Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Tim's Ierse kweek 2021
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2021
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2021 00:03:55    Onderwerp: Dundicut Reageren met citaat

Ik heb de Dundicuts gedroogd en tot poeder vermalen en voor het eerst geproefd.
Het is heel erg lekker, een echte smaakmaker. Nu snap ik waarom het de nationale peper van Pakistan is. Dus drogen en verpoederen is het devies. Erg lekker!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 22 Mrt 2021 00:03:55    Onderwerp:

Terug naar boven
Timvk2000



Geregistreerd op: 21 Sep 2020
Berichten: 44
Woonplaats: Blarney, Ierland

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2021 18:45:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier vandaag de meeste chillies in de kas geplant, stonden nog in P9 door ruimte gebrek dus wilde niet te lang meer wachten.
Planten waren ondertussen al aan de grote en lange kant en zelfs met voeding begonnen ze wat te verkleuren, zeker de scotch bonnets hebben vrij gele bladeren.




Uiteindelijke selectie is vrij beperkt gebleven, en heb het bij maar 12 planten in de kas en enkele buiten gehouden.
Dat is genoeg voor mijn persoonlijk gebruik, afgelopen jaar 45 flesjes (250ml) chilisaus gemaakt en wat gedroogd, dus meer heb ik niet nodig.

Verder wilde ik toch graag wat aubergine, tomaat en komkommer in de tunnel kwijt, de laatste gaan er hoogstwaarschijnlijk volgende week in.

De uiteindelijke selectie:
Cabe Keriting
Cabai chilli tree
Sevensoup
Dundicut
Serrano
Thai sun
Rocoto montufar
Aji lemon drop
Aji mango
Scotch bonnet jamaican long
Frontera sweet






Vooral veel Annuums dit jaar, maar met dank aan de PTPt toch n aantal uniekere Annuums.
Alleen wel 3 zeer hoge soorten, dus dat was minder handig, zeker omdat ik ze, bij gebrek aan eigen vervoer, met de bus naar m’n tuin heb gebracht Razz


@Donaldk die thai sun, is dat een Annuum of frutescens? Online zie ik beide voorbij komen, en ook t plantje heeft iets weg van beide.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2021 22:45:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Timvk2000 schreef:

@Donaldk die thai sun, is dat een Annuum of frutescens? Online zie ik beide voorbij komen, en ook t plantje heeft iets weg van beide.


Hoi Timvk2000,

Ik heb ooit zaden aan Donald gegeven. Als het afstammelingen zijn van de Thai Sun's die ik verbouwd heb (en ze soortecht zijn gebleven), dan heeft je plantje een interessante stamboom.

Ik heb de zaden ooit gekregen van de Tim (je naamgenoot), die het originele chillipepers.nl forum ooit is begonnen.

De Thai Sun is hoogst waarschijnlijk van origine een kruising van een Annuum en een Frutescens en inmiddels een heirloom (onderzoek van Thaise pepers laat gegen van beide soorten zien). De kenmerken die ik in mijn planten vond, neigden meer naar Annuum dan Frutescens. De smaak van de pepers neigt echter weer flink naar een Frutescens. Ik vind die smaak persoonlijk erg lekker.

(Ik heb nog soortechte zaden liggen, alhoewel ze niet zo jong meer zijn.)

Je tunnelkas ziet er goed uit. Leuke update.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2021 02:45:15    Onderwerp: Reageren met citaat

@Sol, mijn Thai Sun plantjes groeien altijd vrij lang en dan vallen de dunne takken om. Dus niet soortecht meer lijkt mij.

Jij hebt de geschiedenis beter gedocumenteerd/onthouden dan ik vermoed ik.

@Timvk2000 ik heb geen idee.

Op enkele annuums na is alles hier nog mini. Lijkt erop dat ze toch teveel last van koude hebben gehad in kasje.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2021 00:24:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je al pepers?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2021 11:50:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog geen oogst, maar bij de buitenplanten groeit er wel wat.

Oops, je vroeg het aan Tim;-).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Timvk2000



Geregistreerd op: 21 Sep 2020
Berichten: 44
Woonplaats: Blarney, Ierland

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2021 11:19:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Langzaamaan begint er wat te rijpen, maar helaas veel problemen gehad dit jaar. Tot eind juni maar enkele dagen boven de 20 graden gehad en gemiddelde temperaturen rond de 12- 14 graden dus weinig groei en meerdere planten hebben een harde klap gehad. Nu beginnen ze eindelijk weer te groeien. De Cabe kerrreting doet t in ieder geval wel goed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2021 13:24:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Timvk2000 schreef:
Langzaamaan begint er wat te rijpen, maar helaas veel problemen gehad dit jaar. Tot eind juni maar enkele dagen boven de 20 graden gehad en gemiddelde temperaturen rond de 12- 14 graden dus weinig groei en meerdere planten hebben een harde klap gehad. Nu beginnen ze eindelijk weer te groeien. De Cabe kerrreting doet t in ieder geval wel goed.

Dat had ik niet verwacht in zo'n mooie tunnelkas.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Timvk2000



Geregistreerd op: 21 Sep 2020
Berichten: 44
Woonplaats: Blarney, Ierland

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2021 11:42:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Ondanks t slechte weer hier toch de eerste oogst binnen, veel planten beginnen nu wat bij te trekken.
Viel me wel op dat de dundicut 2 verschillende vruchten lijkt te produceren. Een van de 2 maak bolle vruchten die rechtopstaand groeien de ander is iets langwerpiger en hangt naar beneden. Planten groeien overigens beide vrij gelijkmatig.



Cabe kereting doet het ondertussen erg goed en vormt al een mooie plant, helaas wat moeilijk te zien op de foto door de locatie.






Verder toch langzaamaan redelijk wat oogst van m’n kleine tuintje, verwacht volgende week de eerste tomaten en meerdere komkommers. Bonen en courgette heb ik nu al te veel om te eten, afgelopen weken 6 courgettes per week ?

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2021 14:13:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Wow hier nog niks. Ik zal de dundicuts eens bekijken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2021 23:55:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een mooie oogsts. Je bent toch nog een stuk snellen dan mij in de buitenteelt in NL.
Ik sta ervan te kijken, dat je al rijpe Rocoto's hebt, Montufars als ik het goed heb. Die werden bij mij pas rijp op 5 augustus.
Courgettes zijn leuk. Heb je er al eens soep van gemaakt? Of er vega spaghetti van gesneden?
Timvk2000 schreef:
Ondanks t slechte weer hier toch de eerste oogst binnen, veel planten beginnen nu wat bij te trekken.
Viel me wel op dat de dundicut 2 verschillende vruchten lijkt te produceren. Een van de 2 maak bolle vruchten die rechtopstaand groeien de ander is iets langwerpiger en hangt naar beneden. Planten groeien overigens beide vrij gelijkmatig.

Deze ziet er uit als de Dundicut, die ik ook had:

Hij lijkt wel op deze, die ik online vond:


Deze lijkt mij niet helemaal te kloppen:


Waren de zaden, die je van mij hebt gekregen OP of CP?
Wanneer ze CP waren, dan waren mijn zaden ook niet helemaal soortecht.
Ik heb mijn zaden verkregen uit een ruil met iemand uit Canada. Ik heb ze allemaal geplant, maar heb het lege zakje nog terug kunnen vinden (mazzeltje dat het nog niet opgeruimd was). De zaden die ik had waren OP, dus kruisbestuiving is mogelijk geweest bij de grootmoederplant.

Het poeder is immens lekker (mijn favoriete peperpoeder tot nu toe) en ik ben voornemens om ze in te toekomst weer te laten groeien. Heb jij nog zaden geïsoleerd van de goed ogende plant? Dan zouden we al een F3 hebben, die wellicht weer stabiel is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Timvk2000



Geregistreerd op: 21 Sep 2020
Berichten: 44
Woonplaats: Blarney, Ierland

BerichtGeplaatst: 6 Aug 2021 19:30:03    Onderwerp: Reageren met citaat

interessant, heb in ieder geval wat bloemen geïsoleerd dus hopelijk later in t jaar CP zaden van de correcte.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 7 Aug 2021 13:28:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Timvk2000 schreef:
interessant, heb in ieder geval wat bloemen geïsoleerd dus hopelijk later in t jaar CP zaden van de correcte.


Waren de zaden, die je van mij hebt gekregen OP of CP?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 7 Aug 2021 15:30:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Sol schreef:
Timvk2000 schreef:
interessant, heb in ieder geval wat bloemen geïsoleerd dus hopelijk later in t jaar CP zaden van de correcte.


Waren de zaden, die je van mij hebt gekregen OP of CP?


Sol wij mogen al jaren de spreadsheet niet meer opslaan, dus jij hebt administratie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Timvk2000



Geregistreerd op: 21 Sep 2020
Berichten: 44
Woonplaats: Blarney, Ierland

BerichtGeplaatst: 7 Aug 2021 17:25:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Net even het zakje gezocht, de zaden van jou waren OP
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 7 Aug 2021 17:25:28    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2021 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.