Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Laten we beginnen
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2023
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 757

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2023 13:45:40    Onderwerp: Laten we beginnen Reageren met citaat

27 of 28-2??? Begonnen, 50 uur geweekt, die vrijdagmiddag de zaadjes ook eens in het zand gedaan, wel met dekseltjes bovenop, in tegenstelling tot Jan.. Maar Op Grandpa's Home Pepper een Etna 3 van die Chocolate van Sol en een Murupia nog wat, is er nog niets gekiemd. Alleen een deel van de GHP zijn nu boven de grond onder een LED bol van LSC = Action.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 14 Mrt 2023 13:45:40    Onderwerp:

Terug naar boven
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 757

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2023 16:51:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb net herzaaid.

Etna
Lemon Drop
Reaper
Butch-T
Ring of Fire
Siberian House Paprika (2014 zaadjes deden helemaal niet op de verwamde DENO.)
Sweetbite x Zimbabwe Bird Pepper
Red Savina

Ook hier dus heel veel niet ontkiemt.

Zo laat in het seizoen, dus @sol wat is precies die voeding van je waarmee je ze klein houdt en daarna in bloei zet en alsnog vol in de pepers zet? Ik moet hout gaan verbranden. Maar daarvoor gebruik je een laag NPK voeding?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2023 20:58:35    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Ik heb net herzaaid.

Etna
Lemon Drop
Reaper
Butch-T
Ring of Fire
Siberian House Paprika (2014 zaadjes deden helemaal niet op de verwamde DENO.)
Sweetbite x Zimbabwe Bird Pepper
Red Savina

Ook hier dus heel veel niet ontkiemt.

Zo laat in het seizoen, dus @sol wat is precies die voeding van je waarmee je ze klein houdt en daarna in bloei zet en alsnog vol in de pepers zet? Ik moet hout gaan verbranden. Maar daarvoor gebruik je een laag NPK voeding?


Niet best. Hier ook veel falende pepers (ook van redelijk verse zaden)?!

Een kleine potmaat houdt de superhots klein en dwingt ze tot snellere vruchtzetting (wanneer ze root-bound geraken). Ik geef de aarde een voorbemesting met tomatenvoeding en geeft ze noekepoeksap, maar stop daarmee (reduceer de N) wanneer de planten groot genoeg zijn en start met zelfgefermenteerde bananenvoeding.
Kijk even de voedingstopics door hier.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 757

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2023 00:32:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Woensdagmiddag de zaailingetjes van zolder gehaald. Niks heets is opgekomen. Nou ja die ene Chocolate soort van Sol moet enige hitte hebben.

Echt niks opgekomen. Echt absurd slecht Geen Butch-T wat 25 zaden over twee rondes en echt niks. Een Lemon Drop, Geen Thai Sun.

Alles ook klein tot extreem klein gebleven. Ook geen ruimte op de vensterbank:-(.


Lemon Drop eentje opgekomen in tweede zaai en dan verdord:-(.




Linksonder de enige Ring of Fire, groeit ook niet!




Direct onder de lamp, de enige opgekomen Reaper en ook nog uit de eerste zaaironde, maar hij groeit gewoon niet!






De Puntpaprika slungeltjes. Zijn al best oud, maar ja weinig ruimte gehad om te groeien. Uit een verse Sweet Palermo begin dit jaar dus volgens mij nog Spanje want de Hollandse onlangs waren zeer klein en zaten slecht in het zaad.



De donkerverkleuring (was dat nou kalium of toch fosfor tekort) is nog een klein beetje te zien, inmiddels nog lichtgroen van weinig N.




Na het gieteren lagen ze nog slapper die slungeltjes. Van de herzaai ook maar 5 Etnaatjes opgekomen. Ik zette de liggende omhoog en floeps trok hem kapot.



Wederom onder het dubbele plastic tegen directe zonlicht en UV straling. Echt schrieperig zat ooit om de pallet potgrond (70L zakken waren mist duur). De oude potten staan er nog dus ik kan nog niet bij de brandnetels en distels tegen de glaswand, wel heb ik de koppen met vormend zaad eruit geknipt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rorror



Geregistreerd op: 03 Jul 2022
Berichten: 65

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2023 16:26:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb nu in totaal 53 zaailingen staan. Waarvan de helft eigenlijk te veel.
Voornamelijk Jalapeno soorten dubbel.

Heb denk ik ook 1 Suge Rush Peach (of stripey) over.
Heb volgens mij ook 2x Bhut Jolokia peach.
Dus van elk zou je er één kunnen krijgen.

Ring of fire = 1 x opgekomen. Als dit één van je gewilde pepers is mag je die ook wel hebben, zie ik volgend jaar wel weer zaden tegemoed.

Zal voor de rest nog even kijken bij het uitplanten van de week wat ik over heb.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 757

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2023 16:42:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je Rorror, Bhut Jolokia heb ik al lang niet meer gehad. Ik heb als een van de laatste wel een peach gehad, maar geen idee meer of ie wat deed destijds. Dus leuk, dank je.


Hier zijn voornamelijk voornamelijk annuum welke het wel gered hebben, op de Lemon Drop, Thai Sun en Ring of Fire na dan. En nog wat andere soorten die nieuw waren voor mij, dus ik nog niet in mijn hoofd heb zitten en dus niet weet dat ik ze mis;-).

Ring of Fire is een mooie hete Spaanse Peper, ik heb van 2021 niet eens alles weten te verwerken en had toch een paar jampotjes vol poeder, dus ik kom niet om, dus ik kan ook zaden krijgen van jou dit jaar. In dat slechte seizoen deden ze het weliswaar laat in het seizoen, uiteindelijk heel goed buiten, maar had iets van 10 planten, waarvan een paar buiten zo'n hele paraplu vormden.


Als zo'n bak helemaal vol zit kunnen er 4x4 P9 in dus ik zit in ieder geval rond de 40. maar een Mooie Hete Jolokia is altijd welkom, want ontbreekt. Ik heb echt wel dertig zaadjes van de Butch-T geprobeerd en helemaal niets.

Heb je nog mooie plantjes weten te krijgen uit die Reapers van Ruderalis?

Iemand anders wel goede resultaten met mijn zaden in de Turbo dit jaar?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 757

BerichtGeplaatst: 11 Jul 2023 17:14:11    Onderwerp: Reageren met citaat

@Sol 's favoriet de Choco nog wat is hier de slechtste, samen met de Reaper:-(.

Ik heb dus enkele potjes met meerdere zaailingen. De 5 Etna's staan inmiddels in een 12L pot, maar Die Sweetbite x nog wat lijkt het niet aan te kunnen. Dus toch los rukken?????

De Siberian House Paprika staat ook met 3 in P9.









Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 11 Jul 2023 20:15:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Het lijkt niet zo lekker te lopen dit jaar. Waar zou het aan liggen?
Ik geloof dat je de grond een keertje opgewerkt hebt, maar dat doe ik al jaren en jaren en dat gaat hier eigenlijk prima (op twee potten na, die ik wellicht een keertje uit moet boenen en nieuwe potgrond geven).

De Nagabrain Chocolate begint i.d.d. langzaam. Ik had je geïsoleerde zaden gegeven toch? Wanneer je veel zaden zoekt, dat heb ik ook wel OP zaden (maar kon die op het PTPt moment even niet terugvinden, later weer wel teruggevonden).

Die Sweetbite hybrid is inderdaad een gokje, omdat hij gekruist is.

Heb je nog iets staan, dat wel lekker aan slaat en goed groeit.

Ik heb vandaag de eerste Carliston ge-oogst en op brood met kaas gegeten. Veel oogsten schijn zijn productie gaande te houden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 757

BerichtGeplaatst: 11 Jul 2023 20:55:29    Onderwerp: Reageren met citaat

De grond in de P9 was een mix van compost, cocos of witveen en rijsthulzen. De oude potten stonden nog uit gedroogd en wel:-(! Ik heb dus enkele potten flink nat gemaakt en laten trekken. Vorige week de eerste zes grandpa's home peppers in de potten gezet en buiten die ene Etna Quintet in 12L pot buiten.

Dat laatste heb ik net ook gedaan met trio Siberian House Paprika.


Maar of ik dat ook moet doen met die Sweetbite kruising???!!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rorror



Geregistreerd op: 03 Jul 2022
Berichten: 65

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2023 18:38:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Waren de fotos van 11juli genomen? Dan lopen ze inderdaad wat achter.

Zelf groei ik de pepers al voor het 5de jaar in de zelfde potgrond. Wel gooi ik alles op één hoop en mix ik alles opnieuw door elkaar. Laat ze in de winter lekker buiten staan in de regen zodat ze wat schoonspoelen. Door het vocht hou je dan ook het bodem leven in leven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 757

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2023 02:29:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Bodem leven blijft ook met vocht enkel in stand met levende wortels. Als ik buiten laat staan dan zit alles vol met onkruid, al komt dat meestal pas na de winter op.

Iets eerder, maar pas laatste week opgepot. Dus vorige week plaatjes gemaakt en begonnen met oppotten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2023 15:22:14    Onderwerp: Reageren met citaat

rorror schreef:

Zelf groei ik de pepers al voor het 5de jaar in de zelfde potgrond. Wel gooi ik alles op één hoop en mix ik alles opnieuw door elkaar. Laat ze in de winter lekker buiten staan in de regen zodat ze wat schoonspoelen. Door het vocht hou je dan ook het bodem leven in leven.

Hoe gaat de kweek bij jou? Het lijkt wel of iedereen een problematisch jaar heeft, behalve ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 757

BerichtGeplaatst: 20 Aug 2023 03:04:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Eindelijk de plaatjes van vorige week op weten te laden, vorige week donderdagavond:

De multiplant potten, zaten samen in een P9 potje.

3 Siberian House paprika buiten.



4-5 Etna planten buiten in 1 12L pot.


Twee spontaan opgekomen plantjes, 7L potten hadden hele winter buiten gestaan dus Thai Sun of Grandpa's Home Pepper lijkt mee een mogelijkheid.



Kasje bij de deur. Etna's en wat GHP.


Buren


GHP


GHP en SHP


Bleke is een SHP. Eerste met een rood vruchtje. Vorm is duidelijk anders dan ik ooit aan een GHP heb gezien.


Thai Sun


Sweetbite x??? kruising Twee plantjes


Nagabrain Chocolate



GHP


Reaper, die geen vrucht meer zal geven.


Ring of Fire die mij een Chinense lijkt.


Ring of Fire




Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2023 20:06:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Je hebt toch nog aardig wat planten. Ze lopen wel een beetje achter, maar met het huidige weer moeten ze snel inlopen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 757

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2023 22:46:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik moet zo de plaatjes van dit week-end op laden naar postimage.org. Duurt altijd even.

Ik heb een paar Etna's wat GHP's uit ronde twee of drie. Een of twee SHPs, de rest kunnen we afschrijven voor oogst verwacht ik. Iets van 15 in totaal, plus twee spontaan opgekomen plantjes die opeens buiten stonden op die oude plastic tuintafel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 23 Aug 2023 22:46:07    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2023 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.