Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


En we zijn er weer
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2021
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 2 Nov 2021 19:38:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja, ik heb geen potjes. Ik had nog een mooie tokkelroom fles/pot van een have liter gevonden. Ooit apart gezet in de caravan. Ik was naar de schuur om de spuitbus met lijmrestenverwijderaar te halen, want noch met water, noch met vloeibaar vet had ik de resten van het etiket er afgekregen, kom ik terug, haastig geroep; uit de weg. Kwam ze met een plastic zak met afval aanlopen. Inderdaad pot omgestoten van het aanrecht.

Ik had gehoopt dat wanneer ik aan de Grandpa's Home Pepper toe kwam ik daar een groot deel, zo niet alle poeder in kwijt te kunnen. Nu weet ik het ook niet meer.

Ja Ja, de beloofde update komt er binnenkort aan. Ik heb vandaag weer een paar plaatjes geschoten, want ik ben begonnen met het ruimen in het kasje, een emmertje staat in de bijkeuken, deze moet nog naar de kamer en meer water erbij, maar eerst eten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 2 Nov 2021 19:38:26    Onderwerp:

Terug naar boven
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2021 01:25:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag de Thai Sun plantjes afgeknipt. Oogst viel zoals verwacht een beetje tegen, een half bakje, maar. Normaal is dat van een of misschien twee planten.

Ik had van twee mooie plantjes elk al vroeg een serietje pepertjes geoogst voor zaad. Maar wat is beter nu van de laatste twee planten die ik nog in takken heb liggen, vruchtjes nemen en daaruit verse zaadjes. Of uit de droge pepertjes, deze onderwerpen aan de zinktest en daarna de zaadjes opnieuw drogen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2021 02:00:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn verontschuldigingen voor het gebrek aan updates. Alles duurt langer dan gehoopt en wordt vaak uitgesteld waneer ik te weinig lucht krijg.

Maar gisteren de vier resten van de Lemon Drop en de ene rode Lemon Drop plant. Geoogst en de takken kaal gemaakt en afgeknipt en op 'vaas gezet' Vandaag de twee resterende Buitenplanten.

Maar het verwerken....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2021 21:11:42    Onderwerp: Reageren met citaat

donaldk schreef:
Mijn verontschuldigingen voor het gebrek aan updates. Alles duurt langer dan gehoopt en wordt vaak uitgesteld waneer ik te weinig lucht krijg.

Maar gisteren de vier resten van de Lemon Drop en de ene rode Lemon Drop plant. Geoogst en de takken kaal gemaakt en afgeknipt en op 'vaas gezet' Vandaag de twee resterende Buitenplanten.

Maar het verwerken....

Relax, alles op zijn tijd. Rustig aan dan breekt het lijntje niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2021 17:37:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb vandaag de laatste plantjes buiten weggeknipt.

Lemon drop is bijna geheel ontzaadt, Uiteindelijk een half bakje vol zaadjes. Onbetaalbaar peperpoeder;-).

Even een paar plaatjes van de bende:






Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert



Geregistreerd op: 31 Aug 2020
Berichten: 45
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2021 17:43:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooie oogst Donald, en volgend jaar kan er op iedere vierkante meter in NL wel een peperplant groeien nu Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2021 18:24:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Oh dit is afval. Ik heb al zaad geoogst uit de eerste mooie hele grote lemon Drops. Ik selecteer elk jaar op grootste vruchten. Lemon Drop kan vaak vrij laat zijn en dan worden de pepertjes vanzelf kleiner ook in de planten die eerder grote vruchten geven. Maar zelfs met een (paar) honderd zaadjes heb ik genoeg voor iedereen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2021 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Pagina 9 van 9

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.