Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Robert 2021
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2021
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2021 00:49:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb alleen nog een klein Thai Sunnetje in het kasje staan de rest is al lang binnen, want het rotte buiten weg, door de vele regen eind vorige maand.

Ik heb ook nog wat verlies binnen liggen, omdat ik het niet verwerkt kreeg/krijg. Die staande groene peper in het midden heeft een rimpelig huidjedie er uitziet, zoals pepers bij mij die nog niet uitgedroogd of zwart zijn, maar wel een wit schimmellaagje hebben aan binnenkant, dus eve controleren voordat ze bij je kip gaan. Mocht je kip hebben lopen, kun je ze gerust voeren aan de kip, eet je ze uiteindelijk alsnog;-).


Robert, dit is eigenlijk een mooie herinnering om een 2022 sectie aan te maken, want niet iedereen loopt zo achter als ik;-). Sommigen zijn al begonnen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 21 Dec 2021 00:49:02    Onderwerp:

Terug naar boven
Robert



Geregistreerd op: 31 Aug 2020
Berichten: 45
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2021 09:13:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Die rimpelige is inderdaad een zwarte versie. Iets rimpelig is overigens geen probleem en tevens de reden om ze dus in een vaas met water te zetten.
Mijn ervaring is dat er inderdaad wel eens een vrucht bij zit die richting rotten gaat i.p.v. afrijpen, maar het merendeel begint na een aantal dagen te rijpen nadat ze zo binnen staan is mijn ervaring. Ook zit er wel eens 1 tussen die schimmel heeft aan de binnenkant, maar zijn ook de uitzonderingen. Als ik moet gokken denk ik 10 % afvallers uiteindelijk en dus 90 % dat afrijpt. Hoe dan ook, ik vind het erg gaaf dat ik nu nog steeds de laatste paprika's van mijn buitenkweek kan eten Smile

En net op tijd binnen gehaald, afgelopen nacht hadden ze niet meer overleefd buiten Smile

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert



Geregistreerd op: 31 Aug 2020
Berichten: 45
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2021 19:23:23    Onderwerp: Reageren met citaat

En ter afsluiting van het jaar wens ik iedereen een geweldig kweekseizoen...



Dit is overigens wat er nog over is uit de vaas, het water moest echt weg...

Maar met de restjes van de kweek van dit jaar halen we dit keer zeker het nieuwe jaar Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2021 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.