Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Domein redirect werkt niet of wel?
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 5 Nov 2020 05:27:51    Onderwerp: Domein redirect werkt niet of wel? Reageren met citaat

Ik heb navraag gedaan bij mijn domeinhost, de redirect staat nu wel weer ingestelt, maar nog steeds krijg ik de webservers default pagina alsof er geen gratisforums.com/chillipepers achter hangt.

Werkt het bij jullie wel?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 5 Nov 2020 05:27:51    Onderwerp:

Terug naar boven
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 5 Nov 2020 22:26:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Donald,

Ik krijg de volgende melding wanneer ik naar Chilipepers.nl probeer te gaan:

Citaat:

Warning: Potential Security Risk Ahead

The issue is most likely with the website, and there is nothing you can do to resolve it. You can notify the website’s administrator about the problem.

it uses a certificate that is not valid for chilipepers.nl. The certificate is only valid for the following names: dnfs24.com, www.dnfs24.com

Error code: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN



Wanneer ik het risico accepteer, dan wordt ik vervolgens gestuurd naar de web-pagina: https://www.dnfs24.com/
en krijg ik een leeg scherm geserveerd (dat zelfs geen HTML markup bevat in zijn source).

Er lijkt dus niet goed ge-forward te worden van chilipepers.nl naar http://gratisforums.com/chillipepers .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 5 Nov 2020 22:39:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Blijkbaar is dat een domeinkaper.

Ah dat hadden we al geconstateerd Sol, die met één L is gekaapt.

Ik heb met twee ll-en. http://www.chillipepers.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 6 Nov 2020 20:50:02    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Blijkbaar is dat een domeinkaper.

Ah dat hadden we al geconstateerd Sol, die met één L is gekaapt.

Ik heb met twee ll-en. http://www.chillipepers.nl

ROEST!
Ik ben er weer in getrapt.
Ik dacht al dat de boodschap anders was.
Dit is het resultaat wanneer ik naar http://www.chillipepers.nl/ navigeer:
Citaat:

Apache is functioning normally

Met page source:
Code:

<html>Apache is functioning normally</html>
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 6 Nov 2020 21:16:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja dat dus.

Ik kreeg vanmiddag het volgende terug van de domeinhost. Let op het werkte tot vorig weekend. Dan kreeg het stukje van gratisforums.com naar hen http verbinding.

Citaat:
Hoi ,

Ik zie het probleem. Is helaas is met domain parking pakket , alleen eenvoudige url forwarding in te stellen, als je met SSL dit wilt doorsturen moet er helaas een webhosting pakket bij worden afgenomen, omdat er een ssl certificaat dan aan het pakket moet worden gehangen.. dit is een veel geavanceerde manier dan.


Ik was er destijds bij het aanmaken van mijn re-directs al achter gekomen dat het keuzevakje http/https geen functie had bij externe redirect, want ik klaagde bij de helpdesk dat er http stond in plaats van https zoals bij gratisforums zelf.

Als ze iets gewijzigd hebben waardoor het nu niet meer werkt, moet ik op zoek naar een andere domeinhost. het is een degelijke partij, niet goedkoop, niet super high-end. Jaarcontract loopt tot ergens begin februari.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 8 Nov 2020 21:42:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Uit gewoonte typte ik net chi in en crome vulde aan ik klikte enter en het forum laadde, zelfs met https:/ ervoor.

Werkt het voor jullie nu ook weer?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2020 20:23:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu krijg ik in Chrome browser ook weer de Apache is functioning normally melding. Het is weer zondag zullen we maar zeggen. Voor volgend jaar suggesties voor een betaalbare domeinhost die re-directs met cloacking wel toelaat ook naar locaties met https?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 28 Jan 2021 19:47:56    Onderwerp: Update domein en site Reageren met citaat

Het komt er op neer dat we niet ontkomen aan eigen hosting, naast de domeinhosting, want anders gaat de url redirect niet meer werken, in ieder geval niet bij de huidige hoster.

Dat biedt de mogelijkheid om ook zelf het forum te gaan hosten in plaats van bij gratisforums.com.

Optie een is bij huidige domeinhost ook hosting kopen.

Of bij een grote hoster voor minder geld tweemaal zoveel ruimte onbeperkt sll certificaten (ontbreken hiervan was wat doorverwijzing verknalde volgens huidige domeinhost) en kwart meer maandelijkse traffic. en gegarandeerd 1 GB ram en cpu core.

Beide 1 GB/2GB20/25 Gig traffic lijken mij meer dan genoeg voor ons forumpje, ook als flink deel van de mensen terugkeren.

Domein moet komende week weer verlengd worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 28 Jan 2021 20:49:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Over hoeveel centen hebben we het? Ik wil best wat bijdragen, maar uiteraard zit daar een limiet op.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2021 21:43:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Jan daar gaat het niet om, beide bedragen zijn te overzien. Huidige host als ik daar ook hosting afneem is drie keer de ander, maar het is allemaal tientjeswerk. Maar was benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben. Het is niet alsof we aan een virtualprivate server nodig hebben, lol.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2021 22:53:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben gewoon een grote twijfelkont, LOL.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2021 23:17:56    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Het is niet alsof we aan een virtualprivate server nodig hebben, lol.

Heb je al eens gedacht aan een echt servertje in eigen beheer? Ik zit te spelen met het idee om zelf een servertje in te richten. Het enige dat je dan nodig hebt, is een internetverbinding met een vast IP adres, stroom en natuurlijk de domeinnaam. Maar waar zou je zo'n servertje kunnen plaatsen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2021 23:54:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Sol schreef:
donaldk schreef:
Het is niet alsof we aan een virtualprivate server nodig hebben, lol.

Heb je al eens gedacht aan een echt servertje in eigen beheer? Ik zit te spelen met het idee om zelf een servertje in te richten. Het enige dat je dan nodig hebt, is een internetverbinding met een vast IP adres, stroom en natuurlijk de domeinnaam. Maar waar zou je zo'n servertje kunnen plaatsen?


Sol dat is niks, je bent alleen al aan stroom meer kwijt dan externe hosting. Zelfs met een NUC of vergelijkbare low power servertje. En het levert niks op. En je hebt een VPS vanaf ~5 euro exclusief BTW per maand, ook wel van 20€. Maar daar zijn we nog lang niet aan toe, shared hosting gaat makkelijk, zelfs gratisforums.com kan het met tien vingers in de neus af, lol.

Zelf haal je nooit de uptime van xterne hoster. Zeker zonder UPS.

Ik had vorige week ook zomaar 30 uur geen verbinding en dat op glas.

Geen idee eigenlijk wat voor account ze vroeger bij Antagonist hadden.

Oh je bedoelt co-location. Er zijn een paar hosting forum, waar mensen soms ook wel willen verkopen,maar het is allemaal zo groot geworden, dat niet zomaar naar je server loopt in die kluizen van hallen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2021 19:11:02    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Sol schreef:
donaldk schreef:
Het is niet alsof we aan een virtualprivate server nodig hebben, lol.

Heb je al eens gedacht aan een echt servertje in eigen beheer? Ik zit te spelen met het idee om zelf een servertje in te richten. Het enige dat je dan nodig hebt, is een internetverbinding met een vast IP adres, stroom en natuurlijk de domeinnaam. Maar waar zou je zo'n servertje kunnen plaatsen?


Sol dat is niks, je bent alleen al aan stroom meer kwijt dan externe hosting. Zelfs met een NUC of vergelijkbare low power servertje. En het levert niks op. En je hebt een VPS vanaf ~5 euro exclusief BTW per maand, ook wel van 20€. Maar daar zijn we nog lang niet aan toe, shared hosting gaat makkelijk, zelfs gratisforums.com kan het met tien vingers in de neus af, lol.

Zelf haal je nooit de uptime van xterne hoster. Zeker zonder UPS.

Ik had vorige week ook zomaar 30 uur geen verbinding en dat op glas.

Geen idee eigenlijk wat voor account ze vroeger bij Antagonist hadden.

Oh je bedoelt co-location. Er zijn een paar hosting forum, waar mensen soms ook wel willen verkopen,maar het is allemaal zo groot geworden, dat niet zomaar naar je server loopt in die kluizen van hallen.


Wat je mij PB-de aan bedrag kun je idd geen eigen hardware voor kopen. Zelfs een PI is al duurder, laat staan een server met storage, fail-over en backup stuff. En dan komt er ook nog de nodige kennis bij kijken om het vlekkeloos te laten lopen.

Het enige wat ws ook bij een externe provider zoals je nu hebt een punt van aandacht kan zijn is niet de backup, maar de restore van data.

Stel zondag 15:02 ging er een scriptkiddie met de site aan de haal en vernielde driekwart van de site.
Dus je wil eigenlijk een restore van de site van even daarvoor, maar ja de backup word alleen om 04:00 snachts gemaakt. Tussen 4 en 15:02 ben je dan alsnog alles kwijt.
Transactie logging kan volledig tot de laatste seconde ... tegen een prijs.
Bescherming tegen allerlei vormen van attacks kunnen ook.

OF
Accepteer dat we een levende community zijn. Iedereen kan een deel van zijn berichten al dan niet met de hand wel reproduceren. De inhoud van een bar-bericht van het songfestival van 6 jaar geleden... jammer dan.

Mijn advies naar iedereen, denk na over je backup. Het is Marie Kondo maar dan op data. Je moet het regelmatig opruimen en accepteer dat dingen verslijten. ie ben je voor altijd kwijt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 1 Feb 2021 05:28:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij de goedkoopste twee hosters die ik bekijk staat bij hoe vaak ze een back-up maken en hoelang ze die maken, daar kun je ook zelf een back-up starten, handig als je bijvoorbeeld een update van forumsoftware wilt doen (nu wordt dat elders gehost door een ander aanbieder, daarom zijn we wel eens een of paar dagen weggeweest). De hoeveelheid back-ups neemt toe met de omvang en prijs van het pakket dat je afneemt. Voor ons gebruikt volstaat instap/basic pakket. Dus enkel veelvoud betalen voor extra back-up... Zeker niet nu er nog dagen zonder nieuwe posts zijn.

Bij de duurdere, kleinschaliger, hoster moet je dat soort specifieke dingen navragen.

Overigens is dit natuurlijk geen eigen server. Maar vimess.nl biedt virtual private servers aan vanaf 5 euro per maand, dus je moet heel wat capaciteit nodig hebben wil je een co-locatie server dus een echte eigen server in plaats van eigen serversoftware op een deel van een grotere server,wil je dat eruithalen.

Pi of NAS server is leuk om me te spelen, dus als je dat leuk vind vooral doen er zijn zelfs diensten die vast ip naar een dynamisch adres loodsen, dus zelfs een vast ip hoeft niet.

Maar als je gewoon je eigen website wilt hosten met een eigen domein ben je met alle eerste jaars kortingen ruim onder een tientje klaar. Voor tweede jaar is het dan een tientje exclusief BTW. Dus Sol als het geen speeltje betreft raad ik het je af.

Kennis en klooitijd had ik niet, dus daarom heb ik gegoogled en een langbestaande externe forumhoster/manager gevonden. Helaas werkt het doorlinken niet meer, vervelend voor nieuwe gebruikers. Van Stan hoorde ik een tijdje terug ook al dat hij het forum niet o kon komen. Toen maar uitgelegd oe het zat, dat verhaal hoef ik niet te herhalen, is elders te lezen;-).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 1 Feb 2021 05:28:42    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> Forum Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.