clubbruggeineuropa
alles over club brugge 
 
 
 FAQ  •  Zoeken  • Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 
 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


 Marcos Camozzato krijgt rugnummer 17 bij Club Brugge Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
fcb1958
Site Admin


Geregistreerd op: 19 Jun 2010
Berichten: 297

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2010 21:12:35 Reageren met citaatTerug naar boven

Marcos Camozzato krijgt rugnummer 17 bij Club Brugge
22/06/10 14u57

Het bestuur van Club Brugge heeft haar eerste aanwinst voor het nieuwe seizoen voorgesteld. De Braziliaanse rechtsvoetige verdediger Marcos Camozzato zal er met het nummer 17 spelen. Hij tekende een contract voor drie seizoenen met een optie voor nog een bijkomend seizoen. Camozzato kwam eerder uit voor SC Internacional en Standard.

*

Sportief directeur Luc Devroe kondigde bij de voorstelling aan dat de Brugse club in Camozzato het antwoord ziet op vijf jaar zoektocht naar een goede rechtsachter. "Marcos heeft bij Standard twee titels veroverd in drie seizoenen. We hopen dat hij hier dezelfde resultaten kan optekenen in de volgende drie seizoenen."

Camozzato zelf zei dat hij vooruit denkt en daarom voor Club Brugge kiest. "De voorbije jaren heb ik mijn capaciteiten getoond en ik vond het nu het geschikte moment om een stap verder te zetten. Club Brugge gaf me vertrouwen. Ik wil hier kwalitatief verder doen en hoop opnieuw op een titel. De eerste dagen bij Club Brugge zijn alvast zeer goed verlopen." Marcos Camozzato had nog een contract tot 2013 bij Standard Luik. (belga/odbs)

[img]http://www.demorgen.be/static/FOTO/pe/14/11/13/media_xl_3755668.jpg?20100622151636[/img]
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen







Geplaatst: 22 Jun 2010 21:12:35 Terug naar boven

fcb1958
Site Admin


Geregistreerd op: 19 Jun 2010
Berichten: 297

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2010 21:17:58 Reageren met citaatTerug naar boven

fcb1958 schreef:
Marcos Camozzato krijgt rugnummer 17 bij Club Brugge
22/06/10 14u57

Het bestuur van Club Brugge heeft haar eerste aanwinst voor het nieuwe seizoen voorgesteld. De Braziliaanse rechtsvoetige verdediger Marcos Camozzato zal er met het nummer 17 spelen. Hij tekende een contract voor drie seizoenen met een optie voor nog een bijkomend seizoen. Camozzato kwam eerder uit voor SC Internacional en Standard.

*

Sportief directeur Luc Devroe kondigde bij de voorstelling aan dat de Brugse club in Camozzato het antwoord ziet op vijf jaar zoektocht naar een goede rechtsachter. "Marcos heeft bij Standard twee titels veroverd in drie seizoenen. We hopen dat hij hier dezelfde resultaten kan optekenen in de volgende drie seizoenen."

Camozzato zelf zei dat hij vooruit denkt en daarom voor Club Brugge kiest. "De voorbije jaren heb ik mijn capaciteiten getoond en ik vond het nu het geschikte moment om een stap verder te zetten. Club Brugge gaf me vertrouwen. Ik wil hier kwalitatief verder doen en hoop opnieuw op een titel. De eerste dagen bij Club Brugge zijn alvast zeer goed verlopen." Marcos Camozzato had nog een contract tot 2013 bij Standard Luik. (belga/odbs)

[img]http://www.demorgen.be/static/FOTO/pe/14/11/13/media_xl_3755668.jpg?20100622151636[/img]
Marcos Camozzato hoopt op titel met Club Brugge
22-06-2010

Club Brugge kampte het afgelopen seizoen met problemen op de rechterflank. De Mets, Vermeulen, Donk en Simaeys waren niet dé oplossing als rechtsachter. Marcos Camozzato moet voor meer evenwicht in het elftal zorgen.

De nieuwe nummer 17 van Club Brugge veroverde met Standard twee landstitels. Vorig seizoen liep het minder vlot, ook met de Braziliaanse rechtsachter. Hij tekende een contract voor drie seizoenen met een optie voor nog een bijkomend seizoen.

"De voorbije jaren heb ik mijn capaciteiten getoond en ik vond het nu het geschikte moment om een stap verder te zetten. Club Brugge gaf me vertrouwen. Ik wil hier kwalitatief verder doen en hoop opnieuw op
een kampioenstitel. De eerste dagen bij Club Brugge zijn alvast zeer goed verlopen", vertelde Marcos op zijn persvoorstelling.

"Marcos heeft bij Standard twee titels veroverd in drie seizoenen. We hopen dat hij hier dezelfde resultaten kan optekenen in de volgende drie seizoenen", voegde sportief directeur Luc Devroe daar nog aan toe.

Club Brugge ruilde Laurent Ciman voor Marcos Camozzato en legde er ruim een miljoen euro bovenop. De Braziliaanse verdediger had nog een contract voor drie seizoenen Standard.
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
fcb1958
Site Admin


Geregistreerd op: 19 Jun 2010
Berichten: 297

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010 11:57:45 Reageren met citaatTerug naar boven

«Grote stap vooruit»
Al vijf seizoenen - sinds het afhaken van Olivier De Cock - is Club Brugge op zoek naar een solide rechtsachter, Marcos Camozzato (27) moet de reddende engel worden. De Braziliaan, die gisteren werd voorgesteld, voelt zich na amper twee werkdagen al thuis in zijn nieuwe entourage. «Ik kreeg al het vertrouwen van het bestuur en de trainer», lacht de ex-speler van Standard. «In dit gespreid bedje wil ik slagen.»

Bij afwezigheid van de verontschuldig­de voorzitter Pol Jonckheere nam Luc Devroe de honneurs waar bij de presentatie van de eerste aanwinst van blauw-zwart. De sportmanager trapte meteen een open deur in. «Na het ver­dwijnen van Olivier De Cock, het ver­trek van Hans Cornelis naar Genk en het duo Priske-Ciman dat nooit aanvaard werd, hopen én rekenen we erop dat Marcos Camozzato de leemte op de rechtsachter invult.

Op deze positie mag het Brugse schoentje in principe niet meer knellen. De prestaties van onze aanwinst bij Standard de afgelo­pen jaren moeten hiervoor garant staan. Marcos was een belangrijke schakel in de successen van de Rouches. Als deze transfer voor ons ook resulteert in twee opeenvolgende landstitels en evenveel schitterende Europese campagnes, springen we een gat in de lucht.»
Druk? Geen last van

Marcos kent meteen de hoge verwach­tingen. De vlot Frans sprekende Brazili­aan blijft bij zoveel lof de kalmte zelf. «Ik ken de voorhistorie hier zeer goed. Druk? Ik heb daar geen last van. Het houdt voor mij een unieke uitdaging in om met dat verleden op de rechtsach­ter komaf te maken. Ik beloof niets, maar minstens even goed presteren als bij Standard is wel mijn betrachting.»

De reden waarom hij graag Standard wou verlaten en blindelings voor Club Brugge kiest, legt Marcos zonder veel omwegen uit. «Toen ik na vorig seizoen terugkeerde naar Brazilië, was van een Brugse interesse nog geen sprake. Ik werd pas een drietal weken geleden een eerste keer gecontacteerd. Het sprak me geweldig aan. De hunker naar een nieuwe uitdaging was groot. Ook mijn vat was af in Luik.

Als een grote concurrent van je huidige club zich meldt, ervaar je dat als een grote erkenning van je eigen prestaties. Vanaf dat ogenblik was het de vingers krui­sen dat Standard positief zou reageren op die Brugse interesse. Mijn contract liep immers nog tot 2013 door. Maar de sterke prestaties van Laurent Ciman bij KV Kortrijk (waardoor die in de ruil met Camozzato naar Standard gaat, red.) en het besef dat men op Sclessin dringend nieuw bloed in de verzadigde spelersgroep kon gebruiken, leidde uiteinde­lijk naar relatief gemakkelijke onder­handelingen.»

«Ik denk dat achteraf bekeken alle be­trokken partijen als winnaar uit deze dubbele transfer komen», concludeert Marcos. «Met de keuze voor Club Brug­ge zet ik weer een grote en belangrijke stap voorwaarts. Deze club is in bin­nen- en buitenland geen meelopertje. Het palmares is indrukwekkend. Mijn batterijen zijn in elk geval weer hele­maal opgeladen. Het vertrouwen van het bestuur en de trainer zorgen voor een grote honger. Ik moet nu voor de daden zorgen en ook de harten van mijn nieuwe supporters winnen. Ik word met open armen ontvangen. Nu wil ik slagen in dit gespreid bedje.»

Bron: Het Laatste Nieuws - 23/06/10
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
fcb1958
Site Admin


Geregistreerd op: 19 Jun 2010
Berichten: 297

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 02:26:34 Reageren met citaatTerug naar boven

Marcos moet Brugse 'infiltreurs' bevoorraden
De Braziliaan te­kende een contract van drie jaar met een vierde jaar in optie. Club liet in ruil Ciman naar Standard vertrekken en betaalde ook nog een transfersom.

Marcos is een van de drie verdedigers die Dominique D'Onofrio eind 2006 uit Brazilië naar Luik meebracht. "On­ze eerste indruk was dat hij de minst getalenteerde was", zegt Stan Van den Buijs, toenmalige assistent van Michel Preud'homme bij de Rouches. "Hij kende heel veel proble­men met de dekking van de binnenkant. Het was dramatisch. Dat hij na zes moeilijke eerste maanden toch slaagde, als eni­ge van de drie nog wel, komt omdat hij door zijn intelligentie en zijn professionele ingesteldheid veel oppikte en op alle vlakken vooruitgang maakte. Zijn linker is beperkt, maar zijn rech­ter heel goed."

Hij is geen rasverdediger, vindt Van den Buijs, de troeven van Marcos liggen in de opbouw. Zijn kwaliteit was dat hij spontaan kon voet­ballen, bijna constant mocht opkomen en over een uitstekende, van doel wegdraaiende voorzet beschikt die ideaal is om op in te lopen door sterke spitsen of mannen die uit de tweede lijn komen zoals Fellaini en Igor (De Camargo, nvdr).

Met infiltrerende middenvelders als Perisic en Geraerts kan dat ook voor Club Brugge een wa­pen worden. Een pluspunt voor hem is evenzeer dat hij terecht zal komen in een ploeg die hoog speelt en waarin de backs mogen meevoetballen, want hij is afhankelijk van de combinatie. Marcos is geen type flankverdediger die individueel het verschil zal maken op snelheid en/of loopvermogen."

Hoe hoog het rendement van de Braziliaan bij Club Brugge wordt, zal ook in niet geringe mate afhangen van hoe hij er zich naast het veld voelt, benadrukt Van den Buijs. Hoe hij zich voelt, is van groot belang. Als er iemand achter hem staat die hem stuurt en vertrouwen geeft met af en toe een goed woordje, dan durft en kan hij meer. Wordt hij niet gesteund, laat een deel van de groep hem links liggen of wordt hij aangepakt, dan krijgt hij het mentaal moeilijk en zakt zijn niveau. Wat dat betreft, was Bölöni niet zijn favoriete trainer.

Bron: Sport Voetbalmagazine - 23/06/10
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren


 Ga naar:   



Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 6 uur
Vertaling door Lennart Goosens.