laat maar gaan. Het is dit jaar voor het eerst dat ik afwijkende vruchten heb, dus OP is bij mij altijd goed gegaan, dus was makkelijk om te zeggen, volgend jaar dan maar.

CP is mooi, maar ik krijg altijd alleen van jou CP zaadjes en praktisch altijd gaat het goed. Zeker bij jou verwacht ik dat OP ook gewoon soortecht zijn.

Overigens zijn de rode Lemon Drop de enige zover die afrijpen. De rest is groen. Ik moet ook geel hebben, want had twee te vroeg afgevallen of afgebroken vruchtjes in de vensterbank gelegd en die werden geel.

Zojuist een mooi Ring of Fire-tje opgeraapt, was net van een plant gevallen. Ze zijn dit jaar redelijk klein, deze is 6,6 centimeter lang. Ik hield hem even naast een rista van 8, 9? jaar geleden en die waren allemaal een centimeter of twee langer en wat breder.

Meeste is dus nog groen. Deze week wel de eerste planten gezien waarvan de steeltjes van de nieuwe bloemetjes verdrogen en verschrompelen, dus plantjes maken zich klaar.

Ik ben nog rommel van voorgaande jaren aan het opruimen, dus hoe later hoe beter voor mij.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 17 Sep 2021 22:30:02    Onderwerp: Reageren met citaat

De pepers beginnen te rijpen. Tijd om de recepten klaar te gaan leggen.
Kalocsai Merevszaru 622:

Topaz:

Marseillaise:

SevenSoup:

Thai Dragon:

Marseillaise:

Kung pao (deze liep voor, maar was na de storm al z'n blad kwijt):

Cabe keriting:

Sweet Bite Hybrid heet:

Sweet Bite Hybrid mild:

Kung pao (deze liep achter):


Acmella:

Nagabrain chocolate :

Brazillian Ghost pepper:

Hurrican:

Murupia Amarela:




Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 30 Sep 2021 18:57:10    Onderwerp: De oogst is binnen, verwerken maar Reageren met citaat

De eerste oogst (onder Marseillaise, vlnr 7soup, sweet bite orange hybrid, sweet bite red bybrid):

De 7soup:

Echt Hete ketchup:

Ingemaakte Marseillaises, en Sweet bite hybrids:

De superhots staan te fermenteren (voor eeuwig houdbare saus)

Een kleine ristra van 7soep pepers hangt te drogen (er kunnen er nog meer bij wanneer ze afrijpen).

We kunnen er weer even tegenaan, maar er komt nog veel meer oogst aan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2021 22:05:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo twee ongelofelijke gefermenteerde sauzen klaar.
De Carolina Reaper Chocolate, die is echt helemaal geweldig geworden. Een diepe mellow burn en top smaak.
Ook de zelfgemaakte Appel Tabasco met 177 tabasco en short yellow pepers is helemaal goed gelukt. Wat een mooie burn geven die gefermenteerde sauzen. Ze hebben een jaar staan fermenteren, maar het is de moeite waard.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 2 Okt 2021 22:05:37    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2021 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 4 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.