Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


pH- (min) aanraders?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> Aanvullende voeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Glatch



Geregistreerd op: 19 Jan 2021
Berichten: 15
Woonplaats: Venlo

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2023 21:19:09    Onderwerp: pH- (min) aanraders? Reageren met citaat

Welk middel gebruiken jullie om jullie waters pH te verlagen ?(dan wel met of zonder voeding).

Tot op heden gebruik ik nog zwavelzuur 37%(accuzuur) wat ik aanleng en vervolgens aangelengd bij het water voeg.

Blijkbaar mag accuzuur sinds een tijdje alweer helaas niet meer aan consumenten verkocht worden. Het was vroeger echter verreweg het meest goedkoop want je hebt heel weinig nodig.

Die fles van jaren geleden begint echter aardig op te raken. Vandaar de vraag wat gebruiken jullie?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 22 Aug 2023 21:19:09    Onderwerp:

Terug naar boven
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2023 23:12:25    Onderwerp: Reageren met citaat

ik denk dat de pot en volle grond kwekers hier niets gebruiken. Enkel de Hydrotelers. Was dat een 20L fles? Zwavelzuur of Salpeterzuur, in tuinbouw sterkte en verpakking. Een van de bekende Hydroexperts hier had een van de twee, jaren gekocht bij tuinbouwgroothandel. Statiegeld was bijna net zo duur als het zuur zelf.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Glatch



Geregistreerd op: 19 Jan 2021
Berichten: 15
Woonplaats: Venlo

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2023 12:16:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Het was daadwerkelijk een liter fles accuzuur (destijds gekocht bij Heuts).

Ik gebruik het aangezien mijn potte redelijk klein zijn en ik hydro voeding geef. Op die manier krijg ik toch grote platen met redelijke opbrengst zonder dat de potte veel ruimte in beslag nemen. Daarnaast is het kraan water hier (limburg) rond de pH 8 wat ik wat hoog vindt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2023 14:52:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Wavelzuur kopen in google en de bekende shopping results komen naar boven:

Veel 'Werken met merken', maar doet op site moeilijk over levering, dus overslaan?

37% is accuzuur. 96% is rioolontstopper
15% is officiele particuliere cut-off, maar 20% is zeker ook nog te bestellen en 1L 96% ook nog wel.

Mijn conclusie: overstappen of 15%(20%) zie hulchem bol link) en gelijk voor 20L gaan (net zo duur als tweemaal 1L 96%, evenveel zuur als 4L 96%). Of overstappen op 1L verpakking 96% en bestellen bij vriendelijkere leveranciers.

Zo goedkoop of makkelijk als vroeger wordt het nooit weer 1 Kilo potje Borax bij DA voor 6 euro, toen bijna niet te koop enkel in 25Kg zak of meer en nu weer 1 of 2 online aanbieders in klein verpakking voor 2-3x DA Prijs, bijvoorbeeld.

Dus ik zou gelijk 20L 20% bestellen en dan klaar zijn voor 't leven is immers 10 flesjes accuzuur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2023 20:01:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb geen vervoer naar en van Breukelen, maar voor de liefhebbers;

https://www.marktplaats.nl/v/hobby-en-vrije-tijd/overige-hobby-en-vrije-tijd/m2015177112-gratis-vat-60-liter-zoutzuur-30

60L vaatje 30% zoutzuur GRATIS!!!!!!!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
donaldk
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Aug 2020
Berichten: 756

BerichtGeplaatst: 8 Okt 2023 20:56:51    Onderwerp: Reageren met citaat

DIY?


Link
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> Aanvullende voeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.