Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


En we zijn er weer
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2021
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2021 23:26:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook ik heb last van slijmerige veelvraten.



Tomaten in de bloei. Twee planten per pot, veel takken per plant, dus het is aardig vol. Ik heb wel wat blad weggehald, maar niet maximaal, want ze moeten groeien en de planten zijn groen.


De wind waait nu (via de schuurwanden?) van de andere kant dus de planten zijn omgeduwd, in plaats van in elkaar zoals eerder. Ik heb later enkele planten voorzien van een kromme wilgentakje. De naaststaande planten vinden hier ook enige steun aan.






Vol.




Krap. Ik kan niet meer lopen, ondanks opbinden.



Gebonden






En dan moet de tafel nog leger


Want ook de rest staat nu al tegen het zeiknatte dak.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 28 Jul 2021 23:26:44    Onderwerp:

Terug naar boven
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2021 01:53:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Zeldzaam zonnetje. direct na de drie milimeter regen van vandaag, eind van de middag dus er stond nog wat zon. Ook in kasje kwam er een beetje zonlicht door de deur want de zon was toen om de bomen gedraaid, maar nog niet achter het huis. Maar bijna hele kasje is nu afgeschermd door bomen van buren. Dus amper nog (zon)licht voor plantjes en het staat toch al zo strak vol.






De Grandpa's Home Pepper planten en plantjes.





De grote hangende en omvallende takken plant met de hangende vruchten vergeleken met de plant ernaast.




De rechter Etna heeft een mooie ranke groei met allemaal clusters van vruchtjes. De rest heeft een meer verdeelde en brede verspreiding van de vruchten.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2021 22:54:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Is er al iemand begonnen met het snoeien van de jongste uitlopers, bloemetjes en eventueel vruchtbeginsels, om te proberen, wat er hangt van groen naar rood te laten kleuren en liefst ook nog rijp te krijgen?

In het kasje moet ik ondanks het ontbreken van daglicht laat staan zonneschijn, inmiddels onder de planten doorkruipen wil ik water kunnen geven of ander onderhoud plegen. De vruchtzetting, -vorming, -ontwikkeling, laat staan rijping, gaat helaas beduidend minder.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 31 Aug 2021 22:17:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Geen updates? Niemand al rijpe(nde) pepertjes ondanks het gebrek aan licht? Niemand aan het snoeien?

Ik ben toch maar begonnen met het 'kunnen we nog een paar pepertjes rijp krijgen' snoeien. Tot 60 centimeter van uitlopers af, vol met bloemetjes, maar geen kans tot vruchtvorming.

In de plantjes op de kweektafel groeien de takken al heel lang tegen het dak, hier vind geen vruchtzetten,of bloei meer plaats, dus enkel een paar groene pepertjes onderop:-(.

Ik heb ook wat licht chlorotische bladeren weggeknipt, maar geen echte bladsnoei, met takken weg is er al genoeg bladerdak weg voor nu.

Het Magnesiumtekort komt waarschijnlijk door de koude, want ik heb ze niet genoeg gevoerd om uitsluiting door Kalium te bewerksteligen.

Maar om nu weer een zakje Magnesiumsulfaat te gaan halen...

Geen ruimte om de buitenplanten uiteen te halen:-(.







Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 2 Sep 2021 20:42:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat ziet er best goed uit toch? Het is nog vroeg voor rijpe Chinenses. Hopelijk krijgen we nog wat najaarszon. Ik hoorde laatst dat te droge lucht vruchtzetting kan voorkomen. De oplossing is om de bloempjes te benevelen met een fijne plantenspuit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 3 Sep 2021 03:13:24    Onderwerp: Reageren met citaat

'Te droge lucht', Sol heb je al eens naar buiten gekeken? Was een zeer nat seizoen. Anyway ik heb al heel vaak 99% relatieve luchtvochtigheid gehad in het donkere kasje.

Ik weet wel dat de Thai Sun het in een dergelijke zomer slecht doet, ook redelijk grote pot nodig heeft, want zowel de enige kasplantje als de buiten plantjes zijn maar een fractie van die 9L pot binnenplanten van eerdere jaren. Ik zag net nog een platje in turbo topic van mijn afgehaalde en afgedankte Thai Sun planten van vorig jaar echt vele malen groter dan die van dit jaar.

Normaal heb ik daarvan al een oogstje gehad. Zelfs de Lemon Drop is nog compleet groen, op dat ene oranje pepertje na dan. Dus het zijn niet alleen de Chinensis.

Ik heb buiten redelijk veel bloemen gehad en zelfs nu nog wat, maar vooral pepertjes die al heel lang groen hangen te zijn. Ik heb nog niet geoogst dus ook nog niet de bloei die daarna uitbundig volgt en gaat schimmelen;-).

Ralf Ik heb een aantal mooie grote, maar groene Red Savina pepertjes hangen dus daar moeten zaden uitkomen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 3 Sep 2021 12:31:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan kan ik alleen nog te weinig zon bedenken.
Ik heb hier takken die zo vol hangen met pepers, dat ze doorbuigen en knakken. Ik heb er al eentje ondersteund (die kruising met de Sweetibite). Ik heb al eerder kruisingen gehad, die overvloedig produceren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 4 Sep 2021 19:17:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Doorbuigen doet de Thai Sun eigenlijk altijd, maar dit jaar veel minder. Is eertse jaar dta ik ze vooral buiten heb staan, stonden eerts altijd op een hete en redelijke zonnige plek in kasje. In 9L potten. Nu heb ik er eentje staan, maar die krijgt dus ook minder zon en warmte en groeit dus ook minder uitbundig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sol



Geregistreerd op: 21 Okt 2020
Berichten: 526
Woonplaats: Midden Nederland

BerichtGeplaatst: 4 Sep 2021 22:18:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
De rechter Etna heeft een mooie ranke groei met allemaal clusters van vruchtjes. De rest heeft een meer verdeelde en brede verspreiding van de vruchten.

Ik ken de etna met allemaal clusters van vruchtjes.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 5 Sep 2021 22:25:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Die heb ik staan, maar ook de anderen die ik toonde.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 9 Sep 2021 02:42:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Ongeplande kruisingen? Ook een tweede, dit maal een grote full size, Lemon Drop vrucht die mooi fel rood kleurt. Dus het is geen ongewenste bevruchting van nu, maar het betreft de hele plant. Dus toeval dat ik uit al die zaadjes van vorig jaar toevallig deze ene heb gepakt...

Ik kan dus ook niet achterhalen welke plant verantwoordelijk is voor de rode kleur. Wil iemand proeven?

Ik heb ook een Naga Morich staan, maar de vruchten worden geel in plaats van rood. Verder ziet het er wel uit als een Naga Morich.

Ik zal morgen eens proberen een paar plaatjes te maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2021 00:42:18    Onderwerp: Reageren met citaat

En hier is dan de de Rode Lemon Drop.





In ieder geval twee van de Naga Morich plantjes hebben nu een of meer vruchtjes die geel beginnen te kleuren.


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
detafelvanjan



Geregistreerd op: 30 Okt 2020
Berichten: 193
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2021 20:37:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben net terug van vakantie, dus ik heb nog niet uitgebreid naar mijn pepers kunnen kijken. Drie weken geleden waren de lemondrops bij mij nog geel. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze nu opeens rood zouden zijn.

Maar ik laat het zsm weten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 12 Sep 2021 17:14:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Had je zaadjes van mij dan Jan (ik kan het allemaalniet meer bijhouden, ben oud geworden, LOL)?

Ik moet dus ook planten hebben staan die gewoon geel worden, want van afgebroken takje geplukte pepertjes zijn geel gekleurd. Maar tot nu toe is de rode plant de enige die is begonnen met afrijpen van vruchten.

Anyway, lijkt mij een leuke voor de turbo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 12 Sep 2021 18:18:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch maar even een paar plaatjes van gisteren geupload

Dit peperdek v=boven de nadere plantjes is volgens mij Aci Kill Menedez, maar kan niet bij label in de pot om te controleren-).



De eerste Ring of Fire krijgt kleur



Rest nog niet of nauwelijks.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 12 Sep 2021 18:18:08    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> 2021 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 7 van 9

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.