Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Loraine 2024

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2024
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Loraine



Geregistreerd op: 27 Dec 2020
Berichten: 18
Woonplaats: Schoonebeek

BerichtGeplaatst: 18 Feb 2024 23:21:03    Onderwerp: Loraine 2024 Reageren met citaat

Ook ik ben ondertussen begonnen met mijn 2024 seizoen. O.a. dankzij de ptpt een aantal leuke nieuwe soorten mogen bemachtigen.

De pepers van dit jaar:

Pepers:
Kashmiri
Jalapeno purple
Jalapeno lemon
Topaz
Sarit gat
Sweetbite red hybrid x Zimbabwe bird pepper
Aji mandarin
Aji mango
Peppadew
Lemon drop
Madame Jeanette
Biquinho
Hurrikan
Pimenta de Neyde x Bonda ma jaques
Zimbabwe bird pepper
Rawit
Grandpa's Home Pepper

(Tomaten:
Yellow pearshaped
Gypsy
Black ethiopian
Roma
Coeur de boeuf
Sonnenherz)


Ik gebruik de deno-methode. En ondertussen alles in huis om ze over te zetten in trays in een kweekkasje op een warmtematje met regelbare thermostaat.

Ik heb 13-2 gezaaid en had eigenlijk nog niet veel verwacht, maar net alles nagelopen en na 5 dagen is er al een redelijk aantal gekiemd.
Ik houd alles bij in een excel-logboek. Dus ik ben ook heel erg benieuwd naar het uiteindelijke kiem-percentage.

Wel bij een aantal zakjes schimmel(?) geconstateerd. De betreffende zaden overgezet in een schoon koffiefilter. Is er verder nog iets dat ik er aan kan doen
en hoe groot is de kans dat deze zaden het nog gaan redden?
Zie onderstaande foto's. Totaal gaat het om 4 zakjes en bij 1 beginnend.

Zaaien op 13-2-2024:








Controle op 18-2-2024:
Schimmel:

Schimmel:




Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 18 Feb 2024 23:21:03    Onderwerp:

Terug naar boven
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 758

BerichtGeplaatst: 20 Feb 2024 22:31:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Je werkt echt heel netjes. Ook goede opkomst. Witte stift, toen ik vorig jaar eindelijk bij Action kwam was die alweer uit assortiment.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 527
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 20 Feb 2024 23:29:21    Onderwerp: Re: Loraine 2024 Reageren met citaat

Loraine schreef:

Is er verder nog iets dat ik er aan kan doen
en hoe groot is de kans dat deze zaden het nog gaan redden?

Je zou preventief je zaden eerste een nachtje in een slappe kamillethee kunnen weken. Nu kan je alleen nog de schimmelende zaden snel verwijderen.

Het ziet er allemaal heel goed uit. Dat gaat een goede start worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Loraine



Geregistreerd op: 27 Dec 2020
Berichten: 18
Woonplaats: Schoonebeek

BerichtGeplaatst: 21 Feb 2024 00:40:56    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Je werkt echt heel netjes. Ook goede opkomst. Witte stift, toen ik vorig jaar eindelijk bij Action kwam was die alweer uit assortiment.

Ja, ik houd van netjes Razz
De stokjes en witte stift online besteld. Bij de action heb ik ze ook nog nooit gezien. Was bang dat hij zou afgeven bij nat worden, maar dat is helemaal niet het geval. Wordt echt hard als verf, werkt erg fijn.

Sol schreef:

Je zou preventief je zaden eerste een nachtje in een slappe kamillethee kunnen weken. Nu kan je alleen nog de schimmelende zaden snel verwijderen.


Goeie tip, die zal ik de volgende keer gebruiken voor het zaaien.

Qua schimmels lijkt het vooralsnog mee te vallen. Ik heb nu inderdaad de (ergste) aangetaste zaden verwijderd en verder lijkt het in ieder geval niet erger te zijn geworden.

Opkomst verder is prima. Een aantal zaden kiemen nog niet/slecht, maar ook al een aantal mooie percentages. Als alles uitgekiemd is zal ik hier even een overzichtje doen daarvan. Wat me is opgevallen is dat alles véél sneller kiemt dan de tijden die ik online kan vinden.

Zojuist alle kweekbakjes voorbereid en de warmtemat aan gezet. De pepers lopen íets achter op de tomaten. Van alle tomatensoorten al enkele zaailingen over gezet, waar dat zelfs voor de snelste pepers nog net iets te vroeg is na 7 dagen.





Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2024 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.