Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


DetafelvanJan 2023
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2023
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2022 21:01:55    Onderwerp: DetafelvanJan 2023 Reageren met citaat

Ik ben er bijna klaar voor. De selectie gaat zeker weer een mix van smaakvol zijn en absoluut een of twee hotties. Maar ik ga ook weer ruimte maken voor tomaten en augurken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 26 Dec 2022 21:01:55    Onderwerp:

Terug naar boven
rorror



Geregistreerd op: 03 Jul 2022
Berichten: 65

BerichtGeplaatst: 28 Dec 2022 19:20:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook ik ben er al klaar voor. Veel nieuwe soorten om te testen. En dan weer hoofdzakelijk de meeste productie voor jalapeno's en wat kleine paprika's.
In de potten waar de pepers instonden, gaat altijd eind oktober de knoflook de pot in. Al 3jaar geen knoflook meer gekocht. Eind mei oogsten wanneer de pepers weer de potten in kunnen.

Heb wat kuipjes gekocht om wat aardappels te proberen te telen.
Preien staan ook nog buiten, ik zaai daar her en daar het jaar door. En eet ze redelijk jong, als een cm dik. Lente ui gaat ook weer in een bak. Prei en lente ui gaat gesneden de vriezer in om later door gerechten te gebruiken.
Ook nog wat rode bieten staan in bakken. Deze week laatste keer van eten.

Augurken lijkt me ook wel leuk om te proberen.
Heb dit jaar voor het eerst pepers en paprika in het zuur ingemaakt. Lijkt me wel leuk om het wat te mixen met eigen augurken, uitjes, en knoflook.
Augurken zijn trouwens kleine komkommers, die een nacht in het zeezout liggn om ze te laten krimpen, en daarna in het zuur te doen, waardoor ze zich weer redelijk volzuigen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2022 11:51:59    Onderwerp: Reageren met citaat

rorror schreef:
Ook ik ben er al klaar voor. Veel nieuwe soorten om te testen. En dan weer hoofdzakelijk de meeste productie voor jalapeno's en wat kleine paprika's.
In de potten waar de pepers instonden, gaat altijd eind oktober de knoflook de pot in. Al 3jaar geen knoflook meer gekocht. Eind mei oogsten wanneer de pepers weer de potten in kunnen.

Heb wat kuipjes gekocht om wat aardappels te proberen te telen.
Preien staan ook nog buiten, ik zaai daar her en daar het jaar door. En eet ze redelijk jong, als een cm dik. Lente ui gaat ook weer in een bak. Prei en lente ui gaat gesneden de vriezer in om later door gerechten te gebruiken.
Ook nog wat rode bieten staan in bakken. Deze week laatste keer van eten.

Augurken lijkt me ook wel leuk om te proberen.
Heb dit jaar voor het eerst pepers en paprika in het zuur ingemaakt. Lijkt me wel leuk om het wat te mixen met eigen augurken, uitjes, en knoflook.
Augurken zijn trouwens kleine komkommers, die een nacht in het zeezout liggn om ze te laten krimpen, en daarna in het zuur te doen, waardoor ze zich weer redelijk volzuigen.

Jij teelde nou op een balcon? Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet? Het klinkt allemaal super leuk.

P.S. Maak een eigen grow topic aan.

@donaldk Misschien is het een goed idee om weer een lounge (voor forumleden only) sectie aan te maken voor off-topic onderwerpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2022 11:52:42    Onderwerp: Re: DetafelvanJan 2023 Reageren met citaat

detafelvanjan schreef:
Ik ben er bijna klaar voor. De selectie gaat zeker weer een mix van smaakvol zijn en absoluut een of twee hotties. Maar ik ga ook weer ruimte maken voor tomaten en augurken

Wat is je selectie geworden?
Ik moet nog beginnen met selecteren, maar wil misschien al een super hot starten in januari.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rorror



Geregistreerd op: 03 Jul 2022
Berichten: 65

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2022 18:00:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik groei alles op dakterras. 6 meter breed bij het raam/deur. Meter of 11 diep. 4meter breed aan het einde. Loopt dus schreef af. Aan het eind, buiten mijn gedeelte terras, staan twee gemeente bakken als afscheiding die ik zelf mag bijhouden. Dus twee x 2meter lang, 1,2 meter breed. Heb er twee peren boompjes ingezet. Daarom heen staan nu wat preien en wat sier planten.
In apparte bakken staan nu de laatste rode bieten, met wat knoflooks er bij.

Zal binnen kort eens foto's maken en eigen topic.
Voor de rest heb ik 3meter banken/planken waar mijn 'bonsai's op staan.
Alle lege kuipen/bakken/emmers waar ik in de zomer in groei, staan daar onder nu opgeslagen. Dus terras ziet er nu 'redelijk' leeg uit. Afgelopen zomer, had ik meer dan 110 containers geteld. (Met containers bedoel ik alle potten, bakken, schalen, emmers, waar een plant in staat.)

Vrijdag voor kerst nog een 25jarige Ilex uitgegraven van 80cm hoog en breed. Op een bonsai site, alvast wat advies gevraagd en zelf al wat styling's foto's opgezocht hoe het er uit moet gaan zien in de komende 5jaar.
https://www.bonsaiempire.nl/forum/boom-bespreking/19581-ilex-crenata

Mocht je ook niet al te veel ruimte hebben, dan is bonsai een leuke hobby voor erbij. Ben er zelf alleen nog geen ster in haha.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 31 Dec 2022 20:07:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Sol schreef:


@donaldk Misschien is het een goed idee om weer een lounge (voor forumleden only) sectie aan te maken voor off-topic onderwerpen.


Waar is dat goed voor Sol? Je weet 't bij mij bestaat off-topic niet;-).

Heb je het al een keer nodig gehad? Je weet me te vinden, mocht je een topic op members only gezet wilt hebben.

Als je ook iets anders laat groeien kan dat toch gewoon in je eigen kweek topic? Gaat het specifiek om de afscherming...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 1 Jan 2023 11:26:27    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Sol schreef:


@donaldk Misschien is het een goed idee om weer een lounge (voor forumleden only) sectie aan te maken voor off-topic onderwerpen.


Waar is dat goed voor Sol? Je weet 't bij mij bestaat off-topic niet;-).

Heb je het al een keer nodig gehad?

Om te voorkomen dat je kweek topics van anderen gaat kapen. Zoals nu bijvoorbeeld.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 1 Jan 2023 21:06:59    Onderwerp: Reageren met citaat

precies! Mijn topic kapen, hoe durven jullie!! {BTW} dit is niet serieus bedoelt!

Goed begin van 2023. De starter doet er niet toe, als we relevante reactie plaatsen dan doen we dat.

Laughing Laughing
Overigens ik ben bezig met de selectie van komend jaar, maar ook druk met de verbouwing van mijn schuurdak. Eternit eraf en nieuwe balken en dakplaten erop. Klusje voor de komende twee weken met een paar klusjesmannen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 1 Jan 2023 21:35:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat voor dakplaten, acrylaat, stechdoppl? Maak je er een zonneschuur=kas van?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 2 Jan 2023 21:21:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Eigenlijk niets bijzonders. De oude eterniet troep eraf en moderne cementplaten met 2 doorzichtige platen erop. Oude balken vervangen door nieuwe zodat de boel niet meer doorhangt.
Al met al een simpele vervanging van oude door nieuwe meuk. De schuur/garage is vooral voor 1 auto en een heleboel spul wat je graag onderdak hebt. Tuingereedschap, haarhout, BBQ, tuinmeubels, ETC. Niets bijzonders maar droog is beter.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 3 Jan 2023 20:44:19    Onderwerp: Reageren met citaat

detafelvanjan schreef:
Oude balken vervangen door nieuwe zodat de boel niet meer doorhangt.

Schrik niet van de houtprijzen...
Zou er een alternatief bestaan? Staal?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 3 Jan 2023 21:59:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Schrik niet van de Staalprijzen;-). Toen wij zoiets hadden ging staal ook snel 50-100% omhoog, ouch. Die zijn nu ook weer gewoon meegestegen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 4 Jan 2023 17:29:37    Onderwerp: Reageren met citaat

We hebben met de klusjesmannen alle opties op een rij gezet. Uiteindelijk is/blijkt hout de goedkoopste optie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 4 Jan 2023 17:49:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Engineered beams dus van dat OSB met van die dikke latten boven en onderaan? Ik verwacht dat wanneer je voor een paar stukken komt de prijs niet interessant is. In volume/bouwbedrijf is het inmiddels wel standaard product.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 4 Jan 2023 18:43:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee, gewoon dikke jongens van 220 mm overspanning is iets meer dan 6 m. Bij de juiste sterkteklasse kan dat.

Het is een schuindak zonder daklast.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 4 Jan 2023 18:43:50    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2023 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.