Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Laten we beginnen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2023
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 527
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 27 Okt 2023 16:29:28    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:

En ook een rattenformaat: https://www.agradi.nl/kerbl-rattenval-snapper.htm?gclid=CjwKCAjwv-2pBhB-EiwAtsQZFKuHq6om7SdelKXjfzt0jd9vxZMAu7EnCFCwm7PJQByMpUkfFxywDhoCHV8QAvD_BwE

Eens kijken of ze lokaal ook hebben denk het niet. Welkoop heeft Luxan die er veel op lijkt (ook goedkoper model) https://www.welkoop.nl/luxan-muizenval-pro-tegen-muizen-2stuks_1201082
Zo te zien een iets geprononceerder haakje dan bij die van het oostenrijkse Kerbl. https://www.agradi.nl/kerbl-muizenval-snapper-2-stuks.htm

Voucher heb je helaas niets aan.
" € 5,00 korting
5 euro korting voor nieuwe klant bij bestelling vanaf 50,-"

Niet voor 3x 3,43 +4,99:-(.

Die rattenval heb ik ook en is een moord ding (letterlijk). Als daar je vinger tussen komt, dan is hij gebroken. Die is ook minder gevoelig dan de muizenvariant en voor muizen minder geschikt alhoewel ik er ook wel muizen mee gevangen heb.

Overigens slakken eten vaak de vallen leeg zonder ze af te laten gaan.

Ratten zijn erg slim en ontwijken vallen.

Jammer van die verzendkosten, maar verder zijn ze niet duur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 27 Okt 2023 16:29:28    Onderwerp:

Terug naar boven
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 758

BerichtGeplaatst: 27 Okt 2023 16:45:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Ga ik er drie bestellen kan dat niet maar twee op voorraad. Toch maar gedaan, maar dan bestel je niet snel meer een setje bij met 5 euro porto.

Vandaag verzenden, betekent dus pas maandag of dinsdag bezorgen. DPD doet blijkbaar niet aan zaterdag bezorging?

Voor anderen dit is ook nog een optie lijkt mij eens kijken wat porto kost. Want 12,54 voor doosje van 6 stuks is minder dan 20,-. 2,99 euro porto, dus dat is dan de betere optie, 15,53? Nee 15,28, wanneer je er drie x2 kunt bestellen tenminste. Maar al besteld ga niet proberen te annuleren. Opvallend hoe je tegenwoordig bijna altijd bij Bol.com uitkomt.

https://www.bol.com/nl/nl/p/protekx-muizenval-6-stuks-voor-binnen-en-buiten-extra-sterk-niet-giftig-hygienisch-hoge-vangkans-ongedierte-verjager/9300000008104687/?bltgh=gDFafnjlA5rmYnVh4Q1PHg.2_6.16.ProductImage
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 758

BerichtGeplaatst: 28 Okt 2023 14:41:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog een alternatief voor de pindakaas? Mijn moeder was die weer vergeten mee te nemen.

Ik gebruikte in het verleden ook wel chocopasta, maar die was dun ' runny' geworden.

De pindakaas (enkel muizenvoer) was 5 jaar geleden al stankloos geworden.

Ik heb een beetje Honing staan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 527
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 28 Okt 2023 14:57:29    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Nog een alternatief voor de pindakaas? Mijn moeder was die weer vergeten mee te nemen.

Ik gebruikte in het verleden ook wel chocopasta, maar die was dun ' runny' geworden.

De pindakaas (enkel muizenvoer) was 5 jaar geleden al stankloos geworden.

Ik heb een beetje Honing staan.

De klassieker: een blokje kaas.

Eigenlijk lusten ze alles, wat wij ook lusten.

Wanneer je hem midden in een muizengangetje zet, hoeft er zelfs niets in te zitten en lopen ze er toch overheen omdat de val in hun geurspoor staat en pats!
(Zo heb ik de meeste ratten gevangen, want die zijn wat slimmer en ontwijken de vallen anders.)

Ik heb een keer berekend dat bij toereikend voedsel één rattenpaartje tot 700 nakomelingen kan leiden in een jaar tijd. Voor muizen zal het eerder meer dan minder zijn vrees ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 527
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 29 Okt 2023 13:38:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je al succes gehad met de vallen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 758

BerichtGeplaatst: 29 Okt 2023 19:45:03    Onderwerp: Reageren met citaat

EEntje vanacht geplaatst. tweede bleef achterop iedere keer niet steken dus van middag opnieuw geprobeerd met nummer twee. Ik zal zo eens kijken naar nummer 1. In de gangkast lag er meer poeder voor het meel met baksoda mix valletje, dus daar heeft een muisje aangezeten.

In kasje ift wel wat koffieprut, daar schijnen ze niet tegen te kunnen. Zo ook ui. Maar zouden het ook slakken kunnen zijn heb een beestjes vlekje gezien aan een sweetbite kruising??????

Morgen mochten vallen hier in huis werken ga ik morgen bij daglicht ook een of twee in kasje proberen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 758

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2023 23:08:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had wat kleur in de Multiplant Etna pot, maar vandaag niet meer.

Ik houd nog altijd rekening met slakken naast de angst voor muizen, maar kon de slakkenkorrels nergens vinden. Eind deze middag dus toch weer eens goed gaan zoeken en vond alsnog een paar Roxasect korreltjes.

Ook heb ik een muizenklem van bijkeuken naar kasje verplaatst.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 758

BerichtGeplaatst: 1 Nov 2023 19:45:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Er lag een aangevreten grotere rode peper op de kweektafel naast de eerdere resten, dus moet wel een sweetbite x???? zijn. Maar de val is wel afgegaan en een beetje van de zijkant onder de beugel zat een muizenlijkje. Dus die is afgespoeld en voorzien van een stukje Milka Oreo reep, want deze kwam ook af op zoetigheid af en pindakaas lokaas was wederom niet meegenomen. stukje brak zo af dat ik het strak in het buisje lokaashoudertje kon duwen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 527
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 2 Nov 2023 00:48:18    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Er lag een aangevreten grotere rode peper op de kweektafel naast de eerdere resten, dus moet wel een sweetbite x???? zijn. Maar de val is wel afgegaan en een beetje van de zijkant onder de beugel zat een muizenlijkje. Dus die is afgespoeld en voorzien van een stukje Milka Oreo reep, want deze kwam ook af op zoetigheid af en pindakaas lokaas was wederom niet meegenomen. stukje brak zo af dat ik het strak in het buisje lokaashoudertje kon duwen.

Netjes, dat is er één minder. Blijkbaar heb je zoetekauwen. Nu zal je er nog wel een reeks gaan vangen. (PS pak de vallen met handschoentjes aan. Ik weet niet hoe het met muizen zit, maar ratten raken de val niet meer aan, wanneer ze mensen ruiken. Je kan de vallen even in de rook houden om mensengeur te maskeren (of ze goed afwassen).)
Mooi mechanisme van die vallen, van dat je de muis niet aan hoeft te raken om de val te openen om te legen, he?
(Let ook op dat veel van die beestje vlooien bij zich dragen opdat ze niet over springen op jou. Ik deed ze direct in een diepvrieszak voordat ik ze afvoerde en na enige tijd zag je de vlooien in het zakje krioelen, die de muis verlaten hadden.)
Veel succes met de jacht.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 758

BerichtGeplaatst: 2 Nov 2023 01:12:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Sol schreef:
donaldk schreef:
Er lag een aangevreten grotere rode peper op de kweektafel naast de eerdere resten, dus moet wel een sweetbite x???? zijn. Maar de val is wel afgegaan en een beetje van de zijkant onder de beugel zat een muizenlijkje. Dus die is afgespoeld en voorzien van een stukje Milka Oreo reep, want deze kwam ook af op zoetigheid af en pindakaas lokaas was wederom niet meegenomen. stukje brak zo af dat ik het strak in het buisje lokaashoudertje kon duwen.

Netjes, dat is er één minder. Blijkbaar heb je zoetekauwen. Nu zal je er nog wel een reeks gaan vangen. (PS pak de vallen met handschoentjes aan. Ik weet niet hoe het met muizen zit, maar ratten raken de val niet meer aan, wanneer ze mensen ruiken. Je kan de vallen even in de rook houden om mensengeur te maskeren (of ze goed afwassen).)
Mooi mechanisme van die vallen, van dat je de muis niet aan hoeft te raken om de val te openen om te legen, he?
(Let ook op dat veel van die beestje vlooien bij zich dragen opdat ze niet over springen op jou. Ik deed ze direct in een diepvrieszak voordat ik ze afvoerde en na enige tijd zag je de vlooien in het zakje krioelen, die de muis verlaten hadden.)
Veel succes met de jacht.


We gaan het zien de tweede (kleintje) had choco enkel tot aan busje afgeknaagd, dus valletje naar GFT bak gedragen en aan de opstaande beugel getrokken en floep in de bak. Ik had geen zin om laarzen uit te trekken, dus met restje chocolade weer terug gezet, i plaats van busje uitkrabben en warm afspoelen. Zeep mag niet las ik bij die andere vallenleverancier die via bol link werd verkocht. Net zat er nog geen derde in.

In de bijkeuken deede de val nog niets. Zou mijn bakingsoda/meel val dan toch gewerkt hebben in de gangkast.

Vlooien, oei! Hopelijk krijg ik daar geen last van.

Ik heb nu spontaan jeuk!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 758

BerichtGeplaatst: 2 Nov 2023 17:01:50    Onderwerp: Reageren met citaat

En dat was nummer drie, wederom een kleintje. Nu is de val wel warm/heet omgespoeld en zelfs gerookt. En voorzien van een nieuw staafje Milka Oreo terug gezet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 196
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 2 Nov 2023 18:44:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Tot nu toe heb ik bij mij muizen gevangen met een mespuntje pindakaas en nutella op de val.
Ik zet twee of drie vallen tegelijk. De valkant zo dicht mogelijk tegen de muur, want ze lopen liefst langs de muren naar hun bestemming.
De val met muis pak ik met blote handen op en leeg de val in een boterham zakje dat direct de kliko in gaat. Na afloop handen wassen en klaar. Het hele huis ruikt naar mij Smile dus die val ook!

Vlooien heb ik nog nooit gezien. ... Lang geleden in mijn eerste woning, eens een hondenvlooien plaag gehad van de hond van de vorige eigenaren. Die zie je echt wel!

**ps
Ik heb vallen van het merk SuperCat. Daarbij heb je zo goed als geen contact met de muis.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 758

BerichtGeplaatst: 2 Nov 2023 21:51:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat zijn met die indruk/klikknop achterop zo te zien. Dit zijn het soort valletjes met 90 graden tussen voor en achterkant beugel, dus je kunt beugel heffen zonder deze bij de muiskant te hoeven pakken. Dus optillen aan de achterkant val of opstaande achterkant beugel . naar de gft container en beugeltje klein beetje naar achter en klemmend deel komt omhoog en muisje valt zo in de container.

Deze: https://ongediertewinkel.nl/products/muizen-bestrijden/muizenvallen/supercat-muizenval-kunststof

of deze: https://ongediertewinkel.nl/products/muizen-bestrijden/muizenvallen/supercat-muizenval-kunststof

Die houten ziet er bagger uit.

Die van hier lijkt hier op (ook per 50): https://ongediertewinkel.nl/products/muizen-bestrijden/muizenvallen/supercat-muizenval-kunststof

Overigens vanavond nog geen gevangen.

Dus stand is nog steeds III.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 196
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 3 Nov 2023 10:43:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Je plaatst twee keer dezelfde link. Maar idd ik heb die van plastic.

Na verloop van tijd merk ik wel dat de klem ERG triggerhappy is. Klapt al dicht als je ertegen blaast. Na een paar jaar heb ik de eerste set vervangen, dat hoeft met de traditionele van hout eigenlijk nooit.

Maar het hygiënischer van de plasticvariant maakt het wel een prettiger val.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 758

BerichtGeplaatst: 3 Nov 2023 15:51:24    Onderwerp: Reageren met citaat

De plankjes van de Blokker of Action kun je een keer scherp zetten daarna eigenlijk nooit weer. Ik heb echt alles gedaan pinnetje opgeschuurde, buigen van plaatje of pinnetje, alles glijdt direct weer uit elkaar.

Ik heb iets vergelijkbaar met deze: https://ongediertewinkel.nl/products/muizen-bestrijden/muizenvallen/muizenval-kunststof

En jij hebt deze? https://ongediertewinkel.nl/products/supercat-muizenval-kunststof?q=muizenval of deze https://ongediertewinkel.nl/products/supercat-muizenval-pro?q=supercat%20muizenval

Ik had vallen in de vriezer gezet om de slappe mix op basis van honing te laten opstijven. Een klem wilde dus niet meer blijven haken, dag erna werkte hij wel weer gewoon. Dus slijtage en krimp en uitzetting is zeker een probleem. Nu heb ik solide choco in het aashoudertje. Afgelopen etmaal niets meer gevangen, dus net de val iets verplaatst andere kant van planten, waar ook een aangevreten peper lag.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 3 Nov 2023 15:51:24    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2023 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.